Akupanel in veranda

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aangeredenhond
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 07-06 11:31
Dag allemaal

Akupanel, een modern verschijnsel.
We zouden graag onze veranda die enorm groot is, graag voorzien in 1 hoek van Akupanel, vraag is :

Zijn er mensen met Akupanel in een veranda of zijn er mensen die wete of dit kan of niet?
Het is super makkelijk en snel te realiseren.

Ik bedoel de houten Akupanel met vilten achterkant zoals bijv de hornbach die aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Is het vrijwel direct blootgesteld aan de kou, vocht, zon? Dan kun je het wel vergeten, en zou ik naar iets met massief hout kijken. Het MDF+dunne fineer zal het waarschijnlijk niet lang overleven.
Zoek eens op rhombus profiel, die zijn er ook met zwarte kern, en eigenlijk gemaakt voor jouw toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aangeredenhond
Dat klopt wat je zegt, maar omdat de rhombus best heel zwaar is valt dat minder goed te verlijmen. Er is toch ook akupanel verkrijgbaar met massief hout, dit was ook onze bedoeling hoor, dat mdf enzo gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Dat massief hout met vilt ga je afaik niet bij de hornbach vinden, zoals je in de topicstart aangeeft. Met massief houten latjes lijkt het mij wel werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aangeredenhond
Waar is zoiets te koop? Al wat je zoekt is mdf en of fineer…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04:37

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Ik heb akupanel panelen onder mijn overkapping.
Deze wordt niet nat door regen oid ivm een glazen schuifwand. En ik heb de wanden geïsoleerd. Dit gaat tot nu toe goed. Maar het zal absoluut slecht tegen vocht kunnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mNRQzJSfDz7v45UFzCfPHU4PHOw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hTNI1KW90ybWWPDxDRB1jQgD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_QWRsmZKPUlcU8C1KBB3JbfRBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dbidFMbVpWD8s2s3oEEWskU7.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aangeredenhond
Mooi gemaakt.
Wij hebben precies hetzelfde, ook dezelfde vloer trouwens!
Hoe heb je de panelen vast gezet? Onder en boven verlijmd op de profielen van de veranda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04:37

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Aangeredenhond schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 07:21:
Mooi gemaakt.
Wij hebben precies hetzelfde, ook dezelfde vloer trouwens!
Hoe heb je de panelen vast gezet? Onder en boven verlijmd op de profielen van de veranda?

Geschroefd met trespa schroeven.
Er zit een osb plaat achter. Verder voor de zekerheid 2cm van de vloer gemaakt om eventueel vocht van de vloer tegen te houden om in het mdf te trekken van de wand. :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-09 10:52
Heb je zelf al eens gegoogled op 'akupanel buiten'? Er zijn verschillende opties waaronder composiet.

...

Pagina: 1