Hoi Tweakers,
Ik heb een build samengesteld door middel van onderzoek op Youtube en Tweakers:
Ik zou graag zien dat een paar meer ervaren builders hun mening hierover geven zodat ik geen miskopen ga doen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan te gamen op deze pc. Van alles wat FPS, MMORPG, Racing sims, vlieg simulators GTA 6 mocht die ooit nog uitkomen voor PC
. Ook video/foto-bewerking en software ontwikkeling op zijn tijd moet die aan kunnen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet perse max bedrag maar rond de 2-3k is meer dan zat lijkt me
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Focusrite audio interface (extern) heb 2 schermen setup beiden 1440P 144hz
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil gewoon een sterke powerful machine hebben. Ik heb geen zin in die nieuwe AI snufjes vandaar ook de keuze voor een oudere GPU de Radeon RX 7900 XTX. Gewoon krachtig en dom.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt merk gebonden. Ik wil bijv liever de stilste GPU ipv van een bepaald merk..
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een beetje zuinig in stroom, niet te hoge temperaturen aantikt en niet te hard geluid van de fans.
Ga je overklokken?
Misschien later als dit nodig blijkt.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben vooral benieuwd of deze versies van de componenten goed zijn. En of alles goed bij elkaar past en op elkaar aansluit. Of dat jullie nog verbeteringen aan kunnen dragen die de build af maken. En of ik niet mijn geld weg gooi door bepaalde onderdelen te nemen die in jullie ogen weggegooid geld zijn.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik heb een build samengesteld door middel van onderzoek op Youtube en Tweakers:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 9 7900X Boxed | € 325,99 | € 325,99 |
1 | Moederborden | ASRock X870 PRO RS WiFi | € 225,99 | € 225,99 |
1 | Videokaarten | Sapphire Nitro+ AMD Radeon RX 7900 XTX Vapor-X 24GB | € 975,99 | € 975,99 |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 109,99 | € 109,99 |
1 | Processorkoeling | Thermalright Phantom Spirit 120 SE ARGB | € 49,90 | € 49,90 |
1 | Ventilators | Arctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm | € 26,89 | € 26,89 |
1 | Geheugen intern | Patriot Viper Venom PVV532G600C30K | € 96,90 | € 96,90 |
1 | Voedingen | NZXT C850 Gold ATX 3.1, Zwart | € 130,95 | € 130,95 |
1 | SSD's | Samsung 990 EVO Plus 4TB | € 258,90 | € 258,90 |
Totaal | € 2.201,50 |
Ik zou graag zien dat een paar meer ervaren builders hun mening hierover geven zodat ik geen miskopen ga doen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan te gamen op deze pc. Van alles wat FPS, MMORPG, Racing sims, vlieg simulators GTA 6 mocht die ooit nog uitkomen voor PC
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet perse max bedrag maar rond de 2-3k is meer dan zat lijkt me
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Focusrite audio interface (extern) heb 2 schermen setup beiden 1440P 144hz
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil gewoon een sterke powerful machine hebben. Ik heb geen zin in die nieuwe AI snufjes vandaar ook de keuze voor een oudere GPU de Radeon RX 7900 XTX. Gewoon krachtig en dom.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt merk gebonden. Ik wil bijv liever de stilste GPU ipv van een bepaald merk..
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een beetje zuinig in stroom, niet te hoge temperaturen aantikt en niet te hard geluid van de fans.
Ga je overklokken?
Misschien later als dit nodig blijkt.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben vooral benieuwd of deze versies van de componenten goed zijn. En of alles goed bij elkaar past en op elkaar aansluit. Of dat jullie nog verbeteringen aan kunnen dragen die de build af maken. En of ik niet mijn geld weg gooi door bepaalde onderdelen te nemen die in jullie ogen weggegooid geld zijn.
Alvast bedankt voor het meedenken!
[ Voor 45% gewijzigd door puguin op 30-05-2025 21:13 ]