Wat doet auto.search.msn.com?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-09 18:12

Boss

+1 Overgewaardeerd

Topicstarter
Hoi,

Als ik een niet-bestaand www adres opgeef in explorer, geeft windows na een tijdje de fout van "De pagina kan niet weergegeven worden" of iets dergelijks. Het viel me op, dat net voordat je die pagina te zien krijgt, er eerst een andere link wordt gevolgd, nl. "http://auto.search.msn.com/response.asp?MT=www.nietbestaandadres.nl&srch=3&prov=&utf8"
Omdat je het maar nooit weet met die MS-gasten, vroeg ik me af wat dit doet. Houden ze een log bij ofzo van meest gezochte en niet bestaande sites, of proberen ze heel vriendelijk via een scriptje te kijken of er wel iets soortgelijks bestaat?
Wie het weet mag het zeggen!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Net toevallig vandaag kreeg ik dat msn in beeld. Ik zag een vage link in mijn adress balk staan en wilde kijken wat dat was. Na het bekende zoeken werd het beeld in tweeën gesplitst met aan de linker kant een balk met een serie links en rechts een wit scherm en een korte mededeling dat ik twee keuzes had. Of gebruik maken van een van de aangeboden links (die volgens die msn mogelijk te maken zouden kunnen hebben met wat ik zocht (not!)) of ik op "Vorige" drukken om weer naar mijn vorige pagina te gaan....
Dat is alles wat ik weet, het was de eerste keer dat ik het zag....het was noch spectaculair noch schrikbarend.....

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 16:25
Zowel NS als IE hebben een automatische zoekfunctie ingebouwd. Alleen staat ie bij NS volgens mij als default uit. Als je een URL invult van een niet bestaande host (DNS kan er geen IP nummer bij vinden) dan gaat de browser kijken bij de zoekmachine voor de URL die je hebt ingetoets.... Probeer voor de gein maar 's een woord als URL op te geven. Dan krijg je de zoekresultaten terug van dat woord.

• Joriz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 17:57
Sinds kort als ik een woord of een verkorte URL intyp kom ik op een website waar ik dat woord als domeinnaam kan kopen.
Als ik www.google.nl intyp bieden ze me aan om www.www.google.nl.com te kopen.

Ik hoef al die zooi niet dus hoe krijg ik gewoon weer die standaard error!

ik gebruik IE6.0 service pack 1
heb al alle cookies verwijderd, tempory internet files geleegd, ad-aware gebruikt, IE6.0 over geinstalleerd. maar niks werkt.

weet iemand een oplossing?

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 08:10

Alaksandus

Vae puto deus fio

offtopic:
Jezus wat een master KICK

Sjek op SpyWare zou ik zeggen

[ Voor 27% gewijzigd door Alaksandus op 01-10-2003 16:53 ]

Als een god in Nijmegen.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Download anti-spyware software en maak je systeem schoon :)

Voor meer info verwijs ik je door naar de Software Algemeen FAQ

Veel succes :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.