Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
situatie
Ik heb op zolder een growatt 4200 inverter met 14 panelen
string A ==> 6x 320W paneel (met micro inverter, wegens meer schaduw kans)
string B ==> 8x 320W paneel (zonder micro invertor, wegens volle zon)
ps alles ligt op het zelfde dakvlak

pv verdeler --> meterkast (begane grond)
toekomst: wellicht PV op de schuur/generator (butaan/camping gas) 230v kabel ligt eral

ik heb (nog) geen extreme stroombehoeftes zoals WP / inductie kookplaat, huis is niet geschilkt voor laadpaal plaatsing.
kortom: vriezer en basis "verwarming/cv" is minimale, alhoewel wasmachine wellicht ook nuttig is

nu ben ik wel gecharmeerd van de ecoflow thuisbatterij setup, puur omdat je een losse unit er bij/eraf kan koppelen. wat wel fijn kan zijn voor kamperen/losse stroom behoefte(s)

ik verwacht dat mijn "portable stroom" behoeft 90% van de tijd eigenlijk in een hoekje uit zijn neus mag peuteren, beetje zonde dan is het wel fijn om hem mee te laten draaien. dat maakt als je hem nodig hebt "ready-2-go"

de vraag
hoe "bekabel" ik van de huidige inverter op zolder naar meterkast ? (naar thuis accu) kan ik af de 2 strings samenvoegen en dan met een 3 adderige ~20m ymvk (grondkabel?) naar de "accu" ?
reden om dit te doen is dat ik dan van de "inverter" af ben, (hij doet het momenteel goed) ..
Welke opties zijn er ?

nu heb ik ecoflow,anker dit als "sellingpoint" gezien (portable bijschalen in de grote chain) maar heeft Victron of andere merken ook dergelijke features ? kunnen jullie me dingen adviseren waar ik verder kan snuffelen ?

thx alvast !

Tja vanalles