Artikel: review: OnePlus 13 - Vlaggenschip zorgt voor déjà vu
Auteur: @Dennis de Vries
Je kunt "Li-ion" op de accu zien staan in een foto ervan op pagina 42 van de reparatiehandleiding van de OnePlus 13.
Accumodelnummer is BLPA99, er staat ook "Oplaadbare lithium ion batterij" op de EU-conformiteitsverklaring nr. BLPA99 (pag. 5).
Meer info:
Wikipedia: Lithium–silicon battery
Wikipedia: Lithium polymer battery
Ben rijkelijk laat, maar ik lees de review nu pas, omdat ik nu voor een nieuwe telefoon rondkijk.
Screenshot van accufoto in reparatiehandleiding :
:strip_exif()/f/image/Vld8jJsP5z8zUsslOANWiMLR.jpg?f=fotoalbum_large)
EDIT: GSMArena geeft het ook juist weer: https://www.gsmarena.com/oneplus_13-13477.php
EDIT 2: Hetzelfde misverstand ook in de Oppo Find X8 Pro Review. En waarschijnlijk dan ook in andere reviews met deze batterijtechnologie.
Auteur: @Dennis de Vries
Het betreft wel degelijk een lithiumionaccu, nl. voluit (in het Engels) een: Lithium-ion Polymer battery with a silicon-carbon anode. Het grote verschil met deze nieuwe tech, zit hem dus in de anode, maar het is nog steeds een Li-ion, of alternatief, Li-Po accu. De anode is dus siliciumkoolstof, waarbij het koolstofelement bestaat uit grafiet.Het betreft geen lithiumionaccu, zoals gebruikelijk is bij smartphones, maar een accu bestaande uit twee silicium-koolstofcellen.
Je kunt "Li-ion" op de accu zien staan in een foto ervan op pagina 42 van de reparatiehandleiding van de OnePlus 13.
Accumodelnummer is BLPA99, er staat ook "Oplaadbare lithium ion batterij" op de EU-conformiteitsverklaring nr. BLPA99 (pag. 5).
Meer info:
Wikipedia: Lithium–silicon battery
Wikipedia: Lithium polymer battery
Ben rijkelijk laat, maar ik lees de review nu pas, omdat ik nu voor een nieuwe telefoon rondkijk.
Screenshot van accufoto in reparatiehandleiding :
:strip_exif()/f/image/Vld8jJsP5z8zUsslOANWiMLR.jpg?f=fotoalbum_large)
EDIT: GSMArena geeft het ook juist weer: https://www.gsmarena.com/oneplus_13-13477.php
EDIT 2: Hetzelfde misverstand ook in de Oppo Find X8 Pro Review. En waarschijnlijk dan ook in andere reviews met deze batterijtechnologie.
[ Voor 8% gewijzigd door GekkeKoe op 29-05-2025 21:39 . Reden: fout betreft meerdere reviews ]