Toon posts:

Printen naar file

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil naar een file printer, hoe kan ik dit het beste doen (in code) En hoe kan ik dan de filenaam opgeven hoe de output moet heten ?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:37

TeeDee

CQB 241

wat voor code?
php, asp?????

wel ff handig ofcourse voor meer info...

asp: bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objTextFile = objFSO.CreateTextFile("path/naam van het file")
    objTextFile.WriteLine "bla bla bla"
    objTextFile.WriteLine "bla bla bla bla bla bla"
    objTextFile.Close

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet echt via de printer werken, omdat ik een plot formaat er uit moet krijgen, ik heb echter geen zin om zelf dit plot formaat te implementeren !

In c++ code

Verwijderd

Volgens mij maak je een denkfout. Hoe kan je nou gegevens naar een bepaald exotisch file formaat exporteren zonder het file formaat te implementeren?

Jij denkt dat te kunnen doen door hetgene wat naar de printer wordt gestuurd op te vangen en weg te schrijven naar een file. Maar kennelijk denk je dat die dan in dat exotische formaat staat, maar dat is dus niet zo. De informatie zal bestaan uit informatie die de printer (of het print subsysteem van je OS, afhankelijk van op welk nivo je de informatie naar de printer afvangt) begrijpt, en iets waarmee jij mijns inziens ook niets mee kunt.

Verder is het vragen om kant-en-klare code uit den boze hier, zeker aangezien je zelf al duidelijk aangeeft liever lui dan moet te zijn.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Er zijn toch wel postscript-libraries/headers voor je ter include?

Of maak het gewoon in asci en ga er dan met a2ps overheen (wat vaak in linux zit meegeleverd)

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

In C++ zou dit moeten werken (volgens mij):
code:
1
2
3
ofstream print = new ofstream("PRN:");
print << "bert bert bert bert bert bert" << endl;
print.close();

[edit]
Typo

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Pagina: 1