Hulp gevraagd: Sterke stank verwijderen trapberging

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-06 14:20

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
Beste allen,

Eergisteren werden we wakker, en voordat er gingen werken vonden we dat er een vreemd luchtje hing in de woonkamer. Toen we op zoek gingen naar de bron dat dat er in de berging onder de trap, waarvan de deur in de woonkamer zit, een boodschappentas was die iemand vergeten is in de koelkast te doen/ per ongeluk in de berging heeft gedaan in plaats van de koelkast. Kan in alle haast gebeuren, maar deze keer zat er groente en (voorheen) bevroren vlees in de tas.

Ik zal jullie de details besparen, maar de veroorzaker van de stank was dus die tas waar smeltend vlees in zat en een krop rotte sla. Het gesmolten ijs was gemixt met het rot van de vlees en de sla, resulterende in een plas van stinkwater/drap op de vloer en rondom. Ik had nog beloofd jullie de details te besparen....

Wij hebben grote moeite met de geur weg te krijgen. We hebben alles wat in direct contact was met de drap weggegooid en de vloer (PVC vloer) schoon proberen te maken. Maar de geur blijft nog in de berging hangen. Ik kan mij zomaar voorstellen dat de massa in de berging de geur opgenomen heeft.

Alle hulp om deze penetrante geur weg te krijgen uit de berging is zeer gewaardeerd en de gouden tip krijgt van mij een cadeau, zo wanhopig ben ik om van deze stank af te komen

- Zou ik met een bouwventilator de berging kunnen ventileren een paar uur/ halve dag lang? Dan leg ik de opening van de slang in de berging en de blower in de tuin. De deur was de berging hou ik dan open want de ventilatielucht moet wel ergens vandaan komen

Help :'( :'(

[ Voor 9% gewijzigd door HollovVpo1nt op 28-05-2025 23:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:06
Als de hond of kat kotst, piest of kakt, dan is de algemene tip om eerst de boel in schoonmaakazijn te zetten.
Dat een tijdje laten liggen zodat het wat intrekt, dan met keukenrol en gewicht erop de boel weer op laten nemen, paar keer herhalen.
De geur haal je er vervolgens goed uit door er nogmaals azijn en daarna een shitload bicarbonaat overheen te gooien en het een dag of wat te laten liggen.

Geen idee of dat tegen rottend vleesvocht helpt, maar je kan het proberen en wees dan vooral royaal met beide en geef het de tijd.

Edit:
Gemini van Google zegt exact dit als je zoekt op verwijderen van geur rottend vlees kleding...
Om de geur van rottend vlees uit kleding te verwijderen, kun je verschillende methoden gebruiken. Eén veelvoorkomende methode is om de kleding te weken in een emmer met warm water, azijn en baking soda. Andere opties zijn om de kleding te stomen, te luchten, of te wassen met baking soda en azijn.

Edit 2: en luchten of een aanzuiging met koolstoffilter gebruiken nadat de bron aangepakt is

[ Voor 33% gewijzigd door sahinasappelsap op 29-05-2025 08:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:16
Geue haal je enkel weg door de bron weg te halen en dan LANG ventileren.

Hoeft niet per se bouw ventilator te zijn, een gewone die je 24/7 aan zet voor weekje werkt ook.

Enneh, inderdaad eerst heel goed schoonmaken. Dan is de 2e vraag hoe lang stond de tas er al, kan er vocht ONDER het pvc zijn gekomen? Want dat moet je ook weghalen...

Met name als beton / baksteen die vocht heeft gezien heeft het de neiging als een spons te werken

[ Voor 12% gewijzigd door 99ruud99 op 28-05-2025 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
99ruud99 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 23:58:
Geue haal je enkel weg door de bron weg te halen en dan LANG ventileren.

Hoeft niet per se bouw ventilator te zijn, een gewone die je 24/7 aan zet voor weekje werkt ook.

Enneh, inderdaad eerst heel goed schoonmaken. Dan is de 2e vraag hoe lang stond de tas er al, kan er vocht ONDER het pvc zijn gekomen? Want dat moet je ook weghalen...

Met name als beton / baksteen die vocht heeft gezien heeft het de neiging als een spons te werken
Ik weet niet hoe lang het er in zat eerlijk gezegd. Ik denk niet dat de vocht er onder is gekomen. Er lag een plas op de vloer met vrij duidelijke randen. Geen aanleiding om te denken dat het onder de vloer is gekomen.

We gaan morgen nogmaals de berging leeghalen, schoonmaken met de tip van @sahinasappelsap, en een ook een ventilator halen on de lucht uit de ventilator naar buiten af te voeren.

Zou het helpen om de wanden van de berging van een likje verf te voorzien?
99ruud99 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 23:58:
Gewone hoe? Dan blaas ik die lucht toch in de woonkamer, dan zou helemaal naar zijn. Ik zat te denken aan zoiets, kan dat?:

https://www.gamma.nl/asso...tandaard-125-mm/p/B118024

En dan één opening van de buis in de berging, en de andere opening in de tuin/naar buiten. Moet dat wel goed kijken dag er voldoende onderdruk is de berging en dat de berging ook luchttoevoer heeft

[ Voor 23% gewijzigd door HollovVpo1nt op 29-05-2025 00:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Dat is inderdaad het nadeel van een berging zonder ventilatie.
Maareh, je berging is waarschijnlijk 2 m3. Je woonkamer 50 m3, dus je verdunt gigantisch.

En anders van die geurveeters / vochtvreters.

[ Voor 13% gewijzigd door 99ruud99 op 29-05-2025 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
99ruud99 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 00:34:
Dat is inderdaad het nadeel van een berging zonder ventilatie.
Maareh, je berging is waarschijnlijk 2 m3. Je woonkamer 50 m3, dus je verdunt gigantisch.

En anders van die geurveeters / vochtvreters.
Dus een normale ventilator in de berging, blazen in de woonkamer, en dan de voordeur+achterdeur tegenover elkaar openzetten om de woonkamer goed te luchten?

Helpt die ventilator die ik heb gelinkt met een bijbehorende buis voor meer gerichte afvoer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Je kan het proberen, maar voelt als een behoorlijke investering voor iets wat eigenlijk niet nodig is.

Gewoon eerst schoonmaakazijn, droog maken (desnoods met bloem of bicarbonaat) goed dweilen, droog maken opnieuw dweilen, droog maken en dan uit laten lichten.

De ergste stank is in paar uur weg, maar daarna duurt het paar weken dat het langzaamaan weg gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:40
Je kan een professioneel bedrijf laten komen die lijkgeur kunnen verwijderen.

Ik denk dat lijkgeur het dichtst bij de geur zit die jullie ervaren.

En dat is een hardnekkige geur die niet zomaar vanzelf verdwijnt.

[ Voor 18% gewijzigd door FRANQ op 29-05-2025 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06 14:31

pistole

Frutter

Ventileren. Het kan helaas weken duren.

Een paar jaar geleden hebben we een ongelukje gehad met een pan die op het vuur was blijven staan. De gehaktballen waren gereduceerd tot koolstof, en de (voorheen) smakelijkheden waren door de hele woning verspreid als rook/nevel.

Het heeft letterlijk weken geduurd voordat de geur weg was. En dan nog kwamen we maanden later de geur nog af en toe tegen.

Schoonmaken en veel ventileren. Eventueel maskeren door andere geuren aan te brengen (bij voorbeeld door automatische 'verfrissers').

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:00

Meneer aard

Porsche rulez!

FRANQ schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 07:54:
Je kan een professioneel bedrijf laten komen die lijkgeur kunnen verwijderen.

Ik denk dat lijkgeur het dichtst bij de geur zit die jullie ervaren.

En dat is een hardnekkige geur die niet zomaar vanzelf verdwijnt.
Zij maken schoon met een middel wat op basis van enzymen werkt.
Wellicht dat als een alternatief zoeken, weet niet of dat voor particulieren beschikbaar is.

Daarnaast inderdaad ventileren. Maar ook goed kijken naar de bron, de stank wordt nog steeds veroorzaakt door bacteriën

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ventileren is echt het keyword hier. Een fan van 12,5cm gaat al weinig ventileren, als je daarmee gaat ventileren gaat het echt een eeuwigheid duren en dat wordt alleen langer met een buis eraan omdat je de lucht niet in de wiinkamer wilt. Zet gewoon een raam open en de deur naar de berging. Als het waait zou het handig zijn om deyren tegen elkaar open te zetten, zodat eea goed kan door tochten anders dus enkel ventileren.

Indien mogelijk zou ik ook onder de pvc vloer checken, het zal je verbazen hoeveel er doorheen komt, zeker als je al ringen op de vloer hebt, dan staat het er niet een paar dagen, eerder een paar weken. Het trekt gewoin door de pvc heen.

Ventileren en even door de zure appel heen bijten, al doet een groter volume ook al veel tegen dergelijke lucht, dat 'verdunt' als het ware zoals eerder al geroepen.

[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 29-05-2025 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
HollovVpo1nt schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 00:38:
[...]

Dus een normale ventilator in de berging, blazen in de woonkamer, en dan de voordeur+achterdeur tegenover elkaar openzetten om de woonkamer goed te luchten?

Helpt die ventilator die ik heb gelinkt met een bijbehorende buis voor meer gerichte afvoer?
Vergeet ajb niet voordat je met ventilatoren aan de gang gaat eerst alles dus heel goed schoon te maken. Anders blaas je die vieze lucht alle kanten op 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
Dank voor de tips allemaal! We gaan schoonmaken en ventileren.

Zou het stoomreinigen van de vloer in de berging helpen? Is niet altijd goed voor een pvc vloer maar die zit toch uit zicht in de berging

Ik zal ook een kijken naar een luchtreiniger met actief koolstof filter voor geurtjes

[ Voor 17% gewijzigd door HollovVpo1nt op 29-05-2025 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 20:27
De stank krijg je weg door hier en daar een bakje met gemalen koffie in de ruimte te zetten. Je mag dan echt wel 2 pakken gemalen koffie over diverse bakjes verdelen en een week laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
@HollovVpo1nt voor pvc is dat niet nodig, maar zoals ik al zei... Weet je zeker dat er niets doorheen gegaan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:47
idd met gemalen koffie op de plek strooien en neerzetten. Of een stuk papier verbranden ( pas wel op ) wellicht helpt een geurkaars ook .

Dit gebeurd in transport nog wel eens om stinkende ( vlees ) trailers te neutraliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
99ruud99 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 10:16:
@HollovVpo1nt voor pvc is dat niet nodig, maar zoals ik al zei... Weet je zeker dat er niets doorheen gegaan is?
Ik weet het niet zeker. Het zakje vlees zat op een soort duffelbag waar allemaal boodschappentassen in zaten, die heeft een deel van de vloeistoffen opgevangen. Er lag een plasje naast, waarschijnlijk van het water dat overgelopen is. Dat plasje viel ons eigenlijk eerder niet op.

Ik denk dat de ruimte langer is blootgesteld aan de geur dan het plasje aan de vloer is blootgesteld. Als ik met mijn snuffert boven de vloer hang, dan lijkt de geur van de vloer wel mee te vallen, het lijkt meer alsof de geur door de massa in de ruimte geabsorbeerd en afgegeven wordt.

Is er manier om zeker te zijn dat het water niet door de vloer is gekomen zonder de vloer te verwijderen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:31

Amphiebietje

In de blubber

Ik ben duidelijk niet wakker...ik las de titel als "Hulp gevraagd: sterke drank verwijderen trapberging" en vroeg me vervolgens af waarom je daarvoor hulp vroeg op Tweakers en wanneer de sterke drank nou aan bod zou komen i.p.v. rottend vlees en groenten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
Je kan de vloer ook nog eerst met een verdunde chlooroplossing reinigen. Bacteriën worden gedood en de chloorlucht zal de rottingslucht voorlopig overheersen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fockarty
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:52
Hg nare luchtjes spray, doet ook wonderen met kattenpis ed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nog een suggestie die niet is genoemd; een Lampe Berger. Ooit ontwikkeld voor het ziekenhuis, meen ik. Heb nu een paar maanden zo’n ding en ben onder de indruk van het ‘wegfilteren’ van voornamelijk kookluchtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
HollovVpo1nt schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 10:27:
[...]

Ik weet het niet zeker. Het zakje vlees zat op een soort duffelbag waar allemaal boodschappentassen in zaten, die heeft een deel van de vloeistoffen opgevangen. Er lag een plasje naast, waarschijnlijk van het water dat overgelopen is. Dat plasje viel ons eigenlijk eerder niet op.

Ik denk dat de ruimte langer is blootgesteld aan de geur dan het plasje aan de vloer is blootgesteld. Als ik met mijn snuffert boven de vloer hang, dan lijkt de geur van de vloer wel mee te vallen, het lijkt meer alsof de geur door de massa in de ruimte geabsorbeerd en afgegeven wordt.

Is er manier om zeker te zijn dat het water niet door de vloer is gekomen zonder de vloer te verwijderen?
Behandel je vloer als eerste met de azijn en bicarbonaat.
Haal ook je bergruimte leeg (nadat je de vloer hebt gedaan) en pak een plantenspuit met azijn/warm water. Azijn vernevelen op alle muren, hoeken, planken, etc, etc. In laten trekken en met een goed/lekker riekend sopje (b.v. allesreiniger) weer afnemen.

Als het dan niet weg is, dan weet ik het ook niet meer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Goed schoonmaken met azijn om de resten weg te halen, een luchtfilter erbij om evt. losse vliegende deeltjes weg te filteren en een luchtstroom te creëren + goed ventileren.
Voor de resterende geur kun je een paar bakjes koffiebonen neerzetten, die werken geweldig goed in het opvangen van allerlei geuren. Van een auto waar in gerookt is tot kots tot mogelijk zelfs dit. Zou ze daarna niet meer gebruiken om koffie mee te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:10
Schrobben met biotex zou ik mee beginnen (grootmoeders tip) en een ozongenerator(tje) kopen/huren wellicht een laagdrempelige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:18
op naar de lokale growshop en een ventilator+koolfilter halen? Als het de geur van 100en wiet planten kan filteren dan wat sappen van rotvlees ook wel.

Odido FiberDesk, posts zijn onder persoonlijke title niet het bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
Kleine update: er lijken geen oppervlakken te stinken. De vloer stinkt in ieder geval niet. Belangrijk is om de lucht die er "hangt" uit te krijgen. We hebben er een simpele Philips luchtreiniger met een koolfilter in zitten en een kleine torenventilator die uit in de berging staat en uit de berging blaast.

Stank is al een heel stuk minder. Volgende stap is om nog een keer de oppervlakken schoon te maken met schoonmaakazijn + soda, daarna de planken even bezaaien met soda.

Hopelijk wordt het daarmee een stuk minder of gaat het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
Misschien een domme vraag hoor, maar ik heb nu een ventilator in de berging staan die uit de berging blaast. Is dat handig? Of moet de ventilator juist in de berging blazen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Zelf vind ik eruit makkelijker, maar in feite maakt het niet zoveel. Het gaat er met name om dat er een luchtstroom is. Ventilator naar buiten blazen betekent dat ventilator in berging staat, dus minder in de weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
  • Laatst online: 22:30
sOid schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 10:56:
Nog een suggestie die niet is genoemd; een Lampe Berger. Ooit ontwikkeld voor het ziekenhuis, meen ik. Heb nu een paar maanden zo’n ding en ben onder de indruk van het ‘wegfilteren’ van voornamelijk kookluchtjes.
Deze hebben wij ook en werkt zeer goed.
Gebruik dan de geurloze variant die haalt nare luchtjes weg. Werkt goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik zou eens een geurvreter plaatsen en kijken wat dat doet.

Je hebt ook korrels als geurvreter en dan heb je het gewoon over een goed merk kattenbakgrind. Het onttrekt vocht en neutraliseerd de geur. ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-06 19:12

Fe2O3

Ja das roest

Itt lucht eruit te zuigen, draai de ventilator om en blaas lucht erin.

Zet wat van die wc verfrissers, die je kan verdragen, erin.

Raam/deur open erbij.

Dum de dum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Simpele oplossing die iig goed werkt in een koelkast: zet een eierdopje met koffieprut neer. Paar daagjes laten staan en weg geur.

Hoe het werkt weet ik niet, dat het werkt wel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
Draakje5 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 18:48:
[...]

Deze hebben wij ook en werkt zeer goed.
Gebruik dan de geurloze variant die haalt nare luchtjes weg. Werkt goed.
Is dat zoeits? https://www.notino.nl/mai...0OnsxhHm799xoC64MQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Laatst online: 22:30
Jup precies die.
Pas wel op met vloeistof, niet knoeien. Krijg je moeilijk ergens uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Draakje5 op 29-05-2025 19:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MPCoreDeveloper
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 19:34
Daar heb je hele mooie apparaten voor genaamd ozon generators, zelfs geuren veroorzaakt door zaken waar je niet bij kunt komen verdwijnen door zo'n ding.

Collega had een dode vogel of e.d onder de dakpannen en op zijn zolderkamer rook je dat dus dus hij heeft een Ozon Generator gehuurd en na een weekend dat ding aan was de stank permanent verdwenen.

Toen ik nog in de Automotive werkte verwijderden we stank in auto's met een schaaltje azijn.

Dus azijn in een schaal gieten en de ruimte afsluiten na een nachtje even ventileren en de geur was weg .
( Zelfs rokers geur kreeg je zo uit een auto )

Dat is misschien ook het proberen waard?

[ Voor 29% gewijzigd door MPCoreDeveloper op 29-05-2025 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

MPCoreDeveloper schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 21:13:
Daar heb je hele mooie apparaten voor genaamd ozon generators, zelfs geuren veroorzaakt door zaken waar je niet bij kunt komen verdwijnen door zo'n ding.

Collega had een dode vogel of e.d onder de dakpannen en op zijn zolderkamer rook je dat dus dus hij heeft een Ozon Generator gehuurd en na een weekend dat ding aan was de stank permanent verdwenen.
Ozon werkt goed maar is niet onschadelijk, best wel gevaarlijk spul ook.

Biotex , ongevaarlijke industrial enzymen werkt in de praktijk net zo goed.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
MPCoreDeveloper schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 21:13:

Toen ik nog in de Automotive werkte verwijderden we stank in auto's met een schaaltje azijn.

Dus azijn in een schaal gieten en de ruimte afsluiten na een nachtje even ventileren en de geur was weg .
( Zelfs rokers geur kreeg je zo uit een auto )

Dat is misschien ook het proberen waard?
Ozon laat ik links liggen, is schadelijk voor de gezondheid boven bepaalde concentraties. Maar azijn zou kunnen, thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
Met de ventilatoren in de berging leek 't goed. Zet je ze even uit dan is de geur weer terug. Het universum laat mij er niet zo makkelijk van af komen. Morgen nog meer trucjes toepassen die hier gepost zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
Weer een update, we hebben gisteren Biotex sopje op de vloer gedaan en de wanden ermee afgedaan. Daarna ventilatoren weer in de berging gezet. Wat bedompt door de vocht, maar de geur leek weg te zijn.

Vandaag is het weer terug. Veel minder dan eerst, maar is er wel. We hebben geen idee waar de geur in kan zitten. Volgende stappen:
- Maison Berger geur verwijderaar aansteken
- Geurvreters in de berging doen

Mocht 't nog niet weg zijn professioneel laten reinigen
-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vogelmans
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 15:40:
Weer een update, we hebben gisteren Biotex sopje op de vloer gedaan en de wanden ermee afgedaan. Daarna ventilatoren weer in de berging gezet. Wat bedompt door de vocht, maar de geur leek weg te zijn.

Vandaag is het weer terug. Veel minder dan eerst, maar is er wel. We hebben geen idee waar de geur in kan zitten. Volgende stappen:
- Maison Berger geur verwijderaar aansteken
- Geurvreters in de berging doen

Mocht 't nog niet weg zijn professioneel laten reinigen
-
Het koffiemaalsel helpt echt en kost bijna niets. Gewoon een paar schaaltjes gemalen koffie in de ruimte zetten en een paar dagen laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
vogelmans schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 18:37:
[...]

Het koffiemaalsel helpt echt en kost bijna niets. Gewoon een paar schaaltjes gemalen koffie in de ruimte zetten en een paar dagen laten staan.
Gemalen koffiebonen of koffiedik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 18:55:
[...]

Gemalen koffiebonen of koffiedik?
Gemalen verse koffie, minimaal 1 heel pak verdelen over 3 a 4 bakjes.
O.a.in tehuizen wordt dit ook gebruikt om nare luchtjes te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:23
Vloer reinigen met een enzymreiniger (zoiets als dit), daarna een emmer water met scheut ammoniak in de ruimte zetten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
@Yaksa dat is praktisch vergelijkbaar met Biotex. Heeft ts dus al gedaan.

Ik vrees dat er ergens vocht is ingekrompen dat nog niet behandeld is... En dat die vloer er dus tijdelijk even uit moet.

Of is die verlijmd? Want pvc heb je in 1000 soorten (klik, lijm, op rol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06 14:31

pistole

Frutter

Het speelt als ik goed lees sinds de 26e, dus pas 5 dagen. Ik denk dat je met name geduld moet gaan aanschaffen, en veel ventileren. Maak gebruik van het mooie weer en gooi veel ramen/deuren open.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
99ruud99 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 21:35:
@Yaksa dat is praktisch vergelijkbaar met Biotex. Heeft ts dus al gedaan.

Ik vrees dat er ergens vocht is ingekrompen dat nog niet behandeld is... En dat die vloer er dus tijdelijk even uit moet.

Of is die verlijmd? Want pvc heb je in 1000 soorten (klik, lijm, op rol)
Lijm helaas, snappen alleen niet waar het vandaan zou komen. Als we de vloer ruiken komt er gee bijzondere geur vanaf. Dus vanaf morgen maar inderdaad de geurverwijder strategie. Deuren open, lekker door laten waaien, koffie en azijn etc. Qua schoonmaak denk ik dat we al best veel gedaan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
pistole schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 21:35:
Het speelt als ik goed lees sinds de 26e, dus pas 5 dagen. Ik denk dat je met name geduld moet gaan aanschaffen, en veel ventileren. Maak gebruik van het mooie weer en gooi veel ramen/deuren open.
We zijn allebei mietjes qua beestjes, hebben nog geen horren, dus dat moet er ook komen snel 😜
De deuren staan wel open hoor als we thuis zijn

[ Voor 5% gewijzigd door HollovVpo1nt op 31-05-2025 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doesnotcompute
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-06 12:03
Kan ook een ozon generator aanbevelen. Ook handig voor autos waar in gerookt is oid. Krijg je echt weer zon newcarsmell van.

Ja het is geen gas wat je wilt inademen, want het oxideert eigenlijk alles organische stoffen, dus ook je longen. Maar het is wel het enige wat ECHT de bron kapot maakt, ipv wegfilteren o.i.d.

Ik heb in mn schuur een gedeelte goed luchtdicht gemaakt. Pleur ik 2x per jaar ook beddengoed in, mijten e.d. gaan er ook dood aan.

Ding er inzetten, deurtje dicht, raam in huis open en lekker een dagje met je gezin op pad. Vervolgens drop je ze ergens en ga je zelf naar huis om te luchten en pik je ze weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Als je 2x per jaar last hebt van mijten zou ik toch een wasmachine zoeken ... Schijnt beter te zijn dan autclaveren met ozon.

Ik snap dat je ozon liever niet doet, maar geduld is essentieel in deze.
Pagina: 1