Mijn PC bevat momenteel de volgende onderdelen:
- Intel 7700K op een Z270 moederbord
- 16GB RAM
- MSI Geforce 1080Ti
- 512GB NVME
- Topmodel Noctua koeler uit die tijd met twee fans
- Corsair 850watt voeding
- Dell 27" 1440P 165Hz IPS scherm
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik het systeem om mijn raw foto's te bewerken, een beetje te hobbyen met Solidworks en de 3d printer. Verder gebruik ik nog weleens een VM om wat met Linux te prutsen voor kleine python projectjes.
Ik wil het systeem nu upgraden omdat ik tegen het probleem aan ga lopen dat Windows 10 uit de support loopt en mij PC niet compatible is met Windows 11. Daarbij komt dat ik ook niet voldoende ruimte meer heb op mijn PC.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een budget, het moet gewoon een degelijk en gebalanceerd systeem zijn
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zou voor nu graag de videokaart en de NVMe SSD, koeler en voeding meenemen. Wanneer ik na de zomer weer meer ga gamen dan kan ik altijd de videokaart vervangen, voor nu loop ik nog niet tegen beperkingen aan
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben zelf tot dit lijstje gekomen:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren voor bepaalde merken, ik zoek een betrouwbaar en stabiel systeem waarbij ik niet avonden hoef te zoeken naar vage problemen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik geef helemaal niks om RGB, de PC hangt onder het bureau uit het zicht en moet vooral zo stil mogelijk zijn
Ga je overklokken?
Geen tijd meer voor, ik zal wel het systeem licht undervolten om een stil en zuinig systeem te krijgen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Klopt het systeem zo, heb ik vreemde componenten uitgekozen
- Intel 7700K op een Z270 moederbord
- 16GB RAM
- MSI Geforce 1080Ti
- 512GB NVME
- Topmodel Noctua koeler uit die tijd met twee fans
- Corsair 850watt voeding
- Dell 27" 1440P 165Hz IPS scherm
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik het systeem om mijn raw foto's te bewerken, een beetje te hobbyen met Solidworks en de 3d printer. Verder gebruik ik nog weleens een VM om wat met Linux te prutsen voor kleine python projectjes.
Ik wil het systeem nu upgraden omdat ik tegen het probleem aan ga lopen dat Windows 10 uit de support loopt en mij PC niet compatible is met Windows 11. Daarbij komt dat ik ook niet voldoende ruimte meer heb op mijn PC.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een budget, het moet gewoon een degelijk en gebalanceerd systeem zijn
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zou voor nu graag de videokaart en de NVMe SSD, koeler en voeding meenemen. Wanneer ik na de zomer weer meer ga gamen dan kan ik altijd de videokaart vervangen, voor nu loop ik nog niet tegen beperkingen aan
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben zelf tot dit lijstje gekomen:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Tray | € 484,90 | € 484,90 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B850M-PLUS | € 214,99 | € 214,99 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Compact Zwart | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Toetsenborden | Logitech G515 Lightspeed TKL, Tactile, Qwerty US, Zwart | € 99,- | € 99,- |
1 | Muizen | Logitech G502 Hero Zwart | € 34,99 | € 34,99 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 102,90 | € 102,90 |
1 | SSD's | Samsung 990 EVO Plus 2TB | € 119,- | € 119,- |
1 | SSD's | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 149,90 | € 149,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.315,58 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren voor bepaalde merken, ik zoek een betrouwbaar en stabiel systeem waarbij ik niet avonden hoef te zoeken naar vage problemen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik geef helemaal niks om RGB, de PC hangt onder het bureau uit het zicht en moet vooral zo stil mogelijk zijn
Ga je overklokken?
Geen tijd meer voor, ik zal wel het systeem licht undervolten om een stil en zuinig systeem te krijgen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Klopt het systeem zo, heb ik vreemde componenten uitgekozen