Twee verschillende kleuren plinten geleverd en geplaatst

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plintenproblem
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 02-07 10:57
Goedemiddag,

Recent hebben wij beneden een nieuwe vloer laten leggen. Wij hadden RAL 9010 plinten en de vloer bij een webshop besteld en alles laten leggen door een zelfstandige.

Na het leggen kwamen wij erachter dat de plinten in de woonkamer veel geler dan verwacht zijn. In de gang kwamen wij onderstaande tegen.. Rechts is RAL 9001 en links (zoals besteld is 9010, zagen we op een plint die over was). De rest in het huis is ook 9001.

Wij hadden de bestelling beter moeten controleren, maar dit is niet wat wij besteld hebben. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wizLvzPQikYU3B5YnF6nIm4GSj4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/geRfxznuVr4rQQE95WVwqRYU.jpg?f=user_largeDe leverancier stelde voor dat wij de plinten konden verven en dat hij eventueel wel het potje verf wilde vergoeden.

We hebben juist alles besteld en laten leggen omdat er al zoveel gedaan moest worden in het nieuwbouwhuis.

Hoe zouden jullie hier mee omgaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:52
Is de leverancier ook degene die het gelegd heeft, of was dat apart geregeld? Ik zou hier iig niet mee akkoord gaan, ze lossen het zelf maar op ipv een potje verf te vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:53
Probleem is een beetje dat de plinten al geplakt (?) zijn, in deze vorm retourneren is natuurlijk lastig, Het vloerenlegbedrijf treft ook zeker enige blaam, zij hebben het kleurverschil niet opgemerkt (Of wel en hebben gewoon geplaatst.)

Het vloerenlegbedrijf zou de plinten eigenlijk moeten verven met de verf van de plintenverkoper.

Ik denk echter dat geen van beide gaat gebeuren.

@HikariMisako : wie is dan "ze" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plintenproblem
Dat is het lastige. Gekocht van online webshop en wijst naar zijn leverancier (heb ik niks mee te maken) en ik had het pak beter moeten controleren (eens). Maar feit blijft, niet geleverd zoals afgesproken. Dat potje verf kan ik idd niks mee, gaat mij om de tijd die ik eraan kwijt ga zijn. Diegene die het heeft gelegd is extern, al verwijst de webshop naar deze persoon als suggestie. Maar dus onder aan de streep wel apart gelegd, dat maakt het lastig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-09 14:29
Drie partijen, die alle drie niet tijdig in de gaten hadden dat het geen 9010 is. Ik ga het volgen, want de kwestie is wel interessant.
Wat nog niet helemaal duidelijk is; was op de verpakking duidelijk te zien welke RAL het betrof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plintenproblem
Plinten zijn geplakt. De legger adviseerde ze inderdaad deze er niet af te halen ivm schade aan de muur (renovlies).

[ Voor 4% gewijzigd door Plintenproblem op 27-05-2025 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plintenproblem
scoobs schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:23:
Drie partijen, die alle drie niet tijdig in de gaten hadden dat het geen 9010 is. Ik ga het volgen, want de kwestie is wel interessant.
Wat nog niet helemaal duidelijk is; was op de verpakking duidelijk te zien welke RAL het betrof?
Dat durf ik niet te zeggen. Achterop de RAL9010 plint stond dat het een 9010 plint was. De 'andere kleur' plinten waren niet over (maar daar stond het dus vast ook). Het plastic heb ik na het leggen niet meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:22
Lastig verhaal dit, wat zie je zelf als geschikte oplossing, plinten van de muren trekken en nieuwe plakken, met alle mogelijke schade van dien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:35
dit is weer een gelijk hebben en gelijk krijgen verhaal. Met dat potje verf is het in een zaterdagmiddag opgelost.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:43

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik zou er niks aan doen in ruimten waar alles 1 kleur heeft. Als er 2 door elkaar zijn gebruikt wel op laten lossen, dit had de legger ook moeten signaleren.
Maar dit is mi wel je risico als je dingen goedkoop wil doen door zelf in te kopen en een ander te laten leggen, dan ligt de verantwoordelijkheid wel bij jou om alles te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plintenproblem
Ik zou het een nette oplossing vinden als een groot deel van de plinten vergoed worden i.p.v. wijzen naar ons en de leverancier. Daarnaast wil ik het ook geen goedkope oplossing noemen; dit is één van de grotere leveranciers in de regio en heeft uitstekende reviews. Op basis van de communicatie en oplossend vermogen valt dat alleen even tegen. Het gaat mij ook niet zozeer om het geld, maar meer om het principe dat diegene z'n verantwoording niet enigszins pakt (al is die natuurlijk discutabel). Beetje principe kwestie denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:18
Ik snap best dat als je ze al gebruikt hebt het niet meer kan omwisselen.
Ik zou ze ook gewoon even verven, ben je waarschijnlijk korter mee bezig dan nog proberen je gelijk te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online
Ik lees de startpost verkeerd denk ik, want ik begrijp het niet helemaal.

Je zegt dat je RAL 9010 hebt besteld.
Je zegt dat de rest van het huis RAL 9001 heeft.
Op een van bestelde plinten staat RAL 9010 en er is een kleurverschil met de andere plinten.

Welk van de stappen lees ik verkeerd? Want als al deze informatie klopt, dan lijkt het me logisch dat er een kleurverschil is door je keuze om een andere kleur plint te bestellen en dat bedoel je vast niet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
Plintenproblem schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:46:
Ik zou het een nette oplossing vinden als een groot deel van de plinten vergoed worden i.p.v. wijzen naar ons en de leverancier. Daarnaast wil ik het ook geen goedkope oplossing noemen; dit is één van de grotere leveranciers in de regio en heeft uitstekende reviews. Op basis van de communicatie en oplossend vermogen valt dat alleen even tegen. Het gaat mij ook niet zozeer om het geld, maar meer om het principe dat diegene z'n verantwoording niet enigszins pakt (al is die natuurlijk discutabel). Beetje principe kwestie denk ik...
Het gaat je niet om het geld, maar de oplossing voor jou is wel dat je geld krijgt 8)7 , daarmee heb je nog niet de juiste plinten. De blaam ligt in mijn ogen bij jezelf, jij hebt het besteld en niet gecontroleerd of je gekregen hebt wat je besteld hebt. Was dit wel het geval, dan had je ze terug kunnen sturen en de juiste kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plintenproblem
Qoine schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:49:
Ik lees de startpost verkeerd denk ik, want ik begrijp het niet helemaal.

Je zegt dat je RAL 9010 hebt besteld.
Je zegt dat de rest van het huis RAL 9001 heeft.
Op een van bestelde plinten staat RAL 9010 en er is een kleurverschil met de andere plinten.

Welk van de stappen lees ik verkeerd? Want als al deze informatie klopt, dan lijkt het me logisch dat er een kleurverschil is door je keuze om een andere kleur plint te bestellen en dat bedoel je vast niet. :)
De rest van het huis heeft RAL9001 inderdaad, maar dat het ook gewoon 9010 moeten zijn. Daar gaat het verkeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plintenproblem
daniel14 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:52:
[...]

Het gaat je niet om het geld, maar de oplossing voor jou is wel dat je geld krijgt 8)7 , daarmee heb je nog niet de juiste plinten. De blaam ligt in mijn ogen bij jezelf, jij hebt het besteld en niet gecontroleerd of je gekregen hebt wat je besteld hebt. Was dit wel het geval, dan had je ze terug kunnen sturen en de juiste ontvangen.
Dat is inderdaad vrij krom ;-). Komen verven in de juiste versie heb ik nog liever, maar dat lijkt mij helemaal een illusie. Eens hoor dat ik beter had moeten kijken, maar ligt de blaam dan 100% bij koper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-09 23:23
Plintenproblem schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:18:
Na het leggen kwamen wij erachter dat de plinten in de woonkamer veel geler dan verwacht zijn. In de gang kwamen wij onderstaande tegen.. Rechts is RAL 9001 en links (zoals besteld is 9010, zagen we op een plint die over was). De rest in het huis is ook 9001.
Dat de legger niet verder heeft gekeken dan de materialen en is gaan leggen/plakken kan ik wel begrijpen. Daar zul je denk ik ook niet tegen gezegd hebben dat je 9010 had besteld.

Maar dat hij in de gang gewoon 2 verschillende kleuren tegen elkaar bevestigd heeft.... daar had hij echt wel even wat kunnen melden.

Als de woonkamer nu 1 geheel is met 9010 en je kunt daarmee leven, zou ik dat voor het gemak zo laten.

De hal zou ik wel opnieuw laten doen. Verwijderen, en de beschadiging die eventueel ontstaat valt toch weer weg achter een nieuwe plant. Gewoon nieuwe plinten vragen (eisen) in de wel gewenste kleur en zeggen dat je uit coulance de 9010's in de woonkamer accepteert - nogmaals, als je daarmee kan leven).

Hoe dat juridisch zit, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
Plintenproblem schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:55:
[...]

Dat is inderdaad vrij krom ;-). Komen verven in de juiste versie heb ik nog liever, maar dat lijkt mij helemaal een illusie. Eens hoor dat ik beter had moeten kijken, maar ligt de blaam dan 100% bij koper?
Doordat de plinten nu al op de muur zitten geplakt, ben ik bang dat de blaam niet meer bij de leverancier zit, ik vind het nog coulant dat ze je de pot verf willen vergoeden.

Om hoeveel plinten gaat het hier nu eigenlijk?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 26-09 09:59
Plintenproblem schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:46:
Ik zou het een nette oplossing vinden als een groot deel van de plinten vergoed worden
Je kan vinden wat je wilt...... alleen zo werkt het natuurlijk niet.

FEIT is dat jij iets besteld maar niet controleert wat je geleverd krijgt. Doe je dat wel kan je zonder problemen kosteloos ruilen voor het juiste artikel en is er verder geen probleem. Als je zoiets simpels niet wil doen moet je alles aan anderen overlaten en voor die dienst ook extra betalen.

Om nu je eigen verantwoordelijkheid niet te nemen en de schuld bij anderen probeert te leggen is bijzonder. En al helemaal om dan om een compensatie in geld te vragen..... daar krijgen je plinten echt geen andere kleur van.

[ Voor 15% gewijzigd door TweakGP op 27-05-2025 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plintenproblem
TweakGP schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:05:
[...]

Je kan vinden wat je wilt...... alleen zo werkt het natuurlijk niet.

FEIT is dat jij iets besteld maar niet controleert wat je geleverd krijgt. Doe je dat wel kan je zonder problemen kosteloos ruilen voor het juiste artikel en is er verder geen probleem. Als je zoiets simpels niet wil doen moet je alles aan anderen overlaten en voor die dienst ook extra betalen.

Om nu je eigen verantwoordelijkheid niet te nemen en de schuld bij anderen probeert te leggen is bijzonder.
Nogmaals; helemaal eens dat wij hadden moeten controleren. Maar ik vind de conclusie van je vrij zwart-wit. We hebben nml ook afspraken gemaakt over wat men zou leveren en wat wij hiervoor zouden betalen, maar hier is niet aan voldaan. Wat al eerder is gezegd het blijft een welles nietes spelletje. We gaan die plinten verven en gaan verder met ons leven. Wel weer een lesje geleerd |:( _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online
Plintenproblem schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:53:
[...]

De rest van het huis heeft RAL9001 inderdaad, maar dat het ook gewoon 9010 moeten zijn. Daar gaat het verkeerd!
Maar dan gaat dit dus niet over de recente benedenvloer maar over wie er daarvoor de plinten heeft gelegd op de andere verdiepingen en in de hal? Als die al een tijd geleden zijn geplaatst kan ik me voorstellen dat de periode waarin je daarover je beklag kunt doen op een gegeven moment verloopt, maar er zijn vast mensen aanwezig hier met juridische kennis die daar iets over kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plintenproblem
Qoine schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:36:
[...]

Maar dan gaat dit dus niet over de recente benedenvloer maar over wie er daarvoor de plinten heeft gelegd op de andere verdiepingen en in de hal? Als die al een tijd geleden zijn geplaatst kan ik me voorstellen dat de periode waarin je daarover je beklag kunt doen op een gegeven moment verloopt, maar er zijn vast mensen aanwezig hier met juridische kennis die daar iets over kunnen zeggen.
Het is een nieuwbouwwoning. We hebben beneden laten leggen en dat had helemaal 9010 moeten zijn. De vloer + plinten is een kleine 3 weken geleden geleverd en 2 weken geleden gelegd. We wonen er sinds afgelopen weekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:58

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Plintenproblem schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:22:
[...]

Nogmaals; helemaal eens dat wij hadden moeten controleren. Maar ik vind de conclusie van je vrij zwart-wit. We hebben nml ook afspraken gemaakt over wat men zou leveren en wat wij hiervoor zouden betalen, maar hier is niet aan voldaan. Wat al eerder is gezegd het blijft een welles nietes spelletje. We gaan die plinten verven en gaan verder met ons leven. Wel weer een lesje geleerd voor de rest van het leven |:( _/-\o_
Heeft niet zoveel met welles nietes te maken, maar meer met het recht van verrekenen

Als iemand iets verkeerd leverd betekend niet dat je het kapotmag maken voordat je het terug gaat sturen ;) eigenlijk heb je "hun" plinten stuk gemaakt en daarom leveren ze "jouw" plinten niet als nog.
dat kan door de gelijke waarde dus worden verrekend met gesloten beurs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GJ uit Brabant
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 14:18
De leverancier is verplicht om de juiste kleur plinten te leveren. Wordt dat niet gedaan dan kun je eisen dat ze worden omgeruild. Als dat niet kan omdat de klant ze al heeft gebruikt (of dat de klant zelf is of een ingehuurde klusser maakt hier niet uit) dan houdt het wat je van de leverancier mag verwachten wel op. Accepteer die pot verf en ga een middagje schilderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunegaart
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 17-06 05:54
Ze zitten al geplakt, tja dan accepteren verven en doorgaan met je leven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 26-09 09:59
Plintenproblem schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:22:
[...]

Nogmaals; helemaal eens dat wij hadden moeten controleren. Maar ik vind de conclusie van je vrij zwart-wit. We hebben nml ook afspraken gemaakt over wat men zou leveren en wat wij hiervoor zouden betalen, maar hier is niet aan voldaan. Wat al eerder is gezegd het blijft een welles nietes spelletje. We gaan die plinten verven en gaan verder met ons leven. Wel weer een lesje geleerd |:( _/-\o_
Je lijkt een beetje vast te zitten in het ontkennen van je eigen verantwoordelijkheid.

Er is helemaal geen welles nietes spelletje. Je leverancier geeft gewoon aan dat zij gedeeltelijk het verkeerde hebben geleverd. Dus omruilen of verven.

Wat je lijkt te missen is dat JIJ die constatering had moeten doen voor je ze hebt laten monteren. Dat is de prijs die je betaald voor online bestellen en dan door iemand anders laten monteren. Dan ben jij de verantwoordelijke en niemand anders.

Ziet degene die installeert het dan heb je geluk, en had je kunnen omwisselen. Maar ook die ZZP' er is alleen verantwoordelijk voor montage van wat JIJ aanlevert.

Kortom, eigen verantwoordelijkheid is hier van toepassing.

[ Voor 4% gewijzigd door TweakGP op 27-05-2025 18:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16:02
@Plintenproblem eens met iedereen die zegt verven en door maar tegelijk snap ik dat dit echt enorm irritant is. Kost je tijd en moeite terwijl je ook wel weet dat je ff beter op hadden moeten letten. Gelukkig gaat het om plinten en niet om iets belangrijks. Je ligt al voor op half Nederland (mij incluis) door ze aan de wand te hebben vast gezet. :)
Pagina: 1