AMD Radeon RX 6950 XT defect?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 09:46
Sinds enige tijd had ik heel af en toe random crashes waarbij het beeld zwart werd en 1 seconde later het systeem spontaan resette. Het is me nu gelukt om deze resets ook te triggeren: als ik Topaz Sharpen AI opstart en de processing (in preferences) staat op CPU dan loopt het prima. Zet ik m op Auto dan gebruikt ie in principe de GPU en heb ik een spontane reset binnen een paar seconden nadat de software is begonnen met previews maken. Ik kan dit meerdere keren reproduceren.

In de eventviewer krijg ik o.a. foutmelding:
The driver \Driver\WudfRd failed to load for the device ROOT\DISPLAY\0000.
Hoe waarschijnlijk is de GPU de oorzaak en wat kan ik nog meer testen / doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHStar
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:39
Je krijgt een driver error. Heb je al een keer met DDU je drivers verwijderd en de nieuwe geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
BHStar schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:47:
Je krijgt een driver error. Heb je al een keer met DDU je drivers verwijderd en de nieuwe geinstalleerd?
Heb ik net even geprobeerd. Probleem is nog steeds exact hetzelfde en niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoggyX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:24
Heb je het bij 1 bepaalt spel?

Daar de mhz 100 terug schroeven. Mijn broertje had het zelfde issues met een game. Rest liep overigens wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Hoe ziet de rest van het systeem eruit? Alle componenten kunnen relevant zijn.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
nelizmastr schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 08:25:
Hoe ziet de rest van het systeem eruit? Alle componenten kunnen relevant zijn.
Volgens mij heb ik de oorzaak gevonden... :/
Ik heb de kaart in een ander systeem geplaatst en zag geen problemen. Toen heb ik de kaart teruggeplaatst en mijn Corsair 1200W vervangen voor een Corsair 850W die ik nog had liggen. Na vervnagen van de voeding lijkt het probleem ook weg.

Dat betekent dat ik wéér een kapotte voeding heb. Ik heb die Corsair 1200W gekocht in (ongeveer) 2020 en dit is de derde keer dat ie de geest geeft dus. Vorige keer was december 24 en die is voor garantie vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:50
nielsgeode schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 12:16:
[...]

Ik heb de kaart in een ander systeem geplaatst en zag geen problemen. Toen heb ik de kaart teruggeplaatst en mijn Corsair 1200W vervangen voor een Corsair 850W die ik nog had liggen. Na vervnagen van de voeding lijkt het probleem ook weg.

Dat betekent dat ik wéér een kapotte voeding heb. Ik heb die Corsair 1200W gekocht in (ongeveer) 2020 en dit is de derde keer dat ie de geest geeft dus. Vorige keer was december 24 en die is voor garantie vervangen.
Kan het niet gewoon het herplaatsen van de gpu in het slot zijn geweest? Ik heb altijd Corsair voedingen en nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
meljor schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 22:37:
[...]

Kan het niet gewoon het herplaatsen van de gpu in het slot zijn geweest? Ik heb altijd Corsair voedingen en nooit problemen gehad.
Als test heb ik de vorige 1200W voeding teruggezet en het systeem opgestart en de OCCT GPU 3D adaptive test aangezet. Binnen 1 seconde: *poef* systeem uit (ipv reset). Toen mijn 850W reservevoeding geplaatst en de test weer gedraaid: "no errors detected" en het systeem blijft gewoon lopen.

Dat móet wel de PSU zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

SpamLame

niks

Ipv voeding laten vervangen voor eenzelfde, voorstellen van een ander merk of iig andere serie, al dan niet met bijbetalen.

Zo heb ik mijn 1660 die voor de 3de keer terug zou gaan eens bij alternate geupgrade naar een 6700xt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
SpamLame schreef op zondag 1 juni 2025 @ 13:45:
Ipv voeding laten vervangen voor eenzelfde, voorstellen van een ander merk of iig andere serie, al dan niet met bijbetalen.

Zo heb ik mijn 1660 die voor de 3de keer terug zou gaan eens bij alternate geupgrade naar een 6700xt
Ik wil nu bij hetzelfde merk blijven omdat ik meerdere systemen en meerdere Corsair-voedingen heb. Als je er nu Seasonic naast gaat draaien is dat vragen om problemen met een keer een Seasonic-kabel op een Corsair-voeding.

En ik heb echt zes SATA-voedingspoorten nodig op mijn voeding. De meeste modellen hebben er maar 5 of minder. Ja, ik weet dat je met SATA-splitters enzo kan werken maar dat wil ik niet. Ik wil het veilig houden met losse, kwalitatieve kabels.

[ Voor 13% gewijzigd door nielsgeode op 01-06-2025 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:20

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Gewoon de kabels in de juiste doos houden.

Heb hier een seasonic 1200 en een corsair ax1500i liggen en nog geen problemen gehad met kabels.

En het is niet omdat je bij 1 merk blijft dat je geen problemen met kabels kunt krijgen! Ze mixen zelf ook wel eens met kabels.

Er zijn verloop stukken van molex naar sata, maar je kan voor je voeding meestal ook extra sata power kabels kopen

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

SpamLame

niks

nielsgeode schreef op zondag 1 juni 2025 @ 20:29:
[...]

Ik wil nu bij hetzelfde merk blijven omdat ik meerdere systemen en meerdere Corsair-voedingen heb. Als je er nu Seasonic naast gaat draaien is dat vragen om problemen met een keer een Seasonic-kabel op een Corsair-voeding.
Snap wat je zegt, maar deels klopt dat niet. Ook binnen Corsair zijn er verschillen in bekabeling, ze hebben type 3 4 & 5. Niet alles van de voedingen van corsair is compatibel met een andere lijn als het een andere type betreft.
Ik zou persoonlijk niet daar een keuze van voedings merk van laten afhangen en de kabels van merk X ook bij die voeding of verpakking houden. Dat gezegd je kan natuurlijk voor een andere serie binnen de Corsair stal gaan.
..

[ Voor 9% gewijzigd door SpamLame op 01-06-2025 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
nielsgeode schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 12:16:
[...]

Dat is wel heftig zou eigenlijk niet moeten gebeuren. Lijkt er op dat die serie toch een design fout heeft. Of waren het wel verschillende? Anders vragen of je een heel ander model kan krijgen?
Wat voor een is het precies een RMx?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
Astennu schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 10:59:
[...]

Dat is wel heftig zou eigenlijk niet moeten gebeuren. Lijkt er op dat die serie toch een design fout heeft. Of waren het wel verschillende? Anders vragen of je een heel ander model kan krijgen?
Wat voor een is het precies een RMx?
uitvoering: Corsair HX1200i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Dat was volgens mij de een na hoogste? Ik dacht boven de RM serie. En de AX was Dacht ik hun vlaggenschip lijn.

Echt raar dat er die al zo vaak kapot gegaan is dan zou je toch denken dat er een design fout in zit.

Mijn Seasonic Prime 750 Titanium Doet get Al heel wat jaren goed.
Heb ook een Seasonic 860 Platinum SSXP2. Maar die heeft nu wle eens last van ocp triggers sinds ik naar een AM5 bord gegaan ben. Met een 9070 XT of 6950XT stock klapte hij er wel eens uit. Als ik een uv toe pas en vooral max voltages van de gpu beperk draait alles stabiel. Of dit degradatie is of ook echt dat deze het niet meer trekt (5800X3D met een 6800XT was nooit een issue, de 7600X met de 6800XT, 6950XT of 9070 XT wel al klapt de 6950XT er veel makkelijker uit is echt een piek belasting issue).

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Pagina: 1