Backup van DS224+ naar DS213+: Geen Active Backup ??!!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:30
Beste allemaal,

Ik heb een nieuwe NAS geinstalleerd (DS224+) en ik wil mijn oude (DS213) gaan gebruiken als externe backup. (op een fysieke andere locatie) De netto schijfgrootte is op beide nassen gelijk.

Nu had ik graag Synology Active Backup for Business willen gebruiken, maar deze is niet te selecteren op mijn DS213+. De DS213 draait op DSM 6.2.4. met RAID-0. Dat moet voldoende zijn, maar ik zie op https://kb.synology.com/n...requireandlimit?version=7 dat het alleen op X64 NAS met btrfs draait? DS213 ondersteunt geen BTRFS?

Wat ik wil:
-Volledige Backup van de DS224+
-Mogelijkheid tot terugzetten van individuele folders / bestanden.

vragen:
1-Is Active Backup for Business mogelijk in deze opstelling?
2-zo niet welke alternatieven zijn er dan (Glacier, Hyperbackup/hyperbackup vault?, ElephantDrive? anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Backup for Business is zover ik weet inderdaad niet mogelijk door de x64 eis. Lang geleden ook wel eens mee lopen stoeien :P

Ben zelf voor Hyper Backup gegaan tussen mijn DS220+ en DS213. "Nadeel" is wellicht dat je verplicht in het Synology eco systeem zit: het backup bestand kan je alleen vanaf een Synology NAS benaderen.
Zou zeggen gewoon eens proberen en kijken of het voor je voldoet. Behalve wat tijd kost het je niets :Y

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Nakebod schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 16:01:
Backup for Business is zover ik weet inderdaad niet mogelijk door de x64 eis. Lang geleden ook wel eens mee lopen stoeien :P

Ben zelf voor Hyper Backup gegaan tussen mijn DS220+ en DS213. "Nadeel" is wellicht dat je verplicht in het Synology eco systeem zit: het backup bestand kan je alleen vanaf een Synology NAS benaderen.
Zou zeggen gewoon eens proberen en kijken of het voor je voldoet. Behalve wat tijd kost het je niets :Y
Hoi @Nakebod dank en duidelijk. Heb jij dan als optie de 'Entire system" gedaan of per folder/packages?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w-5_NrnbrzjGOToPDh4rw8wqF0k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5CmpF393YnXaAFpXNBJ41XSU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Ik heb daar Folders and Packages gekozen.
In mijn geval had ik alleen mijn belangrijkste data nodig, geen apps of alle downloads die in geval van verlies wel weer ergens vandaan te halen waren.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
ok, ga ik dat eens even proberen vanavond. Dank!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:24

nelizmastr

Goed wies kapot

Nakebod schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 16:01:
"Nadeel" is wellicht dat je verplicht in het Synology eco systeem zit: het backup bestand kan je alleen vanaf een Synology NAS benaderen.
Je kunt de hbk file altijd nog openen met Hyper Backup Explorer en daar bestanden uit halen ;)

https://kb.synology.com/n...rbackupexplorer?version=7

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1