Hallo,
Op een kamer op mijn zolder ben ik een kantoor aan het inrichten. De belangrijkste zaken die nog moeten gebeuren zijn:
En advies m.b.t. montage van de bovenrail op een schuine (mastiek)lat of met de schuine wand beugeltjes.
Bedankt voor het meedenken.
Op een kamer op mijn zolder ben ik een kantoor aan het inrichten. De belangrijkste zaken die nog moeten gebeuren zijn:
- Schilderen van de spanten en gordingen.
- Het maken van een knieschot met schuifdeuren.
- Op zolder ligt een laminaatvloer om de bekende schuimfolie ondervloer in je vaak op rol in de bouwmarkten ziet liggen. De afsmeervloer onder op folie is perfect vlak. De laminaatvloer ligt er nu 8 jaar in en heeft nagenoeg niet gewerkt. Ik verwacht niet dat deze nog aanzienlijk gaat werken.
De gordingen waar de deurtjes onder komen zitten op 90cm hoogte. De deurtjes worden max 85cm hoog, hooguit een meter breed en worden gemaakt van 18mm MDF. Het gewicht valt dus mee.
Volgens een partij waar ik de rail wou willen kopen kan ik de onderrail prima op de laminaat plakken. Voor mijn gevoel moet dat wel lukken.
Is dat ook jullie ervaring? Of zou ik beter naar hangende deurtjes kunnen kijken? - De gordingen waaraan de rail bevestigd gaat worden staan onder een hoek van 45 graden (nagenoeg exact 45).
Voor het horizontaal monteren van een lat (t.b.v. de rail) zijn van dit soort beugeltjes te koop:
Echter zijn er ook balken/latten met een schuine kant (ook 45 graden) te koop met de naam mastieklat, mastiekbal. mastiekschroot, mastiekrib, mastiekklos, enz.
Met goede rechte mastieklatten tegen de de onderkant van de gordingen verwacht ik de onderkant wel horizontaal te krijgen. Aan die het horizontale gedeelte kan dan de mastieklat gemonteerd worden.
Deze methode lijkt me steviger, makkelijker te monteren, en goedkoper.
Is het monteren van de mastieklat aan te raden? Of is het toch in de praktijk toch lastig om het goed horizontaal te krijgen en kan ik beter eerder genoemde beugeltjes nemen?
En advies m.b.t. montage van de bovenrail op een schuine (mastiek)lat of met de schuine wand beugeltjes.
Bedankt voor het meedenken.