Oordopjes volume per dopje instellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mative
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08 20:50
Beste Tweakers,
Ik ben voor een vriend van me opzoek naar bluetooth oordopjes waarbij je het volume per dopje kunt instellen (bij één oor heeft hij gehoor beschadiging en moet het volume wat hoger kunnen).
Verder is een goede geluidskwaliteit belangrijk en noisecanceling is een pre.

Ik heb bij verschillende dopjes de beschrijvingen gecheckt, maar vond weinig info over volume controle per dopje en of dit überhaupt mogelijk is.
Weet iemand misschien of er dopjes/merken zijn waarbij dit in de bijbehorende app valt in te stellen?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Mative op 29-05-2025 10:54)

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
En onder Android is het Toegankelijkheid > Audioaanpassing en dan de audiobalans naar wens instellen.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:36
Met een iPhone en de AirPods Pro 2 kan je een gehoortest doen en een custom profiel gebruiken wat op die test is gebaseerd. Dat zou dit moeten kunnen opvangen maar is misschien minder flexibel dan geheel zelf instellen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
En onder Android is het Toegankelijkheid > Audioaanpassing en dan de audiobalans naar wens instellen.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plurkis In©
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:28
Poweramp voor Android heeft een balance regeling, mischien is dat wat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:55

DukeBox

loves wheat smoothies

Zover ik weet ook alle JBL (in ieder geval alle tune en live) via de app. Het mooie is dat die config ook wordt opgeslagen als je aan een ander device connect.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zou inderdaad de balans aanpassen, in de settings of in de audio-app die gebruikt wordt. Dan kun je gewoon om het even welke earbuds kopen naar smaak en features. Heb het net even geprobeerd op mijn Android phones (Sony Experia 10 IV & Google Pixel 3a) en mijn Earfun Air 4 Pro earbuds via de Toegankelijkheid/Accessibility opties > Audio Adjustment, en dat werkt gewoon.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mative
Ik dacht eigenlijk te moeilijk dus, gewoon in de Toegankelijkheid-audiosettings kijken. :s

Hij heeft een Android telefoon, maar zo te zien hebben sommige bijbehorende Android apps ook een soort van gehoortest.
Externe apps zoals Poweramp is ook een idee :)

De betreffende JBL worden dan blijkbaar in de dopjes zelf opgeslagen.
Dat is zeker heel handig vooral wanneer je ze ook connect met een 'dumb' of onbekend device.

Dank voor alle reacties, hier kan ik zeker wat mee!!! *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@Mative , de JBL tip van @DukeBox is een goede. Ik heb gekeken in de apps van JBL, Soundcore, Bose, Jabra., Earfun, Creative, Tozo, Soundpeats, Samsung en 1More, en van die fabrikanten is JBL (ik heb de Live 2 Pro) de enige die de balans in hun app laat doen, en de instelling dus mee kan laten nemen naar andere devices.

Nu is JBL ook een fabrikant die goed uitkomt in de Tweakers testen (Reviews categorie: Oordopjes) met de Live Beam 3, Tour Pro 3 etc, dus dat zal een goede keuze voor je vriend zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 29-05-2025 15:19 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mative
@gambieter
Dank voor je uitgebreide aanvulling!

De JBL's hebben hiermee zeker een streepje voor :)
Pagina: 1