De Nest Protect is een prima product en vrij populair onder de Tweakers. Helaas kwam vorige maand het nieuws dat Google is gestopt met de productie van de Nest Protect.
Je kan natuurlijk nu nog voor een leuke prijs nog even een voorraad inslaan en het probleem van een goede opvolger zoeken nog wat jaartjes uitstellen. Echter verwacht ik dat de resterende voorraad wel binnen een aantal maanden op zal zijn.
Google heeft al niet zo goed track record met de duur van hun ondersteuning, dus ik kijk liever naar een alternatief. Ik verwacht dat ik niet de enige ben die met deze vraag zat en leek mij wel een topic waardig.
Even op een rijtje wat de Nest Protect voor features heeft:
- Rook en CO melder
- Nederlands gesproken spraakmeldingen
- App ondersteuning
- Onderlinge communicatie
- Lichtpad/noodverlichting
Na wat uren zoeken en ik geen enkele melder gevonden die hetzelfde kan. Maar wel 2 die in de buurt komen:
Panasonic SH324776913NL
- Rook en CO melder
Helaas geen app of API ondersteuning
X-Sense XP0A-MR11
- Rook en CO melder
- Engels gesproken spraakmeldingen (Wel kopen bij Amazon UK, op Amazon NL is hij Duits)
- App ondersteuning (SBS50 base station nodig)
- Te integreren in Home Assistant
Ik was eigenlijk wel verbaast dat er niets te vinden is wat er in de buurt komt van de Nest Protect. Ik ben benieuwd of er anderen mogelijk ook deze zoektocht begonnen zijn en wat de ervaringen zijn met de producten.
Je kan natuurlijk nu nog voor een leuke prijs nog even een voorraad inslaan en het probleem van een goede opvolger zoeken nog wat jaartjes uitstellen. Echter verwacht ik dat de resterende voorraad wel binnen een aantal maanden op zal zijn.
Google heeft al niet zo goed track record met de duur van hun ondersteuning, dus ik kijk liever naar een alternatief. Ik verwacht dat ik niet de enige ben die met deze vraag zat en leek mij wel een topic waardig.
Even op een rijtje wat de Nest Protect voor features heeft:
- Rook en CO melder
- App ondersteuning
Na wat uren zoeken en ik geen enkele melder gevonden die hetzelfde kan. Maar wel 2 die in de buurt komen:
Panasonic SH324776913NL
- Rook en CO melder
Helaas geen app of API ondersteuning
X-Sense XP0A-MR11
- Rook en CO melder
- Engels gesproken spraakmeldingen (Wel kopen bij Amazon UK, op Amazon NL is hij Duits)
- App ondersteuning (SBS50 base station nodig)
- Te integreren in Home Assistant
Ik was eigenlijk wel verbaast dat er niets te vinden is wat er in de buurt komt van de Nest Protect. Ik ben benieuwd of er anderen mogelijk ook deze zoektocht begonnen zijn en wat de ervaringen zijn met de producten.