Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiders
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 06:54
Wat ga je met je laptop doen?
Primaire doel is gebruik voor content creatie in programma’s zoals Figma, Photoshop, InDesign, illustrator. Maar mogelijk ook videobewerking in de toekomst. Daarnaast veel ChatGTP, office, videobellen, browsen etc.

Wat is je budget?
Plafond is 900,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar 80% van het gebruik zal vanuit thuis zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Uiteraard al gekeken naar de best-buy guide, maar de laptops daar gaan tot 700,-. Wat ik daar onder andere mis is uitbreidbaar geheugen, wat wellicht nodig kan zijn in de toekomst en een snellere processor. Weet niet of een aparte videokaart voor dit gebruik een pre is?

Verder geen specifieke voorkeur voor een merk, maar wel voor de webshop (grootste NL webshop), zodat ik m’n cadeaubonnen goed kan gebruiken.

Hoor graag jullie advies!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:16
Wat zijn je verdere eisen?
Schermformaat? Geheugen? Opslag?
Videobewerking 4K? Uren aan film? Of hebben we het over korte videos. Dat heeft toch een beetje invloed of een laptop wel geschikt is of niet.

Ik denk dat je zelf even verder onderzoek moet doen wat je echt wilt, en welke modellen een potentiële keuze voor jou zouden zijn.

Dit staat tevens ook in het LKA beleid.
Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:51
Zoek sowieso iets waarbij ram geheugen flink uitbreidbaar is. Ook de optie voor een tweede ssd. Dat zal je nodig gaan hebben als je met videobewerking aan de slag wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiders
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 06:54
Christoxz schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:29:
Wat zijn je verdere eisen?
Schermformaat? Geheugen? Opslag?
Videobewerking 4K? Uren aan film? Of hebben we het over korte videos. Dat heeft toch een beetje invloed of een laptop wel geschikt is of niet.

Ik denk dat je zelf even verder onderzoek moet doen wat je echt wilt, en welke modellen een potentiële keuze voor jou zouden zijn.

Dit staat tevens ook in het LKA beleid.

[...]
Voorkeur 14 inch scherm, geen harde eis. Opslag grotendeels in de cloud (Airtable) dus 512 GB is genoeg. Qua videobewerking zou het gaan om korte filmpjes (minuten).

Met mijn filters (14 inch, 512gb, uitbreidbaar geheugen en rond de 900,-) kom ik zelf veelal uit bij laptops van Lenovo, zoals deze:

uitvoering: Lenovo ThinkBook 14 G6 IRL (21KG004TMH, 1 jaar garantie)

Of deze

uitvoering: Lenovo IdeaPad Slim 5 14AKP10 (83HX0044MH)

Of deze

uitvoering: Lenovo IdeaPad Slim 5 14IRH10 (83HR008EMH)

Voor mij als leek lees ik alleen maar lovende dingen in de product omschrijvingen maar kan ik moeilijk een inschatting maken of het past bij mijn eisen.