In 2015 heb ik mijn eerste pc met dank aan een forum post op tweakers samengesteld en gebouwd. Tussentijds heb ik wat componenten moeten vervangen. Nu mijn huidige systeem steeds vaker buiten de minimale vereisten begint te vallen en daarmee de spellen die ik speel/wil spelen niet soepel draaien. Ben ik weer opzoek naar jullie hulp / advies. In de overload aan informatie weet ik niet meer wat het beste is voor mijn specifieke situatie.
Ik zou daarom graag jullie advies willen hebben. Of het realistisch is door simpelweg wat componenten in mijn huidige systeem te upgraden, ik klaar ben. Of dat ik beter een volledig nieuw systeem moet gaan samenstellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Denk minimaal 1080p tot 1440p (denk minimaal 60hz tot 100hz) kunnen spelen, ik hoef de games niet per se op ULTRA met maxed out settings. Medium/High ben ik ruim tevreden.
De games die ik speel zijn onder andere League of Legends, Diablo IV, Helldivers 2 en Factorio. Na upgrade wil ik ook COD: Black Ops 6 fatsoenlijk proberen te spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk dat ik een paar onderdelen wil vervangen. Afhankelijk van advies over het systeem dacht ik aan ongeveer 1000 euro?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Twee monitoren, toetsenbord, muis, koptelefoon en Windows licentie zijn aanwezig
Hoofdscherm: LG Ergo 27inch (3840x2160)
Secundaire scherm: Dell Ultrasharp 25inch (2560x1440)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na het uitzoeken wat mijn huidige moederbord allemaal heeft en kan ondersteunen heb ik een opzet gemaakt qua videokaart, voeding en een nieuwe ssd en kijk ik ook met een schuin oog naar wat extra geheugen (optioneel) in de m2 slot.
In het lijstje helemaal onderaan staan de exacte onderdelen. Ik twijfelde of ik nog extra 16GB Ram nodig heb maar deze heb ik voor nu niet erbij staan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur ging voorheen naar Intel en Nvidia maar door alles wat met hun videokaarten gebeurd (smelten ervan). Weet ik het niet meer zo goed. Ik sta open voor verschillende merken, voorkeur gaat wel naar “A-keuze”.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille en krachtige systeem zou ik wel naar streven.
Ga je overklokken?
Nee, dat ben ik niet van plan om te doen.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag input en wat sturing op basis van het voorgestelde lijstje. Dat ik heb klaargezet. Opsommend zou ik zeggen;
Beoogde upgrade
Ik zou daarom graag jullie advies willen hebben. Of het realistisch is door simpelweg wat componenten in mijn huidige systeem te upgraden, ik klaar ben. Of dat ik beter een volledig nieuw systeem moet gaan samenstellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Denk minimaal 1080p tot 1440p (denk minimaal 60hz tot 100hz) kunnen spelen, ik hoef de games niet per se op ULTRA met maxed out settings. Medium/High ben ik ruim tevreden.
De games die ik speel zijn onder andere League of Legends, Diablo IV, Helldivers 2 en Factorio. Na upgrade wil ik ook COD: Black Ops 6 fatsoenlijk proberen te spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk dat ik een paar onderdelen wil vervangen. Afhankelijk van advies over het systeem dacht ik aan ongeveer 1000 euro?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Twee monitoren, toetsenbord, muis, koptelefoon en Windows licentie zijn aanwezig
Hoofdscherm: LG Ergo 27inch (3840x2160)
Secundaire scherm: Dell Ultrasharp 25inch (2560x1440)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na het uitzoeken wat mijn huidige moederbord allemaal heeft en kan ondersteunen heb ik een opzet gemaakt qua videokaart, voeding en een nieuwe ssd en kijk ik ook met een schuin oog naar wat extra geheugen (optioneel) in de m2 slot.
In het lijstje helemaal onderaan staan de exacte onderdelen. Ik twijfelde of ik nog extra 16GB Ram nodig heb maar deze heb ik voor nu niet erbij staan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur ging voorheen naar Intel en Nvidia maar door alles wat met hun videokaarten gebeurd (smelten ervan). Weet ik het niet meer zo goed. Ik sta open voor verschillende merken, voorkeur gaat wel naar “A-keuze”.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille en krachtige systeem zou ik wel naar streven.
Ga je overklokken?
Nee, dat ben ik niet van plan om te doen.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag input en wat sturing op basis van het voorgestelde lijstje. Dat ik heb klaargezet. Opsommend zou ik zeggen;
- Advies over de keuzes in componenten
- Advies over simpel huidig systeem upgrade vs compleet nieuw systeem
- Jullie ervaring / kennis m.b.t. tot het smelten van connectoren. Moet ik mijn nog zorgen maken over de smeltende connectoren bij sommige generatie van videokaarten. Waar je wel eens artikelen/video’s van voorbij ziet komen.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i5-10500 Boxed | € 239,- | € 239,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B560-PLUS WIFI | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (CMR, 64MB cache, 7200rpm), 1TB | € 54,83 | € 54,83 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define R5 Zwart | € 129,- | € 129,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 34,90 | € 34,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Crucial BX100 500GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 457,73 |
Beoogde upgrade
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Videokaarten | PNY GeForce RTX 4060 Ti 16GB Verto Dual Fan | € 469,- | € 469,- |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 850 - V2 - Full Modular | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 89,90 | € 89,90 |
1 | SSD's | Kingston KC3000 1TB | € 83,99 | € 83,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 642,89 |