Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-06 13:06
Mijn vraag
Ik heb voor de kinderen Nest Mini's op hun kamer gezet, want dan kunnen ze lekker hun eigen muziek luisteren.
Met de Spotify Family kunnen ze dan ook mooi via hun eigen Spotify Account hun eigen muziek horen.
YAY!

Tot zover de theorie.
De praktijk is dat zoonlief muziek begint te luisteren, dochterlief dat ook wil doen, waardoor de muziek bij zoon stopt. Dan start hij weer muziek, dan stopt de muziek bij haar.
Of, ik zit in de auto, muziek te luisteren, welke ineens stop omdat zoon graag muziek op zijn kamer luistert, maar dat ineens via mijn Spotify Account gaat.

Dat is dus best wel irritant, om het maar eens mild uit te drukken...
Nou kan ik mij niet voorstellen dat ik de enige ben met een dergelijke setup.
Op het internet ook al genoeg dignen hier over gevonden, maar meestal minimaal 2 jaar oud, zonder een echte oplossing te hebben.

Dus kom ik maar hier of er hier mensen zijn die hetzelfde hebben ervaren en mij de gouden tip voor de oplossing kunnen geven.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Spotify Premium
Nest Mini

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
[list]
• Opnieuw account koppelen
• Voice recognition opnieuw instellen

Blog

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Zelf heb ik geen nest mini of momenteel Spotify Premium.
Maar hebben de gezinsleden wel een eigen Spotify account of gebruiken ze jou inlog?
Want je schrijft wel dat ze een eigen account hebben maar dit klinkt meer dat ze jou account gebruiken, klopt dit?
Elk gezinslid dat wordt uitgenodigd voor Premium Family krijgt een eigen Premium-account. Jullie kunnen dus allemaal je eigen muziek afspelen, wanneer jullie maar willen. Jullie hebben elkaars inloggegevens niet nodig en hoeven niet af te spreken wie Spotify wanneer gebruikt. En omdat jullie allemaal een eigen account hebben, krijg je aanbevelingen die speciaal zijn afgestemd op je eigen muzieksmaak.
Aanmelden voor Premium Family is heel makkelijk

Meld je aan of log in met je bestaande account.

Nodig gezinsleden die op hetzelfde adres wonen, uit voor Premium.

Gezinsleden accepteren de uitnodiging thuis, bevestigen hun adres en klaar is kees, je Family is compleet! *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
NicoHF schreef op zondag 1 juni 2025 @ 15:14:
Zelf heb ik geen nest mini of momenteel Spotify Premium.
Maar hebben de gezinsleden wel een eigen Spotify account of gebruiken ze jou inlog?
Want je schrijft wel dat ze een eigen account hebben maar dit klinkt meer dat ze jou account gebruiken, klopt dit?

[...]

[...]
Alle gezinsleden hebben een eigen account via Spotify Family.
Heb de Spotify Accounts ook hun Google accounts gekoppeld.

Mijn Google Account is de hoofdgebruiker van Google Home en daar zit mijn Spotify ook aan gekoppeld.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wij hebben hetzelfde probleem, zelfs over meerdere huishoudens heen. Als bij mijn ouders Spotify aangezet wordt met een stemcommando stopt mijn muziek.
De enige oplossing is met de hand aanzetten. Wij hebben bij de kinderen een oude telefoon met alleen Spotify erop neergelegd, als je daarop Spotify aanzet en naar Google cast dan werkt het prima. Meestal dan, want als of de telefoon of de Nest Mini even een paar seconden geen verbinding meer heeft stopt Spotify ermee, en als je afspeelt naar een groep stoppen alle speakers in de groep wanneer er één speaker even geen verbinding heeft (of denkt te hebben).

Het is dat Google ze zo goedkoop heeft gemaakt, maar het is zo stabiel als een eenwieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik had dezelfde setup een tijdje werkend maar het lijkt nu weer hit en miss te zijn.

Wat je kan doen is je kinderen aan de Nest mini laten vragen wie ze zijn, dan kun je zien of de voice recognition juist werkt. Als dit juist is en ze vragen iets af te spelen zou namelijk wel het juiste acount geselecteerd moeten worden, mits deze gekoppeld is aan het profiel in Google Home.

Wat ook nog weleens werkt, de voice match alleen toestaan voor degene voor wie het device is, dus enkel en alleen kind X voice match toestaan op device X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Hmmm...
Het is wel echt heel treurig dat het niet "gewoon" werkt.

Heb inderdaad getracht de Voice Match te linken op één device, maar ook dat is "finicky", want mijn stem is altijd gelinkt aan alle devices. Denk ik?
De Google Home app blinkt ook niet uit in duidelijkheid, vind ik

Zal proberen de kinderen proberen aan te leren eerste te roepen "Wie ben ik?" en dan "Speel .... af"

Blog

Pagina: 1