Alternatief Nest Protect

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:12

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
De Nest Protect is een prima product en vrij populair onder de Tweakers. Helaas kwam vorige maand het nieuws dat Google is gestopt met de productie van de Nest Protect.

Je kan natuurlijk nu nog voor een leuke prijs nog even een voorraad inslaan en het probleem van een goede opvolger zoeken nog wat jaartjes uitstellen. Echter verwacht ik dat de resterende voorraad wel binnen een aantal maanden op zal zijn.

Google heeft al niet zo goed track record met de duur van hun ondersteuning, dus ik kijk liever naar een alternatief. Ik verwacht dat ik niet de enige ben die met deze vraag zat en leek mij wel een topic waardig.

Even op een rijtje wat de Nest Protect voor features heeft:
- Rook en CO melder
- Nederlands gesproken spraakmeldingen
- App ondersteuning
- Onderlinge communicatie
- Lichtpad/noodverlichting

Na wat uren zoeken en ik geen enkele melder gevonden die hetzelfde kan. Maar wel 2 die in de buurt komen:

Panasonic SH324776913NL

- Rook en CO melder

Helaas geen app of API ondersteuning

X-Sense XP0A-MR11
- Rook en CO melder
- Engels gesproken spraakmeldingen (Wel kopen bij Amazon UK, op Amazon NL is hij Duits)
- App ondersteuning (SBS50 base station nodig)
- Te integreren in Home Assistant

Ik was eigenlijk wel verbaast dat er niets te vinden is wat er in de buurt komt van de Nest Protect. Ik ben benieuwd of er anderen mogelijk ook deze zoektocht begonnen zijn en wat de ervaringen zijn met de producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heraut
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:51
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 14:03:
De Nest Protect is een prima product en vrij populair onder de Tweakers. Helaas kwam vorige maand het nieuws dat Google is gestopt met de productie van de Nest Protect.

Je kan natuurlijk nu nog voor een leuke prijs nog even een voorraad inslaan en het probleem van een goede opvolger zoeken nog wat jaartjes uitstellen. Echter verwacht ik dat de resterende voorraad wel binnen een aantal maanden op zal zijn.

Google heeft al niet zo goed track record met de duur van hun ondersteuning, dus ik kijk liever naar een alternatief. Ik verwacht dat ik niet de enige ben die met deze vraag zat en leek mij wel een topic waardig.

Even op een rijtje wat de Nest Protect voor features heeft:
- Rook en CO melder
- App ondersteuning

Na wat uren zoeken en ik geen enkele melder gevonden die hetzelfde kan. Maar wel 2 die in de buurt komen:

Panasonic SH324776913NL

- Rook en CO melder

Helaas geen app of API ondersteuning

X-Sense XP0A-MR11
- Rook en CO melder
- Engels gesproken spraakmeldingen (Wel kopen bij Amazon UK, op Amazon NL is hij Duits)
- App ondersteuning (SBS50 base station nodig)
- Te integreren in Home Assistant

Ik was eigenlijk wel verbaast dat er niets te vinden is wat er in de buurt komt van de Nest Protect. Ik ben benieuwd of er anderen mogelijk ook deze zoektocht begonnen zijn en wat de ervaringen zijn met de producten.
Het valt me op dat we steeds meer outages zijn van Nest Protect. Het is vandaag alweer uren down. Ervaren jullie dit ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Er was een grote storing in Google cloud, dus dat is denk ik toeval geweest..

Ik heb persoonlijk nog net (nu ze nog te vinden zijn) een nieuwe set van Protects gescoord, dus ik kan de komende 5 jaar vooruit. Ze doen wat ze moeten doen en daarna zie ik wel weer..

[ Voor 12% gewijzigd door Wilde op 13-06-2025 10:15 ]

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blatenja
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:54
Ik heb hier ook 4 van hangen dus ik ga dit even volgen. Vooral qua design en het nachtlampje vind ik erg fijn dus ik baal toch wel van het besluit van Google. Hopelijk zijn er alternatieven met zelfde features en strakke design...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18-09 06:54
de vraag is of je al die functies nodig hebt. ik zou spraak er bv afhalen, word je keuzemogelijkheid ineens een stuk ruimer. Lichtpad verlichting is natuurlijk ook beperkt to 1 lampje aan het plafond, zou ik ook schrappen. En dan ligt de wereld ineens open.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SyraW85
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 16-09 11:49
Ik vond juist het lichtpad verlichting en de spraak erg handig. Het ding was altijd helder genoeg dat ik snachts geen lampen hoefde aan te zetten op de overloop. Toch wel jammer dat ze ermee stoppen, de mijne verlopen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-08 20:15
ga deze ook volgen. Mijn protects verlopen met een maandje….

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeye73
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 16:12
De mijne zijn verlopen.... Al maanden naar een alternatief aan het zoeken maar niets komt in de buurt.

Ik volg het topic ook, mocht ik ook nog iets vinden meld ik het hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
Ik heb een paar X-Sense XP0A-MR11 van Amazon UK opgehangen, het enige wat een beetje in de buurt komt. De app en API is wel uitgebreider dan die van Nest.
Lightpath gebruikte ik toch enkel op de 2 die in de hal/gang hangen, op de slaapkamer nogal irritant als er licht gaat branden als je je omdraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shufflez
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 17:54
Sta op de wachtlijst voor deze: https://getowlhome.com/pr...ide-motion-climate-sensor

Hoop dat het door Google geadviseerde FirstAlert SC5 alarm (https://www.firstalert.com/pages/find-sc5-replacement) ook in EU danwel 230V beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shufflez
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 17:54
Psycho_Mantis schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 21:45:...Lightpath gebruikte ik toch enkel op de 2 die in de hal/gang hangen, op de slaapkamer nogal irritant als er licht gaat branden als je je omdraait.
Dat kan je bij de Protects uitschakelen toch? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
shufflez schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:49:
[...]

Dat kan je bij de Protects uitschakelen toch? :)
Klopt! Maar bedoel meer dat het voor mij niet essentieel is op veel plekken.
Ik weet dat sommige deze functie nogal belangrijk vinden.
Pagina: 1