Corne / Sofle toetsenborden in nederland zien en of kopen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobbery
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 10:52
Ik zoek een winkel in nederland die Sofle of Corne toetsenborden verkoopt
Ik zou deze graag willen testen, fysiek zien, aangezien het een redelijke switch is van een regulier toetsenboard

Of wat zijn mensen hun ervaring met deze kopen op aliexpress?
Ik heb zelf weinig zin om elk knopje te gaan solderen.

Beste antwoord (via iRobbery op 09-06-2025 09:05)

• w4dyhuui
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 02-09 13:57
Ik heb er eentje gekocht bij https://www.keebart.com/
Komt van Duitsland en niet super duur.
Ik denk er overigens al over na om de mijne terug te verkopen. Ik kan er na een aantal maanden redelijk vlot op werken maar ik voel toch een zekere beperking. Het lage aantal toesten zorgt ervoor dat je teveel keystrokes nodig hebt om speciale characters te typen (zeer lastig bij bvb programmeren).
Ik werk liever met mijn Alice layout die ook configurable is met qmk/via.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-09 16:14
ik lees redelijk veel positieve ervaringen over aliexpress corne keyboards op de corne subreddit. opzich voor dat geld een poging waard. Je zou ook via een link in dat subreddit een keyboard kunnen vinden, dan weet je zeker dat iemand hem tenminste echt heeft ontvangen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• w4dyhuui
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 02-09 13:57
Ik heb er eentje gekocht bij https://www.keebart.com/
Komt van Duitsland en niet super duur.
Ik denk er overigens al over na om de mijne terug te verkopen. Ik kan er na een aantal maanden redelijk vlot op werken maar ik voel toch een zekere beperking. Het lage aantal toesten zorgt ervoor dat je teveel keystrokes nodig hebt om speciale characters te typen (zeer lastig bij bvb programmeren).
Ik werk liever met mijn Alice layout die ook configurable is met qmk/via.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobbery
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 10:52
Ik had eigenlijk sowieso de voorkeur voor eentje met cijfers tov Corne. Maar nu ik lees over speciale tekens, besef ik mij dat dat een issue gaat zijn ja. Meeste wat ik doe is programmeren. En ik zit nu naar 'Alice layouts' te kijken. En kom nu een merk tegen waar een vriend een 'game keyboard' van gekocht heeft en hij is erg te spreken over de kwaliteit van 'Keychron'. Ik zie dat ik deze ook gewoon in Nederland kan bestellen en een 30 dagen niet goed, geld terug hebben.