Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wra1th
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-05 13:14
Dag Tweakers,

Voor mijn opleiding ben ik vast aan het rondkijken voor een laptop.
Ik heb een aantal voorkeuren waar hij aan moet voldoen;
  • Een schermdiagonaal van ~14"-16"
  • Een prettig af te lezen scherm, waarop ik meerdere uren per dag kan browsen/tekstverwerken
  • Lichtgewicht
  • Lange accuduur
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor browsen, tekstverwerken en (af en toe) videobellen.
Af en toe wat YouTube en Spotify, maar geen Netflix of andere vormen van streamen.
Ik zal geen games spelen op deze laptop.
  • Software: Microsoft Office (Word, Excel en Outlook), Acrobat Reader, Teams(/Zoom), Chrome
Wat is je budget?
Ik heb geen vast budget, maar wil max €1000 uitgeven.
Ik geef wel graag iets meer uit aan een kwalitatief en duurzaam product dat lang mee gaat.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik zal mijn laptop bijna dagelijks meenemen naar school en/of werk.
Mijn vervoersmiddel is voornamelijk de fiets, af en toe OV.
Ik ben dan ook op zoek naar een lichtgewicht laptop met een goede accuduur, het liefst zodat ik de oplader niet dagelijks mee hoef te nemen.
Een accu die snel oplaadt zou ook prettig zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Eerdere ervaringen met Lenovo laptops waren erg positief, dit zou dan ook weer een mooie optie zijn.
Echter sta ik ook open voor andere merken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
En welke modellen heb je zelf gevonden, waarom heb je die geselecteerd, voorkeuren voor type hardware? Wel of geen oled, wel of geen hoge resolutie, waarom geen kleiner model wat handiger is voor vervoer, welke aansluitingen heb je nodig enzovoort?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-06 12:06
zoiets als een lenovo yoga met amd ryzen 7840hs of 8840hs is al heel wat, kost ook niet heel veel.

Ryzen 5 7600x | RX 9070 XT Red Devil | Lian Li O11 Vision