Op zoek naar slimme lichtslinger voor buiten met RGB

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switzisch
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-07 17:32
Mijn vraag
Hoi allemaal! Met de zomer in aantocht willen wij graag onze tuin wat gezelliger maken met verlichting. We zoeken een lichtslinger (net zoals deze van Innr), maar dan met een optie om verschillende kleuren in te stellen (bonuspunten als het per lampje kan, maar ook al zeer tevreden als per slinger een andere kleur dan wit kan worden ingesteld). Tot nu toe heb ik zo'n product niet kunnen vinden. Hebben jullie misschien tips of aanbevelingen?

Een alternatief is natuurlijk om een slinger met fittings te kopen en er dan losse slimme peertjes in te draaien, maar dat kan denk ik al snel flink in de kosten lopen. Idealiter kopen we dan ook een kant-en-klaar product aan om te koppelen aan Home Assistant.

Alvast bedankt voor jullie input! _/-\o_

Relevante software en hardware die ik gebruik
Home Assistant met Zigbee

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Pricewatch gebruikt, direct gezocht via verschillende webshops, er flink op los gegoogled...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:33

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Twinkly Festoon lights?
Die hangen hier elke nov t/m jan aan het balkon. Ze hebben nog veel meer verschillende buitenverlichting. Volgens mij kun je ze ook met Home Assistent bedienen. Sowieso in de app van ze in te stellen, per led instelbaar, bewegende of statische kleuren, etc.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-07 21:55

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switzisch
FooLsKi schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 18:35:
Twinkly Festoon lights?
Die hangen hier elke nov t/m jan aan het balkon. Ze hebben nog veel meer verschillende buitenverlichting. Volgens mij kun je ze ook met Home Assistent bedienen. Sowieso in de app van ze in te stellen, per led instelbaar, bewegende of statische kleuren, etc.
Helaas momenteel niet beschikbaar, maar dit lijkt inderdaad wel op wat we zoeken. Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switzisch
In hoeverre kun je de lampen van Govee geheel lokaal via Home Assistant aansturen? Op internet lees ik wat opmerkingen dat de aansturingsmogelijkheden beperkt zijn zonder gebruik te maken van de Govee-app met internetverbinding. Maar misschien lees ik het verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Switzisch volgens de informatie bij de default Govee integration in HA is het local push, dus lokaal aansturen.

De eerste variant staat trouwens als supported device genoemd daar, de H7037. De transparante (H7025) staat (nog) niet in dat lijstje.

edit: ik vind ook nog deze custom integration voor lokale aansturing.

Zelf heb ik geen ervaring met Govee overigens :)

[ Voor 20% gewijzigd door Gizz op 27-05-2025 18:55 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Switzisch schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 18:42:
[...]

Helaas momenteel niet beschikbaar, maar dit lijkt inderdaad wel op wat we zoeken. Dank voor de tip!
Je hoeft ze natuurlijk niet direct bij Twinkly zelf te kopen. 123LED.nl heeft ze bijv. ook, en ook diverse tuinzaken in NL.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switzisch
FooLsKi schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 19:06:
[...]

Je hoeft ze natuurlijk niet direct bij Twinkly zelf te kopen. 123LED.nl heeft ze bijv. ook, en ook diverse tuinzaken in NL.
Heb jij ze toevallig ergens gevonden? Vooralsnog vind ik alleen maar webshops waar ze zijn uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Switzisch schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 19:13:
[...]

Heb jij ze toevallig ergens gevonden? Vooralsnog vind ik alleen maar webshops waar ze zijn uitverkocht.
Ik heb ze destijds bij iBood gehaald :)
Maar vaak is het een week á 2 weken voordat Twinkly ze weer heeft. En anders zijn wellicht de C9 Bulbs van Twinkly een alternatief? Geen bolletjes maar wel transparant ipv wit plastic. Ook bedoeld als buitenverlichting (hangen hier tussen nov en jan langs mijn topramen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switzisch
FooLsKi schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 19:22:
[...]

Ik heb ze destijds bij iBood gehaald :)
Maar vaak is het een week á 2 weken voordat Twinkly ze weer heeft. En anders zijn wellicht de C9 Bulbs van Twinkly een alternatief? Geen bolletjes maar wel transparant ipv wit plastic. Ook bedoeld als buitenverlichting (hangen hier tussen nov en jan langs mijn topramen)
Oh, die zien er ook geinig uit. Dank voor de tip!

In de hoop dat jij het misschien weet: Is de app van Twinkly noodzakelijk om ze te bedienen? Of zijn ze ook direct aan Home Assistant te koppelen? Ik word er een beetje moe van dat elke fabrikant weer z'n eigen app aan je opdringt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zoïets zoek je dus eignlijk: uitvoering: Philips Hue Festavia lichtsnoer - 40 meter - 500 LEDs

:P

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 27-05-2025 19:32 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switzisch
In de ideale wereld gaan we voor van die grotere peertjes, maar bonuspunten voor Philips omdat het Zigbee gebruikt. Alleen die prijs van Hue altijd... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Switzisch schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 19:26:
[...]

Oh, die zien er ook geinig uit. Dank voor de tip!

In de hoop dat jij het misschien weet: Is de app van Twinkly noodzakelijk om ze te bedienen? Of zijn ze ook direct aan Home Assistant te koppelen? Ik word er een beetje moe van dat elke fabrikant weer z'n eigen app aan je opdringt...
Ik denk dat op de site van home assistant de antwoorden op je vragen staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUnknowny
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-07 21:35
Wij hebben laatst bij de Kwantum RGB tuinslingers gekocht.
Lijkt er op dat ze individueel aanstuurbaar zijn.

We hebben ze alleen nog maar met de standaard afstandbediening en controller gebruikt maar je kan er vast iets zelf aan vast klooien.

Was iets van €40 voor 10m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switzisch
Dank allemaal voor jullie reacties. Het lijkt erop dat het precieze product dat ik zoek simpelweg niet bestaat. Ik ga de alternatieven - mede door jullie aangedragen - verder verkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Switzisch schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 12:19:
Dank allemaal voor jullie reacties. Het lijkt erop dat het precieze product dat ik zoek simpelweg niet bestaat. Ik ga de alternatieven - mede door jullie aangedragen - verder verkennen.
Laat ons weten wat het geworden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Switzisch kun je iets nauwkeuriger je wensen omschrijven? Want je vroeg om een buitensnoer met lampjes die van kleur kunnen veranderen, idealiter een instelbare kleur per lamp. En koppelbaar met Home Assistant.

Er zijn meerdere producten in dit topic genoemd die aan al die voorwaarden voldoen. Als je vervolgens zegt dat wat jij zoekt niet bestaat, dan vermoed ik dat je een aantal eisen in je hoofd hebt die je (nog) niet met ons hebt gedeeld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switzisch
Gizz schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 15:25:
@Switzisch kun je iets nauwkeuriger je wensen omschrijven? Want je vroeg om een buitensnoer met lampjes die van kleur kunnen veranderen, idealiter een instelbare kleur per lamp. En koppelbaar met Home Assistant.

Er zijn meerdere producten in dit topic genoemd die aan al die voorwaarden voldoen. Als je vervolgens zegt dat wat jij zoekt niet bestaat, dan vermoed ik dat je een aantal eisen in je hoofd hebt die je (nog) niet met ons hebt gedeeld? :)
Ik noemde het wel het in een reactie, maar inderdaad nog niet in de originele post. Idealiter is het een product dat ik lokaal kan koppelen aan HA zonder dat er een andere app en/of server van de fabrikant tussen zit. Stel dat een fabrikant failliet gaat of besluit de servers uit te zetten, dan wil ik niet opgescheept zitten met een product dat ik niet meer kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Switzisch de wens om lokaal aan te sturen begrijp ik. Maar zowel voor Twinkly als voor een van de Govee snoeren zijn toch HA integrations beschikbaar waarmee het licht lokaal wordt aangestuurd? Beide integrations zijn van het type local.

Pagina: 1