Hoi allemaal,
Ik wil graag mijn nieuwe 77 inch tv (Samsung QE77S90D, 32 kg zonder standaard) aan de muur hangen. De muur waar hij aan moet komen is een gipsmuur met daarachter een MDF-plaat, maar er zit geen houten balk of massieve muur direct achter. Wel van die verticale houten balk, wat misschien daarop kan??
Heeft iemand ervaring met het veilig ophangen van een zware tv in dit soort situatie?
Ik zit te denken aan de volgende opties:
Hollewandpluggen of metalen pluggen voor MDF?
Grote wandplaat/muurbeugel gebruiken om het gewicht te verdelen?
Eventueel extra achterconstructie maken aan de muur? Kost wel weer veel tijd en geld om iemand te laten doen.:strip_exif()/f/image/xVG05kAEFu1PrB03PZzH467f.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/u99iI0v9oDF2LUBko72xK8EP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/r3mp57DpAFvuSyRs4loiVZoM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PGlyXUoHi4K4xyYNN0w4XQ7F.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik wil absoluut voorkomen dat de muur het begeeft. Alle tips of ervaringen zijn welkom, vooral als iemand dit zelf heeft gedaan met succes.
Alvast bedankt!
Ik wil graag mijn nieuwe 77 inch tv (Samsung QE77S90D, 32 kg zonder standaard) aan de muur hangen. De muur waar hij aan moet komen is een gipsmuur met daarachter een MDF-plaat, maar er zit geen houten balk of massieve muur direct achter. Wel van die verticale houten balk, wat misschien daarop kan??
Heeft iemand ervaring met het veilig ophangen van een zware tv in dit soort situatie?
Ik zit te denken aan de volgende opties:
Hollewandpluggen of metalen pluggen voor MDF?
Grote wandplaat/muurbeugel gebruiken om het gewicht te verdelen?
Eventueel extra achterconstructie maken aan de muur? Kost wel weer veel tijd en geld om iemand te laten doen.
:strip_exif()/f/image/xVG05kAEFu1PrB03PZzH467f.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/u99iI0v9oDF2LUBko72xK8EP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/r3mp57DpAFvuSyRs4loiVZoM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PGlyXUoHi4K4xyYNN0w4XQ7F.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik wil absoluut voorkomen dat de muur het begeeft. Alle tips of ervaringen zijn welkom, vooral als iemand dit zelf heeft gedaan met succes.
Alvast bedankt!