Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traveller55
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 30-05 12:26
Mijn vraag
Bij installatie van de laatste versie van Windows 10 op een nieuwe Samsung SSD 9100 Pro blijft de installatie hangen in het voor proces omdat er een stuurprogramma mist. Ik heb alle drivers van mijn hardware op de USB stick staan maar niks pakt. En ik kan niet vinden wat er mist op het www...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Rufus voor het aanmaken van een nieuwe USB installatiestick met de laatste W10 x64 tezamen met MRPConfigCreator voor het tweaken van wat er wordt geïnstalleerd. Het Asus mb heeft UEFI natuurlijk

Antec 1900 kast
Asus PROART X870E Wifi
AMD Rijzen 9 - 7950X
AOC G2460VQ6..
Samsung SSD 9100 Pro
Thermalright Phantom Spirit 120 EVO

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In een ander draadje (Ik kan W11 niet installeren/booten op mijn nieuwe NVMe) heb ik wel gevonden dat het mogelijk aan het feit ligt dat ik eerder op een Samsung 850 Evo een W11 x64 installatie heb uitgevoerd welke voor een vriend is bedoeld. Bij deze installatie kreeg ik de vraag of ik de fTPM wilde resetten.Natuurlijk Ja gezegd, maar bij deze 2e installatie kreeg ik niet de vraag.
Ik ga ervan uit dat deze reset ervoor gezorgd heeft dat bovenstaande hardware nu in het Bios staat.
(Onbekend bij mij waar ik dat zou kunnen vinden, zo vaak bouw ik geen nieuwe pc's)

Tevens heb ik het artikel (https://www.howtogeek.com...install-unsigned-drivers/) doorgelezen, maar de 2e mogelijkheid van de uitleg nog niet uitgeprobeerd. In dit artikel staat hoe je tijdens de installatie de controle door Windows op niet door MS ondertekende stuurprogramma's kan uitschakelen. Aangezien ik maar 1 monitor, keyboard en muis heb kan ik dit niet gelijktijdig uitvoeren zonder alles op de nieuwe pc aan te sluiten. Het artikel zelf heb ik naar mijn mobiel gestuurd om de stappen te kunnen uitvoeren zodra ik alles weer op de nwe pc heb aangesloten.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:25
Wat voor foutmelding krijg je precies?
Is het misschien hetzelfde probleem als in dit topic?

Installatie win11 issue
Koktail schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 18:01:
Ik krijg elke keer het scherm
Install driver to show hardware
Please select the driver you want to install to make your hardware discoverable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traveller55
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 30-05 12:26
Ik doe een NL installatie dus het venster toont:
Selecteer het stuurprogramma dat u wilt installeren.
Hier boven op komt een volgend scherm met de mededeling:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M6mrjViOvzhdqfMPnvSlduz673s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rsYx2QiqAChlTSPQ9Y0GAzKC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:25
Traveller55 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 15:23:
Rufus voor het aanmaken van een nieuwe USB installatiestick met de laatste W10 x64 tezamen met MRPConfigCreator voor het tweaken van wat er wordt geïnstalleerd.
Dit soort foutmeldingen wordt vaak veroorzaakt door niet goed gemaakte USB installatie media.
Dus probeer het eens zonder die MRPConfigCreator en/of een andere USB stick.
Rufus zelf zou eigenlijk geen probleem moeten geven.

Google: Windows 10 error missing media driver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Is er trouwens nog een reden dat je nu nog een schone W10 installatie doet en niet Windows 11? Je moet binnen nu en 5 maanden toch over zijn.

En deze melding is inderdaad normaliter een verkeerd gemaakte USB stick. Download een verse ISO direct bij Microsoft en schrijf die ongemodificeerd naar de USB met rufus.

I reject your reality and substitute my own