Buiten camera

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidney013
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-06 21:07
Goedeavond tweakers,

Ik was bezig met beveiliging spul van woonveilig. Nu dacht ik ook een buiten camera van hen te gebruiken, maar geloof te zien dat je een abonnement moet gebruiken om zaken op te slaan in de cloud. Omdat het om een simpele camera gaat, heb ik geen behoefte om maandelijks te betalen voor cloud diensten.
Oftewel ben opzoek naar iets anders.

Ik zoek een?
Een camera die mijn oprit bewaakt.
Een stroompunt zal aanwezig zijn.
Bedoeling is om het onder een klein afdak te hangen (kan wel beetje nat worden).
Opslag via een microSD
Geen zin in maandelijkse abonnementen
Router staat vlakbij, oftewel via WIFI is prima
Via een APP bereikbaar

Wat is je budget?
Rond de 100 a 150 euro?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Liever geen Chinese meuk, aan de andere kant maakt het ook weer niet veel uit.

Heb zelf net de imou knight gezien, maar nog niet heel goed naar andere gekeken.
Vooral wel prettig als het geen grote unit is, de oprit en camera liggen vlak bij elkaar. https://tweakers.net/pricewatch/1831640/imou-knight.html

iemand een goede aanrader? Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:20

Crazy D

I think we should take a look.

Opslag op sd kaart? Dus als de inbreker eerst even de camera eraf trekt, dan heb jij geen enkel beeld bewaard want dat staat op de camera die weg is...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Iets van Eufy ofzo, dan heb je geen abonnement nodig.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_Ruwy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 16:34
Je zou het V&A gedeelte hier op tweakers kunnen bekijken of daar iets tussen zit en in de buurt is. Met regelmaat komen daar redelijke sets voorbij aan camera('s) en opslag-apparaat. (homebase, NVR, etc)

Edit:
Als je niet per se dat stroompunt wilt gebruiken en flexibeler wil zijn qua plaatsing kan je evt ook kijken naar een Solar systeem. Reolink en Eufy zijn hierin grote spelers die beiden leuke opties bieden. Eufy lijkt wat beter in Solar+accu, maar dat is de oppervlakkige indruk die ik krijg als Reolink gebruiker. :)

[ Voor 44% gewijzigd door Tweaker_Ruwy op 29-05-2025 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:37
Reolink, je kan eens kijken bij refurbished. Gewoon goed spul maar dan voor iets minder.
Als NVR kan je Frigate proberen op een Raspberry Pi, dit bewaard je stream.
Verbind de camera wel met netwerkkabel want wifi signaal is makkelijk te jammen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:35

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

http://insecam.org/en/bycountry/NL/

Goedkope, niet goed beveiligde camera's aan je huis hangen kan een vervelend staartje krijgen. Wifi is inderdaad eenvoudig te blokkeren, SD kaart eruit gehaald, en toegang van buitenaf (via internet) is soms als backdoor ingebouwd bij die dingen.

Denk goed na waaróm je die camera nodig hebt, of je een plek moet filmen die vanachter een raam zichtbaar is (dan is de kaart eruit halen alweer moelijker), je een kabel ipv wifi kunt gebruiken (ivm jammen) en of je iets kunt krijgen met een goede reputatie voor updates en veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidney013
Aah bedankt voor de info, toch wat info om over na te denken. Nu is het gewoon een hebben dingetje, goed buurtje. Maar tja stel men wilt kwaad, als je er dan niks aan hebt, gaat het alsnog zijn doel voorbij...
Al ga ik er vanuit dat met alarm binnen dat er geen inbreker lekker zijn gang gaat..

Het gaat mij meer om de melding als iemand de oprit oploopt, ben niet heel bang voor kwaad.

Ik heb een klein raampje bij mijn voordeur, maar met die hoek is er te weinig oprit beeld.

Als ik de camera hoger installeer ben ik weer bang dat er teveel beeld is. Al had ik ook gelezen dat je met zones kan werken, zodat als er een auto voorbij rijd niet telkens een opname gemaakt wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door sidney013 op 29-05-2025 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:35

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

sidney013 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 11:37:
Aah bedankt voor de info, toch wat info om over na te denken. Nu is het gewoon een hebben dingetje, goed buurtje. Maar tja stel men wilt kwaad, als je er dan niks aan hebt, gaat het alsnog zijn doel voorbij...
Al ga ik er vanuit dat met alarm binnen dat er geen inbreker lekker zijn gang gaat..

Het gaat mij meer om de melding als iemand de oprit oploopt, ben niet heel bang voor kwaad.
Dan zou je technisch gezien ook een detectorlamp kunnen ophangen die hetzelfde doel dient: Als er iemand op de oprit op komt, gaat de lamp aan.
Ik heb een klein raampje bij mijn voordeur, maar met die hoek is er te weinig oprit beeld.

Als ik de camera hoger installeer ben ik weer bang dat er teveel beeld is. Al had ik ook gelezen dat je met zones kan werken, zodat als er een auto voorbij rijd niet telkens een opname gemaakt wordt.
Dat klopt, maar dan heb je het wel over camera's veelal uit een wat hoger segment. Die software moet namelijk door iemand geschreven en verbeterd worden. Ik heb het in mijn Unifi camera's en recorder zitten, en die kunnen dus mensen/dieren herkennen, voorbijrijdende auto's etc etc. Ik kan ook vlakken afdekken - dat gebeurt dan al in de camera zelf dus het vlak wat jij niet wilt filmen (in mijn geval het terrein van de buren, want mijn camera's hangen inderdaad hoog, buiten bereik van handjes) komt niet eens in de recorder terecht.

Maar een Unifi camera heeft eigenlijk een Unifi infra nodig om alle features goed te kunnen inzetten. Ik heb dus een recorder van ze (ingebouwd in de centrale bedieningsunit), powered switches (dus de camera voedt zichzelf vanaf de ethernetkabel) en ik kan ook van buitenshuis (zonder abonnement) bij mijn camera's en beelden.

Ze bieden b.v. ook een deurbel met camera die pakketjes kan detecteren en die 2-weg communicatie heeft. Voordeel van Unifi is dat ze in de regel makkelijk in te richten zijn en je dus nergens een abonnement voor nodig hebt. Nadeel daarvan is de hogere aanschafprijs en het feit dat sommige zaken niet solo kunnen opereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercrazy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:50
Ik kan Eufy wel adviseren, werkt goed en geen abonnement. Als je er een stroompunt hebt kan je kijken voor de E340 floodlight of anders een S340 die oplaadt door de zon. De camera's volgen een object en je kan ook no tracking zones instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:58

franssie

Save the albatross

Er is een beveiligingscamera topic, kijk daar eens?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidney013
Vandaag een simpel cameraatje opgehangen. Helemaal tevreden!
Gaat om de TP-Link TAPO C530WS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:14
supercrazy schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 21:02:
Ik kan Eufy wel adviseren, werkt goed en geen abonnement. Als je er een stroompunt hebt kan je kijken voor de E340 floodlight of anders een S340 die oplaadt door de zon. De camera's volgen een object en je kan ook no tracking zones instellen.
Alleen niet fijn dat je gebruik maakt van een externe cloud en Eufy in het verleden niet netjes is geweest met wat zij met de data (=beelden) doen.
Pagina: 1