Sonos ter vervanging van Denon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 01:53
kan iemand mij adviseren?

Ik ben op zoek naar een vervanging van de Denon Home setup.
Nu wil ik naar Sonos. maar is het het waard om een Sonos arc Ultra te halen of is de sonos arc opzich zelf al genoeg?

er komen sowieso 2 era 100 bij .

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
sten123 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 12:36:

Nu wil ik naar Sonos. maar is het het waard om een Sonos arc Ultra te halen of is de sonos ultra opzich zelf al genoeg?

Je hebt de Sonos Arc of de Sonos Arc Ultra, een Sonos Ultra bestaat niet!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
DennusB schreef op maandag 26 mei 2025 @ 13:02:
[...]

Je hebt de Sonos Arc of de Sonos Arc Ultra, een Sonos Ultra bestaat niet!
Ik bedoel inderdaad die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-09 04:01

Nu wil ik naar Sonos. maar is het het waard om een Sonos arc Ultra te halen of is de sonos arc opzich zelf al genoeg?

Mja, echt advies heb ik niet, maar ik heb vorig jaar ook mijn Denon Home/HEOS gebeuren vervangen door Sonos en ik ben gelijk voor een Arc Ultra (was net uit), Sub gen. 4 en 2 Era 100's gegaan. Tot op heden geen spijt van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-09 16:40

Arc ultra is het beste. Als je nog niks hebt zou ik voor die gaan maar uiteindelijk is het jou geld en moet je zelf de keuze maken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01:31

Kijk even bij HelloTV met wat voor korting je de Sonos Arc kan kopen. Ze hebben nu een goede Sonos actie.

Beide soundbars zijn al heel erg goed en als je niet per se de nieuwste versie wilt kan je een hoop geld besparen.

De Arc Ultra is iets beter stand alone vanwege de nieuwe sound motion speaker die er in zit.

Maar met twee Era 100 speakers als rears (en in de toekomst misschien nog een sub er bij, aanrader!) ga je het verschil al veel minder snel horen.

Welke Arc je ook kiest, de Arc soundbars doen het heel erg goed met een Sub (Mini) er naast, persoonlijk zou ik daar eerder voor gaan dan de Era omdat je simpelweg veel meer geluid uit je soundbar haalt.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:36

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@sten123 ik heb je een eigen aankoopadviestopic gegeven, zodat je vraag beter tot zijn recht komt.

Als je antwoord geeft op deze vragen, hebben andere mensen een beter beeld bij wat je wilt, waardoor je betere antwoorden krijgt.
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat probeer je precies te bereiken? Wat heb je nu staan (Denon heeft zowel de HEOS systemen als home cinema receiver) en waarom wil je daar vanaf?

Vanwaar de keuze voor de Era 100 en wat is verder je budget?

En niet onbelangrijk: wil je wireless of bedraad? En ja, dat is een relevante vraag want jij geeft in je topicstart een oplossingsrichting, maar niet je daadwerkelijke probleem weer ;)

[ Voor 30% gewijzigd door The Eagle op 28-05-2025 16:49 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

The Eagle schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 16:48:
Wat probeer je precies te bereiken? Wat heb je nu staan (Denon heeft zowel de HEOS systemen als home cinema receiver) en waarom wil je daar vanaf?

Vanwaar de keuze voor de Era 100 en wat is verder je budget?

En niet onbelangrijk: wil je wireless of bedraad? En ja, dat is een relevante vraag want jij geeft in je topicstart een oplossingsrichting, maar niet je daadwerkelijke probleem weer ;)
Het hoeft niet nodeloos ingewikkeld. De TS wil naar een Arc of een Arc Ultra. Punt.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-09 09:48
FirePuma142 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 16:58:
[...]

Het hoeft niet nodeloos ingewikkeld. De TS wil naar een Arc of een Arc Ultra. Punt.
*knip* voor elk goed advies is duidelijkheid en verwachtingsmanagement nodig. Laten we de discussie zuiver houden en metadiscussie vermijden.

Hier zijn we van de _onderbouwde_ antwoorden en doorvragen bij onduidelijkheden.
*knip*

Zonder aanvullende info is er dus geen antwoord op te geven.

[ Voor 55% gewijzigd door Jorgen op 31-05-2025 17:56 ]

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

BrainCrash schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 17:26:
[...]

Mjah, maar dan moet TS die vraag ergens anders gaat stellen, en niet op Tweakers.
In een Mediamarkt of zo.

Hier zijn we van de _onderbouwde_ antwoorden en doorvragen bij onduidelijkheden.
*knip* niet nodig

@sten123 Lekker de Sonos Arc kopen, wellicht kun je nog een 15% kortingscode regelen via de ING Puntenwinkel.

[ Voor 6% gewijzigd door Jorgen op 28-05-2025 20:21 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:36

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@allen graag on-topic en niet elkaar de maat nemen. Het is een discussieforum waar je het met elkaar eens of oneens kunt zijn. Dat hoort erbij. Meta-discussie en richting elkaar happen, is niet de bedoeling. Gebruik waar nodig de TR

[ Voor 17% gewijzigd door Jorgen op 31-05-2025 17:57 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
Excuus voor mijn late reactie.

Dit topic was verplaatst omdat ik de vraag stelde in het Sonos Forum

Enige wat ik wilde weten was of de ultra beter was ten opzichte van de 1e arc.

En ik had van Denon de DHT-S516H en de 150 home speakers maar de soundbar gaf elke keer problemen vandaar mn keuze om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:10
bepaal je budget en koop dat wat er binnen past. Ik sta trouwens wel te kijken van die Sonos prijzen hoor. Ik heb zelf twee ikea symfonisk speakers (soort van Sonos) en het klinkt best wel goed, maar voor het geld dat die balk kost zou ik misschien ook naar Samsung Q990 kijken. Net zo duur als alleen de Arc ultra, maar dan inclusief rear speakers en sub...
Pagina: 1