Hoi allemaal,
Ik had jullie podcast even gemist en nu is de reactie niet meer mogelijk.
Allereerst LoRa is nog helemaal niet dood hoor.
Vanuit de Chemische industrie wordt hier heel veel gebruik van gemaakt voor onder andere industie4.0 oplossingen zoals Predictive / Prescriptive maintenance.
Zo zijn er fabrikanten waar onder TWTG en Wika die de sensoren zelfs explosie veilig hebben gemaakt zodat ze in explosie gevaarlijke gebieden gebruikt mogen worden. Denk aan Shell, Tata steel, Total energies, Chemelot, Vopac... etc.
Hier worden ze op machines (assets) geplaatst om de conditie te monitoren.
Denk aan drukken, temperatuur, Velocity en acceleratie (trillingen) van lagers van pompen en motoren of niveau metingen van vaten etc.
Dit allemaal om storingen te voorkomen of energie besparende maatregelen door te voeren voor de energie transitie.
Veelal met een private netwerk of via het publieke netwerk van KPN.
Mochten jullie er ooit meer mee willen doen dan hoor ik het graag van jullie.
Ik had jullie podcast even gemist en nu is de reactie niet meer mogelijk.
Allereerst LoRa is nog helemaal niet dood hoor.
Vanuit de Chemische industrie wordt hier heel veel gebruik van gemaakt voor onder andere industie4.0 oplossingen zoals Predictive / Prescriptive maintenance.
Zo zijn er fabrikanten waar onder TWTG en Wika die de sensoren zelfs explosie veilig hebben gemaakt zodat ze in explosie gevaarlijke gebieden gebruikt mogen worden. Denk aan Shell, Tata steel, Total energies, Chemelot, Vopac... etc.
Hier worden ze op machines (assets) geplaatst om de conditie te monitoren.
Denk aan drukken, temperatuur, Velocity en acceleratie (trillingen) van lagers van pompen en motoren of niveau metingen van vaten etc.
Dit allemaal om storingen te voorkomen of energie besparende maatregelen door te voeren voor de energie transitie.
Veelal met een private netwerk of via het publieke netwerk van KPN.
Mochten jullie er ooit meer mee willen doen dan hoor ik het graag van jullie.
Chris