Toon posts:

P3B-F en Celly2 800

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ongeveer 1,5 maand geleden heb ik op mijn mobo (P3B-F) een Celly 766 geprobeerd te zetten. Mijn computer deed echter helemaal niets meer :( , terwijl het volgens de specs en het forum (gezocht met search) wel zou moeten kunnen. Momenteel draai ik een Celly 466@525, maar ik wil toch upgraden >:)

Nou toch nog even voor de zekerheid:

Past er een Intel Cel. 2 800MHz 100MHz Socket 370 op mijn moederboard?

Mijn systeem:
Asus P3B-F
Celly 466@525 + Asus converter
256MB PC133
Viper 770 ultra
SB Live
SOny 140 E Rewriter
Pioneer DVD 16*
Aopen 52*

Afgelopen keer kon ik de proc gelukkig ruilen dus deze heb ik niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

Verwijderd

Ik heb me laten vertellen bij xenon dat, dat zonder problemen kan.
Ik heb het zelf nog niet geprobeert.

Verwijderd

Topicstarter
Eventueel wil ik ook wel een 133MHZ proc, maar ik denk niet dat mijn AGP-kaart dat trekt (viper 770 Ultra)

Verwijderd

heb zelf een PIII 866 met een convertor op m'n P3B-F werkt perfect!

zelf heb ik een diamond viper v770.

Verwijderd

Topicstarter
thijsebbekink,

wat zijn je multiplier en je FSB?

Verwijderd

Topicstarter
Antwoord please :?

Verwijderd

Multiplier is gelokt niet belangrijk

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Eerst nieuwste bios flashen en dan zou het gewoon moeten werken

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien thijsebbekink ook een viper 770 AGP-kaart heeft (ik heb een ultra) wil ik graag weten welke FSB hij heeft ;?

Verwijderd

Topicstarter
Bios is de 1006 versie (voor zover ik weet de nieuwste)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Volgens deze site van asus:
http://www.asuscom.de/de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq086_CPU_Upgrade_III.htm

wel (doet het nu even niet).
Maar ik ben ook erg benieuwd naar snellere celeron's (dus 1 en 1,1 Ghz) ofdat die op de P3B-F werken.
Er is ook een beta bios 1008.002 staat ook ergens bij asuscom.de en werkt prima.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

FSB maakt zeker wel uit! De multipliërs zijn gelokt, dus dat maakt niet uit hoe hij staat. Dus idg op 100MHz (voor cellie2 800)
Kan die 'converter' dat wel aan? :? Daar kan het ook aan liggen nl.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus S370 DL converter (denk ik, het is iig een Asus). Ik zit nu op school dus ik kan helaas niet kijken :(

• ZeRoC00L
  • Niet online
Wat is trouwens je mobo revisie ?
Ik dacht dat het pas vanaf rev. 1.03 werkt.

Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
zou ik moeten kijken, maar bij de Search vond ik een artikel waarbij stond dat er voor 1.03 geen P3B-f's zijn uigebracht. Ik zoek 't wel even op

Verwijderd

Topicstarter
Hier is het:
Op maandag 04 juni 2001 21:27 schreef Wekkel het volgende:
Mijn P3B-F pakte een Celeron 800 ook met BIOS 1004. Kijk even naar je revisie nummer. Deze moet 1.03 of hoger zijn. 800 Mhz en hoger is geen probleem. De P3's zijn toch multiplier gelocked, daar kan de P3B-F toch niets aan veranderen. Nu Celeron 800 op 880. Er zijn overigens zat mensen met een P3B-F op FSB 133. Zolang je kaarten het trekken, zal de P3B-F draaien...

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, in de haast het verkeerde antwoord gequot, dit is de juiste:

Door abbadon - maandag 04 juni 2001 23:21

--------------------------------------------------------------------------------
Volgens mij zijn er geen borden vóór revisie 1.03 verkocht, zodat je dus er probleemloos een Coppermine of CeleronIII op kunt prikken. Maar het kan nooit kwaad even te kijken. Nummer staat naast de floppy connector, achter de typeaanduiding 'P3B-F'. Staat er wel erg klein dus even een lampje pakken of zo.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:09
Op maandag 17 september 2001 10:36 schreef MaxNatic het volgende:
thijsebbekink,

wat zijn je multiplier en je FSB?
Aangezien thijsebbekink er een 866 op heeft, heeft 'ie een FSB van 133. Zelf heb ik op mijn P3B-F een 650E overgeclocked naar, ook, 866 (dus 6.5 x 133) en dat draait zo al heel lang superstabiel, ook met een G400 op 89MHz AGP.
Op maandag 17 september 2001 11:36 schreef MaxNatic het volgende:
Sorry, in de haast het verkeerde antwoord gequot, dit is de juiste:

Door abbadon - maandag 04 juni 2001 23:21

--------------------------------------------------------------------------------
Volgens mij zijn er geen borden vóór revisie 1.03 verkocht, zodat je dus er probleemloos een Coppermine of CeleronIII op kunt prikken. Maar het kan nooit kwaad even te kijken. Nummer staat naast de floppy connector, achter de typeaanduiding 'P3B-F'. Staat er wel erg klein dus even een lampje pakken of zo.

En, heb je al gekeken wat voor revisie jouw bord heeft :) D'r is altijd een kleine kans dat 'ie lager is dan 1.03, maar dat acht ik bijzonder klein. Deze 'verkocht' info heb ik eens gelezen toen ik anderhalf jaar geleden of zo voor hetzelfde probleem stond en van alles uitzocht; ik had al een poosje een P3B-F (gelijk met de intro), en de Coppermine's kwamen pas later uit (en ik wou natuurlijk zo'n, destijds slecht leverbare, Coppermine hebben). Die info acht ik in zoverre correct omdat ik ook nog nooit een melding van een P3B-F met lagere revisie tegen ben gekomen (hoewel het natuurlijk best zou kunnen dat ze in de omloop zijn).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Zal morgen het revisienummer uploaden

Verwijderd

Zal wel moeten kunnen ja, anders probeer je het gewoon, en als het niet werkt breng je het weer terug. :)

• ZeRoC00L
  • Niet online
Op maandag 17 september 2001 13:29 schreef ExiRana het volgende:
Zal wel moeten kunnen ja, anders probeer je het gewoon, en als het niet werkt breng je het weer terug. :)
Ja, daar zijn veel winkels blij mee......
Zeker als je een boxed exemplaar hebt, die kun je na geopend te hebben meestal niet meer terugbrengen :(

Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 19:31 schreef ZeRoC00L het volgende:

[..]

Ja, daar zijn veel winkels blij mee......
Zeker als je een boxed exemplaar hebt, die kun je na geopend te hebben meestal niet meer terugbrengen :(
Als ik niet zeker weet vraag ik eerst of je het e.v.t. terug kang brengen als het niet/goed werkt. :) Als je het niet terug kan brengen laat je het staan en ga je ergens anders heen. :) sim-pel.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Overigens draait die Celeron 800 nog steeds probleemloos in mijn P3B-F met een Asus convertor...

• ZeRoC00L
  • Niet online
Op maandag 17 september 2001 23:40 schreef Wekkel het volgende:
Overigens draait die Celeron 800 nog steeds probleemloos in mijn P3B-F met een Asus convertor...
Toevallig ook ooit snellere celeron's geprobeerd ?

Volg je bankbiljetten

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

NOpe, draaide wel op FSB 110@880.

Verwijderd

Yo MaxNatic...

Als je iemand wil quoten dan moet je het wel goed doen en niet op een HOAX af gaan. Die datum die jij in je signature zet is zo'n ruime 100 jaar na de dood van Nostradamus!!!

http://www.faq-online.nl/Verslagen/valse_profetieen/nostradamus.htm

• ZeRoC00L
  • Niet online
Op dinsdag 18 september 2001 09:12 schreef Wekkel het volgende:
NOpe, draaide wel op FSB 110@880.
Jammer, ik kan niemand vinden die dit weleens getest heeft.....

Volg je bankbiljetten

Pagina: 1