Lekkage of consdensatie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 16:04
Hallo,

Er zit een spanplafond in mijn badkamer en ik zag een watervlek rondom een spotje. Het spotje eruit gehaald en er zit schimmel tegen het plafond erboven. Het is een betonbouw appartement, het is mij niet geheel duidelijk of dat dan nou gelijk de betonvloer van mijn bovenbuurman is.

Is het mogelijk om aan de hand van deze foto vast te stellen of deze schimmelvorming door lekkage komt, of door condensatie door slechte ventilatie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-c-qc4C7cgLKIK-DsNVmG8-Xmo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BTxTm360i2Cwv2sJyQwgnSdW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:31
@Timba-
Een echte lekkage zou er echt wel anders uit zien. Meest logische is dat er vocht boven het plafond is gekomen en vervolgens niet meer weg kan, dus schimmel.

Persoonlijk zou ik overwegen om het spanplafond te vervangen op termijn. Maar dat is een totaal andere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:35
Is het nu droog of nat? Hou een paar dagen in de gaten of de toestand veranderd

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 16:04
Het is nu droog.. Denk ik, ik moet er zometeen even met een doekje langs proberen te gaan. Ik dacht misschien maar het hele spanplafond te verwijderen zodat ik de schimmel goed kan schoon maken, en zodat ik het goed in de gaten kan houden.. Of is dat overdreven? Ik weet ook niet of daarmee het spandoek onbruikbaar wordt..?

[ Voor 22% gewijzigd door Timba- op 29-05-2025 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:35
als je dat doek eruit haalt dan kun je het vast nog wel ergens voor gebruiken maar ik denk niet dat je het er weer terug in krijgt.

Veroordeel niet, verwonder u slechts