Oud emailadres herstellen met vaste telefoonlijn

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC34
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-10 12:45
Op dit moment help ik een kennis met het herstellen van zijn oude e-mailadres, maar ondanks diverse pogingen kom ik er niet uit.

Ik zal de situatie even schetsen. Het e-mailadres is al 8 à 9 jaar niet meer gebruikt. Mijn kennis is zijn wachtwoord vergeten, en bij het inloggen is er een mogelijkheid om het wachtwoord te herstellen via verificatiemethoden die aan het e-mailadres gekoppeld zijn. Het probleem is dat de enige verificatie/herstel-methode die eraan gekoppeld is, een vaste telefoonlijn is. De enige optie lijkt te zijn om een sms te ontvangen op dat vaste nummer, wat volgens mij theoretisch onmogelijk is.

Vroeger bestond er blijkbaar een optie waarbij de verificatiecode telefonisch werd doorgegeven via een geautomatiseerde stem, maar deze mogelijkheid is inmiddels verwijderd. Daardoor blijft alleen de optie over om een sms te ontvangen, wat op een vaste lijn doorgaans niet kan.

Omdat het e-mailadres al zo lang niet gebruikt is, heb ik via de Microsoft live chat kunnen bevestigen dat het account nog steeds bestaat en actief is. Ik vermoedde namelijk dat het misschien gedeactiveerd was door langdurige inactiviteit. De medewerker adviseerde ook om een recovery form in te vullen, maar mijn kennis kan zich de exacte gegevens niet meer goed herinneren.

Op dit moment lijkt het gekoppelde telefoonnummer de enige manier om weer toegang te krijgen tot het account, maar ik weet niet zeker of dat daadwerkelijk mogelijk is. Ik heb verschillende opties onderzocht en begrepen dat providers in het verleden soms een dienst aanboden waarbij een sms naar een vaste lijn kon worden omgezet in een gesproken bericht. Deze dienst lijkt echter niet meer beschikbaar te zijn. Mijn kennis zit bij Ziggo en ik heb op hun website niets kunnen vinden wat deze optie ondersteunt.

Daarnaast heb ik ook op het Microsoft-forum gezocht en gezien dat er meerdere topics over dit probleem zijn, maar helaas zonder oplossing. Verder zijn er kennelijk externe diensten die de service bieden dat nu niet meer door de providers wordt aangeboden om SMS-berichten te laten uitspreken, maar klaarblijkelijk worden deze diensten geblokkeerd door de verzendende partij van de verificatiecodes.

Ik vroeg me daarom af of jij misschien een idee hebt hoe we dit kunnen oplossen?

[ Voor 6% gewijzigd door RC34 op 28-05-2025 07:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:43
Is er geen slechtzienden hersteloptie?
(Dat de mailprovider je opbelt)

[ Voor 30% gewijzigd door jeroen3 op 28-05-2025 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC34
jeroen3 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 07:40:
Is er geen slechtzienden hersteloptie?
(Dat de mailprovider je opbelt)
Ik ben niet bekend met een hersteloptie voor slechtzienden. De enige optie die ik zie is het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RwTeXKuD-ECpccE_UoCb95Qbvl8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZVsUdMbpOuqB9F5LtDQ4sS9J.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:48
Bespaar je de moeite als het adres al zo lang niet meer gebruikt wordt.

Als je geen toegang hebt tot de recovery opties en je kennis kan zich ook niet meer herinneren hoe hij het aangemaakt heeft kan je ook nooit bewijzen dat het zijn adres is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC34
vassago schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 07:43:
Bespaar je de moeite als het adres al zo lang niet meer gebruikt wordt.

Als je geen toegang hebt tot de recovery opties en je kennis kan zich ook niet meer herinneren hoe hij het aangemaakt heeft kan je ook nooit bewijzen dat het zijn adres is.
Dat is jammer. Wat het extra frustrerend maakt, is dat we wel toegang hebben tot het telefoonnummer, maar dat Microsoft de mogelijkheid heeft verwijderd om de verificatiecode telefonisch te laten uitspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:00

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Wat gebeurt er als je op I don’t have any of these klikt?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC34
bartvl schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 07:47:
Wat gebeurt er als je op I don’t have any of these klikt?
Dan word ik doorverwezen naar het recovery form.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:50

Onbekend

...

Ben je nog ergens ingelogd op dat e-mailadres?
Dan is het mogelijk om een herstel e-mailadres toe te voegen, ook al heb je geen verificatienummer. Pas na 30 dagen wordt dit actief en kan je je wachtwoord of telefoonnummer wijzigen.

Anders zit er niet anders op dan zo'n herstelformulier in te vullen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RC34 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 07:45:
[...]

Dat is jammer. Wat het extra frustrerend maakt, is dat we wel toegang hebben tot het telefoonnummer, maar dat Microsoft de mogelijkheid heeft verwijderd om de verificatiecode telefonisch te laten uitspreken.
Omdat SMSen naar vaste nummers gewoon werkt. Een emotieloze computerstem leest dan de SMS voor als het ware. Heb je dat al geprobeerd? Is iets wat ik zo snel terug kan vinden in elk geval sinds 2003 al gebeurd.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 28-05-2025 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:43
Soms krijg je nog extra opties na het verzenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:39
Wat @CH4OS ook zegt, SMS naar vaste nummers werkt vaak gewoon wel. Je wordt dan opgebeld en dan inderdaad een platte stem leest de code gewoon voor.

@RC34 Ik zou het gewoon proberen. Het schaad niet als het niet werkt zeg maar. Anders toch het formulier invullen. Zal ook wel geboortedatum en dat soort dingen gevraagd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicootje077
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:24
Je kan ook bellen naar je vaste telefoon (tijdelijk) doorschakelen naar je mobiel, werkt misschien ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:45

FreakNL

Well do ya punk?

Doorschakelen werkt alleen voor inkomende gesprekken. Dus dat heeft geen zin.

Verder doet Ziggo een SMS niet omzetten in spraak. KPN deed dat wel maar volgens mij zijn ze er ook mee gestopt.

Als kennis er echt veel aan gelegen is dan zou je het nummer kunnen porteren naar een provider die sms-to-speech ondersteunt. Maar dat is echt een lastig verhaal

https://community.ziggo.n...efoon-want-de/td-p/995732

[ Voor 88% gewijzigd door FreakNL op 28-05-2025 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@RC34 Een wachtwoord voor email wordt vaak opgeslagen op de computer. Er zijn tools om dat wachtwoord te achterhalen. Zoek op "password recovery".

[ Voor 74% gewijzigd door mrmrmr op 28-05-2025 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FreakNL schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:35:

Verder doet Ziggo een SMS niet omzetten in spraak. KPN deed dat wel maar volgens mij zijn ze er ook mee gestopt.

Als kennis er echt veel aan gelegen is dan zou je het nummer kunnen porteren naar een provider die sms-to-speech ondersteunt. Maar dat is echt een lastig verhaal

Ah, dit wist ik dan weer niet. Thanks voor de info! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC34

Ik zie op de Ziggo forums hier wel een tegenstrijdige bericht van een community moderator:
https://community.ziggo.n...aste-telefoon/td-p/790290

Ik zal binnenkort langsgaan bij de kennis om dit uit te proberen. Zelf beschik ik helaas niet over een vaste telefoonlijn.

[ Voor 3% gewijzigd door RC34 op 28-05-2025 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-09 21:08
Het zou mij ook niet verbazen dat zelfs als je in 1 keer wel het goede wachtwoord hebt, dat verdere verificatie alsnog nodig is want een login poging na 8 jaar kan natuurlijk as vreemd aangemerkt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RC34
CB32 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:59:
Het zou mij ook niet verbazen dat zelfs als je in 1 keer wel het goede wachtwoord hebt, dat verdere verificatie alsnog nodig is want een login poging na 8 jaar kan natuurlijk as vreemd aangemerkt worden.
Dat is ook wat ik vernomen heb van de customer support van Microsoft. Dat wanneer er ingelogd wordt op het account, dat er alsnog geverifieerd dient te worden via de opgegeven verificatiemethode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:15

TheVMaster

Moderator WOS
Dit heeft helaas erg weinig met Windows Clients te maken, dus ik verplaats hem bij deze naar het juiste forum. Aangezien het om een mailadres gaat en die vaak in een applicatie wordt geopend, is het CSA geworden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC34
Kennelijk heeft Microsoft besloten om het gekoppelde telefoonnummer te verwijderen dat als verificatie was ingesteld op het account. De kennis had in het verleden het telefoonnummer zo gekoppeld dat deze gebeld zou worden om zo de verificatiecode te sturen. Klaarblijkelijk heeft Microsoft deze functionaliteit uitgeschakeld, waarmee ook nu deze verificatiemethode is verwijderd uit het account.

De enige optie die nu nog gekoppeld is aan het account is om de verificatiecode per sms te ontvangen. Sinds dit een vaste telefoonlijn van Ziggo is, is dit niet mogelijk. Ik heb geprobeerd om er zelf een sms naar het telefoonnummer te sturen, maar deze wordt niet omgezet naar een automatisch spraakbericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:11

DukeBox

loves wheat smoothies

KPN deed dat wel maar volgens mij zijn ze er ook mee gestopt.
Als je VaMo (Vast Mobiel integratie) hebt dan werkt dit nog wel, je krijgt de SMS op het vaste nummer dan gewoon binnen op je mobiel.

@RC34 Kan je opmerkingen op het formulier kwijt? Eventueel vragen je te bellen op het nummer met een code woord o.i.d.?

[ Voor 16% gewijzigd door DukeBox op 28-05-2025 22:24 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC34
DukeBox schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 22:20:
[...]

Als je VaMo (Vast Mobiel integratie) hebt dan werkt dit nog wel, je krijgt de SMS op het vaste nummer dan gewoon binnen op je mobiel.

@RC34 Kan je opmerkingen op het formulier kwijt? Eventueel vragen je te bellen op het nummer met een code woord o.i.d.?
Jammer genoeg kan ik geen opmerkingen plaatsen op het formulier. Het is kennelijk een geautomatiseerd systeem die het formulier doorneemt en vervolgens beslist of je voldoende correcte informatie hebt ingevuld.

Omtrent VaMo, is dat iets dat ook voor consumenten beschikbaar is? Of is het alleen zakelijk?

[ Voor 16% gewijzigd door RC34 op 28-05-2025 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:11

DukeBox

loves wheat smoothies

RC34 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 22:26:
Omtrent VaMo, is dat iets dat ook voor consumenten beschikbaar is? Of is het alleen zakelijk?
Bij KPN alleen zakelijk, geen idee hoe dat bij de andere aanbieders zit.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je kunt natuurlijk het recovery form proberen, en erop aansturen dat ze je BELLEN op het desbetreffende nummer om te verifiëren dat het om de juiste persoon gaat. Het telefoonnummer klopt immers nog steeds.

Ik weet dat ze allerlei dingen vragen over de inhoud van je mails e.d. maar wie weet zit er een meedenkend mens aan de andere kant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC34
defusion schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 22:33:
Je kunt natuurlijk het recovery form proberen, en erop aansturen dat ze je BELLEN op het desbetreffende nummer om te verifiëren dat het om de juiste persoon gaat. Het telefoonnummer klopt immers nog steeds.

Ik weet dat ze allerlei dingen vragen over de inhoud van je mails e.d. maar wie weet zit er een meedenkend mens aan de andere kant...
Van wat ik heb begrepen van dit gehele gebeuren is dat op het moment je een recovery form invult, dat er een geautomatiseerde systeem de informatie verifieert. Ik heb ook geprobeerd om de support van Microsoft telefonisch te benaderen via het gekoppelde telefoonnummer, maar ik krijg geen echt persoon aan de lijn.

[ Voor 11% gewijzigd door RC34 op 28-05-2025 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
@RC34 ik weet niet hoe het nu is, maar in het verleden (~10 jaar geleden) heb ik zelf bij de Microsoft helpdesk gewerkt.
Dit was dan voor office/windows vooral, consument/mkb.
Hotmail/Microsoft accounts zat weer ergens anders (Ierland meen ik), niet telefonisch bereikbaar. Enterprise dingen zaten ook weer ergens anders, maar wij hadden toen wel de mogelijkheid zgn. escalaties aan te maken richting andere teams, wat we wel eens deden voor account problemen. Die werden wel 'gewoon' door mensen opgepakt.
Het was wel lastig om er echt iets uit te krijgen, het bleef een beetje een black box idee. Althans, van die escalaties die wij konden aanmaken kregen we ook niet echt feedback, alleen de uitkomst. Maar het waren wel echt (nog) mensen destijds. Een voorwaarde voor een escalatie was wel dat eerst het standaard formulier was gebruikt.
Ik kan me voorstellen dat tegenwoordig wat meer AI/automatische beoordeling gebruikt wordt, maar wie weet zijn er nog wat mogelijkheden om er daadwerkelijk een mens naar te laten kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC34
defusion schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 23:59:
@RC34 ik weet niet hoe het nu is, maar in het verleden (~10 jaar geleden) heb ik zelf bij de Microsoft helpdesk gewerkt.
Dit was dan voor office/windows vooral, consument/mkb.
Hotmail/Microsoft accounts zat weer ergens anders (Ierland meen ik), niet telefonisch bereikbaar. Enterprise dingen zaten ook weer ergens anders, maar wij hadden toen wel de mogelijkheid zgn. escalaties aan te maken richting andere teams, wat we wel eens deden voor account problemen. Die werden wel 'gewoon' door mensen opgepakt.
Het was wel lastig om er echt iets uit te krijgen, het bleef een beetje een black box idee. Althans, van die escalaties die wij konden aanmaken kregen we ook niet echt feedback, alleen de uitkomst. Maar het waren wel echt (nog) mensen destijds. Een voorwaarde voor een escalatie was wel dat eerst het standaard formulier was gebruikt.
Ik kan me voorstellen dat tegenwoordig wat meer AI/automatische beoordeling gebruikt wordt, maar wie weet zijn er nog wat mogelijkheden om er daadwerkelijk een mens naar te laten kijken...
Ik heb meermaals geprobeerd om een echt persoon aan de lijn te krijgen, maar dit lijkt praktisch onmogelijk. Ik heb me erg verbaasd hoe slecht de helpdesk van Microsoft is. Elke telefoonnummer is een geautomatiseerde stem die je nergens mee helpt:
Telefoonnummers van de klantenservice - Microsoft Ondersteuning

[ Voor 9% gewijzigd door RC34 op 29-05-2025 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

RC34 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 00:35:
[...]

Ik heb meermaals geprobeerd om een echt persoon aan de lijn te krijgen, maar dit lijkt praktisch onmogelijk. Ik heb me erg verbaasd hoe slecht de helpdesk van Microsoft is. Elke telefoonnummer is een geautomatiseerde stem die je nergens mee helpt:
Telefoonnummers van de klantenservice - Microsoft Ondersteuning
Ik ga even heel flauw doen;

Het is een gratis dienst. In hoeverre kun je dan niet-geautomatiseerde support verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
FreakNL schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 08:23:
[...]

Het is een gratis dienst. In hoeverre kun je dan niet-geautomatiseerde support verwachten?
En je hebt 8 jaar lang helemaal niets met een account gedaan.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wippie1234
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
FreakNL schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 08:23:
[...]

Het is wel frustrerend, je komt al snel in een vicieuze cirkel terecht bij geautomatiseerde support en de opties voor escalatie zijn beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En wat als je Ziggo de telefoonlijn (tijdelijk) door laat sturen naar mobiel?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/doorschakelen
Is tegenwoordig allemaal VoIP en digitaal enzo. Kan zomaar dat dat werkt voor een sms.
Kun je natuurlijk gewoon proberen, schakel je door naar je eigen mobiel en stuur je vanaf een andere mobiel een sms. En als dat lukt, vanaf msft.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Doorschakelen werkt alleen voor gesprekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daoka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 26-09 06:45
Ik weet niet of Ziggo überhaupt de sms doorstuurt over de lijn. Ik weet ook niet welke telefoons op de ziggo modem passen en of dit met een converter om te zetten is. Dus misschien is dit helemaal niet mogelijk. Maar er zijn huistelefoons die ook SMS ondersteuning hebben. Bijvoorbeeld (nogmaals ik zeg niet dat deze past / dat dit werkt) deze huistelefoon heeft een sms functie.
https://www.mediamarkt.nl...t-telefoon-139088643.html

Je zou dus kunnen vragen aan ziggo of dit zou kunnen werken en zo ja met welke telefoon dit zou werken of hoe je de signaal zou kunnen omzetten. Al is het dan nog de vraag of het dan het geld waard is. Deze kost al 75 euro.
Pagina: 1