3 google nest mini’s toegang geven tot huis en eigen spotify

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:45
Ik zet mijn vraag toch even in een apart topic, aangezien het (denk ik) vooral over Google gaat, en minder over de combinatie met Homey.

Ik heb inmiddels een Google Home Speaker beneden staan (gekoppeld aan een homey). Op de drie slaapkamer van de kinderen hangt een Google nest mini. Nu wil ik dat de kinderen zelf daar spotify op kunnen gebruiken, middels hun eigen account. Ik heb een spotify family account, dus ze hebben allen al hun eigen account.

Via de app van google home zijn de drie nest mini’s geactiveerd en gekoppeld aan mijn huis, door middel van mijn Google account. Alleen is daardoor spotify ook via mijn account en kan dus maar één kind tegelijk muziek luisteren.

Wat heb ik al gedaan? Alle kinderen hebben een Google account. Elke account is gekoppeld via de app ‘Google Home’ met zijn of haar eigen spotify account, via instellingen-service-muziek.
Alleen komt dan het probleem, ik krijg de kinderen niet gekoppeld aan hun eigen Nest Mini. Om via de app een huis aan te maken, of hen lid te maken van mijn huis, moeten ze een bepaalde leeftijd hebben. Ze vallen met hun account nu (via Family Link) onder mijn toezicht. Ik heb al geprobeerd om hun leeftijd te verhogen, maar kom tot max 13 jaar. Ouder wordt niet toegestaan. Echter volgens mij is dat nog te jong om deel te mogen uitmaken van mijn huis.
Een nieuw mail adres aanmaken (en dan een volwassen leeftijd aangeven) wil ik eigenlijk niet. Het moet toch gewoon kunnen dat mijn kinderen leden zijn van mijn huis?

Het lukt me ook niet om hen toegang te geven tot de lokale speakers. Als ik in hun account inlog in de app ‘Google Home’, een desbetreffende speaker selecteer en dan vraag om “uitnodiging voor beheren aanvragen”, moet ik een verzoek sturen om lid te worden van het huis. Klik ik daarop dan geeft hij de foutcode “the caller does not have permission”.

Ik zoek me echt suf op internet, maar krijg dit maar niet voor elkaar…