Back to sticks, back to stones. Cause words broke our bones. And now we're right back to the same old habits. Too bad we almost had it.
Voor hdd en ssd eigenlijk hetzelfde: alleen als hij te klein wordt of fouten begint te vertonen (of als merkbaar veel sneller is). Uiteraard wel met de belangrijke data gebackupt. OS en programmas zijn snel genoeg geïnstalleerd mocht het ooit eens voorkomen.
Eventueel kun je ook nog naar raid kijken als je bang bent voor schijf uitval en direct up en running wil zijn/blijven. Zeker als je de schijven toch hebt liggen.
Eventueel kun je ook nog naar raid kijken als je bang bent voor schijf uitval en direct up en running wil zijn/blijven. Zeker als je de schijven toch hebt liggen.
Als je tegenwoordig een nieuwe build maakt, hoort daar voor het OS een SSD in te zitten.
Een toegevoegde HDD kan, als je een harddisk meer vertrouwt als medium op je data op te slaan / naartoe te kopiëren.
Een toegevoegde HDD kan, als je een harddisk meer vertrouwt als medium op je data op te slaan / naartoe te kopiëren.
Ik zou hdd volledig weglaten, en dan is het slim om hem te vervangen voor een ssd.
Voor rest, zoals hierboven gezegd
Voor rest, zoals hierboven gezegd
Zeker als het een game PC is heeft een hdd er eigenlijk niets meer in te zoeken, hedendaagse games draaien niet meer fatsoenlijk vanaf hdd. De prijzen can SSD’s zijn ook geen groot obstakel meer, tenzij je voorbij de 4TB wil.
In NAS/servers wissel ik ze gemiddeld per 5 jaar, puur een gevoelsdingetje.
In NAS/servers wissel ik ze gemiddeld per 5 jaar, puur een gevoelsdingetje.
[ Voor 14% gewijzigd door nelizmastr op 30-05-2025 21:48 ]
I reject your reality and substitute my own
Vrij pragmatisch: wanneer die stuk is. Alles dat bewaard moet blijven is gebackupt. Is iets stuk, nieuwe erin en backup terug zetten.dooder39 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 18:22:
Hoe vaak/wanneer vervangen jullie een HDD?
Voor de fun & giggles draai ik af en toe een smart scan maar ik doe eigenlijk niks met de uitslag

[ Voor 15% gewijzigd door br00ky op 30-05-2025 23:05 ]
Pagina: 1