Groene beits (?) vervangen door zwarte beits

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11:56

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
In mijn tuin staat een overkapping die vele jaren geleden gebouwd is, en toen groen is gebeitst.
Ik denk dat het beits is. Kan ook nog carboleum zijn.

Nu wil ik de schuur gaan opknappen en ik ben erg gecharmeerd van die mooie zwarte schuren.
Ik heb al eens ooit de Kärcher op het hout gezet en toen was een deel van de groene beits al voor een flink deel weg.
Geen idee echter of dit ook een goed idee is en ik het hout niet teveel beschadig.

Met welk product zou ik de schuur mooi zwart krijgen?
En welk product hoef ik niet ieder jaar opnieuw aan te brengen omdat het vervaagd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Doe eens een foto, dat is een stuk makkelijker beoordelen.
Als je het er met de hogedrukreiniger af krijgt is het ongetwijfeld geen carboleum.

Maar ooit van gewoon schuren gehoord?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Cetabever buiten beits gaat zeker 5 jaar mee. Schoonmaken, schuren, schoonmaken, beitsen.

Dus laat die bouwmarkt eigen merk beits lekker links liggen en ga voor kwaliteit. Ja qua aanschaf is dat duurder, maar uiteindelijk ben je goedkoper uit :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 15:41:
Doe eens een foto, dat is een stuk makkelijker beoordelen.
Als je het er met de hogedrukreiniger af krijgt is het ongetwijfeld geen carboleum.

Maar ooit van gewoon schuren gehoord?
Heb ik zeker van gehoord, maar het is een schuur van 5 x 4.
Als ik dat ook met een harde straal van een Kärcher kan doen, is het makkelijker en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
RaZ schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 15:46:
Cetabever buiten beits gaat zeker 5 jaar mee.
Nu heeft Cetabever nogal wat buitenbeitsen.
  • Tuinbeits Palen & Bielzen Zwarte Teer
  • Dekkend tuinhout beits
  • Één Laag Tuinhoutbeits zwart
  • Dekkend schuur- & tuinhuis beits zwart
  • Snelbeits Gevel & Kozijn
Keuze te over

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Enige wat ik over verf en beits kan vertellen is dat kwaliteit geld kost, en dat het op lange termijn goedkoper is.

1x per jaar 20 euro uitgeven, dat is na 5 jaar 100 euro (penny wise, pound folisch). 1x per 5 jaar 50 euro uitgeven is 50 euro minder kosten over een tijdsbestek van 5 jaar ;) De tijd die je kwijt bent omdat je elk jaar met een kwast in de weer bent is pure winst als je dat maar 1x in de 5 jaar hoeft te doen.

Ik vermoed (pure aanname) dat de bovenste in je lijstje wel langer mee gaat dan die er onder staan want daar zit teer in verwerkt (of het moet een marketing smoesje zijn).

Advies van een bouwmarkt zal niet het zelfde advies zijn van een verfspeciaalzaak. Ik zou daar eens een poging wagen ;) En ook mijn advies is er maar 1, en net als "1 offerte is geen offerte", en zal een advies van een andere Tweaker vast wel beter kunnen zijn als die persoon er verstand van heeft :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:03
Met water maak je glad en schoon.
Met schuurpapier maak je een hechtende ondergrond voor hetgeen je er op wil strijken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Pagina: 1