Toilet in tuinkantoor ombouwen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:16
Ik heb een tuinkantoor in bestelling staan met keuken en toilet erin die in het weiland geplaatst gaat worden achter ons huis. Nu is de afstand echt te ver om hem aan het riool te kunnen bevestigen. Ik vroeg mij af wat ik nog wel kan doen in dit geval. Is het mogelijk om hier een chemisch toilet van te maken of hebben jullie andere ideeën / ervaringen etc. Nu schat ik in dat he vooral voor nummer 1 gebruikt gaat worden en om af en toe een glas water in de glasbak leeg te gooien, maar ik zou toch graag een werkende oplossing willen.

Uit de unit komt dus aan de buitenkant een buis die je zelf ergens heen moet brengen, maar waar is nu de vraag.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:19
Ik ken wel mensen die in een tiny house wonen en een compost toilet hebben, of iets in die richting. Zou dat een oplossing kunnen zijn?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Moet de afvoer van de keuken ook nog ergens op aangesloten worden?

Ga je wel water en elektra aansluiten?

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
FredvZ schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:40:
Moet de afvoer van de keuken ook nog ergens op aangesloten worden?

Ga je wel water en elektra aansluiten?
Goede vraag, ik denk aan de foto te zien dat dat op hetzelfde zit. Water en electra worden aangesloten. Dat komt vanuit de garage en dan een meter of 15 overbruggen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
NiGeLaToR schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:38:
Ik ken wel mensen die in een tiny house wonen en een compost toilet hebben, of iets in die richting. Zou dat een oplossing kunnen zijn?
Ik ga dit eens onderzoeken, want eigenlijk moet het niet recht eronder zijn, waar ze wc nu zit maar loopt het net wat schuin naar achteren tegen de muur, wat het moet overbruggen om het op te vangen zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
carpebios schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:45:
[...]

Goede vraag, ik denk aan de foto te zien dat dat op hetzelfde zit. Water en electra worden aangesloten. Dat komt vanuit de garage en dan een meter of 15 overbruggen.
Ik zou zeggen: Gelijk goed doen en ook een afvoer voor het toilet/keuken aanleggen

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:19
carpebios schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:46:
[...]

Ik ga dit eens onderzoeken, want eigenlijk moet het niet recht eronder zijn, waar ze wc nu zit maar loopt het net wat schuin naar achteren tegen de muur, wat het moet overbruggen om het op te vangen zeg maar.
Ja geen idee of het via een leiding in een compost oplossing ook werkt. Zie sowieso urine scheiden en als je het alleen voor nr1 gebruikt moet je dus vooral de urine-oplossing zoeken.

Trouwens wel mooi thuis kantoor in een weiland :*)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AKOEL
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 21:35
wellicht is dit een oplossing:
link

aangezien er toch water en electra heen gaat, misschien toch een dunne buis terug?

[ Voor 27% gewijzigd door AKOEL op 28-05-2025 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 09:01

neh

Als je electriciteit hebt kun je ook kijken naar verbandingstoiletten misschien.

Maar aangezien je ook een keuken hebt, is een septic tank een optie?

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Harmsen schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:47:
[...]

Ik zou zeggen: Gelijk goed doen en ook een afvoer voor het toilet/keuken aanleggen
Maar dan zit ik met het de afloop, dat is te ver die afstand naar het riool denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
AKOEL schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:49:
link

aangezien er toch water en electra heen gaat, misschien toch een dunne buis terug?
Dat klinkt wel als een oplossing, omdat het over 100 meter kan pompen.
Nu komt het water en de electra vanuit de garage, daar ligt geen riolering (alleen voor waterafvoer).
Maar dit is wel interessant, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
neh schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:50:
Als je electriciteit hebt kun je ook kijken naar verbandingstoiletten misschien.

Maar aangezien je ook een keuken hebt, is een septic tank een optie?
Een verbandingstoiletten, nog nooit van gehoord, hier ga ik ook naar kijken! Dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:03

DukeBox

loves wheat smoothies

wellicht is dit een oplossing: sanibroyeur
Wilde dat net posten, was nog aan het zoeken hoe zo'n ding ook alweer heette ;)

@carpebios
Een nichtje van mij had een jaar of 2 een noodwoning met een gezin van 4 omdat hun huis werkt verbouwd/gerestaureerd met een sanibroyeur over een flinke afstand, zover ik weet hebben ze nooit problemen gehad. Ik begreep wel dat ze niet het eeuwige leven hebben en zijn daarom eenvoudig te vervangen maar met 1 persoon (en rekening houden met) moet dat geen enkel probleem zijn.

Misschien zou je ook nog een toilet met bidet functie (wat ook wel eens een Japans toilet wordt genoemd) kunnen overwegen, dan heb je ook flink minder papier nodig.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwgozer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07-06 00:19
carpebios schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:52:
[...]

Maar dan zit ik met het de afloop, dat is te ver die afstand naar het riool denk ik.
Rioolpomp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wat is 'te ver'? Als het maar 15 meter is dan moet dat toch gewoon heel goed te doen zijn? Anders een rioolpomp ertussen.

Ik zou echt niet gaan beginnen aan alternatieve oplossingen als een chemisch toilet of septic tank ofzo, dat komt allemaal op de lange termijn veel duurder uit en je hebt altijd dingen waar je rekening mee moet houden of iets dat je moet legen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Oon schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:08:
Wat is 'te ver'? Als het maar 15 meter is dan moet dat toch gewoon heel goed te doen zijn? Anders een rioolpomp ertussen.

Ik zou echt niet gaan beginnen aan alternatieve oplossingen als een chemisch toilet of septic tank ofzo, dat komt allemaal op de lange termijn veel duurder uit en je hebt altijd dingen waar je rekening mee moet houden of iets dat je moet legen.
De 15 meter is van kantoor naar achterkant garage. Met de rioolaansluiting zit vanaf daar zo'n 60-70 meter ervandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-09 18:17
Wellicht is dit een optie:
Geen toilet en buiten tegen de boom aan wateren?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:55

Agent47

I always close my contracts.

Kom ik @carpebios een keer ergens ander tegen dan in het voetbaltopic :P

Heb je een tekening/ foto/ schets van de situatie? Dat oordeelt wat makkelijker.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je hebt het tuinhuisje nog in bestelling staan, heb je dan ook al contact gehad met de fabrikant of leverancier om te vragen wat de (on)mogelijkheden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:51
Geen sloot nabij waar je dat gelegenheidsplasje heen kan laten lopen via een afvoertje? Dergelijke afvalstoffen van mens of dier komen wel vaker gewon in weilanden terecht.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

carpebios schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:09:
[...]

De 15 meter is van kantoor naar achterkant garage. Met de rioolaansluiting zit vanaf daar zo'n 60-70 meter ervandaan.
Je hebt het dan over zo'n 37,5cm aan totaal afschot. Valt nog wel mee te werken mogelijk?

Riool afschot is maar 5mm per meter en moet juist vooral niet teveel zijn omdat anders ontlasting niet drijft maar zich gaat ophopen omdat het water wegloopt voordat het de ontlasting en andere rommel kan meevoeren.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:25

Dennis1812

Amateur prutser

link

Die reclame zit er goed ingebakken..
Achter elke deur, een Sanibroyeur!

Echt te vaak op tv geweest.

Ontopic: misschien kan je de (geschatte) kosten over 10 jaar eens uitsplitsen in Excel. En dat tegenover de eenmalige kosten van riool aansluiting leggen.
Misschien dat het wel meevalt als je op lange termijn gaat kijken.
Los van comfort nog en schoonmaak uren.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Pagina: 1