Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:42
Ik zoek een?
Tablet (android).

Wat is je budget?
200 - 250.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om youtube en gamen
Op dit moment gebruiken mijn kinderen (9 en 11) een Galaxy Tab A7 Lite. Deze wordt vooral gebruikt voor het spelen van games, Roblox en Brawl stars, maar ze zouden ook graag fortnite erop willen spelen. De huidige tablet is daar echter te traag voor en ook in roblox en brawl stars hebben ze last van glitchen en haperingen

Wat heb je zelf al gevonden?
Omdat we zelf het google eco systeem gebruiken ben ik op zoek naar een android tablet. Een formaatje groter dan de huidige mag. Ik overweeg op dit moment de Galaxy Tab A9+ 8GB ram en 128 GB opslag. Door de verouderde snapdragon cpu twijfel ik alleen of deze zal voldoen in de games die ze spelen

Welke vragen heb je hier nog over?
Dus voldoet deze een beetje aan de games die ze spelen? Hoe toekomstbestendig is die nog en wat zijn eventueel alternatieven?

Stop chasing the dream, you're already living it

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:26
De A series zijn niet alleen relatief traag voor games, maar hebben ook weinig werkgeheugen zodat de games niet volledig kunnen laden en er gebruik gemaakt wordt van opslag om tijdelijk gegevens te bewaren en te swappen met het werkgeheugen waardoor daar ook rekenkracht van de processor voor nodig is.

De A7 lite heeft 3gb werkgeheugen. De A9+ is er in 4 en 8gb werkgeheugen. Die laatste kijk je naar, en dan zit je qua werkgeheugen redelijk.
Zet ik ze naast elkaar in de Pricewatch, dan zijn ook de benchmarks een stuk beter:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/2007990;1708500/

Kijk je in de BBG:
Best Buy Guide: Beste allround tablets
Kom je voor jou budget op de A9+ als beste koop, maar de processor wordt daar gelijk wel gekraakt voor het zwaardere werk.

Kijk je naar meeste hardware voor je geld kom je al gauw bij de Redmi of Xiaomi Pad modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 17:42
swhnld schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 00:26:
De A series zijn niet alleen relatief traag voor games, maar hebben ook weinig werkgeheugen zodat de games niet volledig kunnen laden en er gebruik gemaakt wordt van opslag om tijdelijk gegevens te bewaren en te swappen met het werkgeheugen waardoor daar ook rekenkracht van de processor voor nodig is.

De A7 lite heeft 3gb werkgeheugen. De A9+ is er in 4 en 8gb werkgeheugen. Die laatste kijk je naar, en dan zit je qua werkgeheugen redelijk.
Zet ik ze naast elkaar in de Pricewatch, dan zijn ook de benchmarks een stuk beter:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/2007990;1708500/

Kijk je in de BBG:
Best Buy Guide: Beste allround tablets
Kom je voor jou budget op de A9+ als beste koop, maar de processor wordt daar gelijk wel gekraakt voor het zwaardere werk.

Kijk je naar meeste hardware voor je geld kom je al gauw bij de Redmi of Xiaomi Pad modellen.
Binnen dit budget kom ik dan alleen de Xiaomi Redmi Pad SE, 8GB tegen. Die heeft de snapdragon 680, welke nog trager is dan de 695.
Ik zie zo 1-2-3 niet een betere optie binnen het budget.

[ Voor 73% gewijzigd door Qosmic op 28-05-2025 10:41 ]

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:26
Qosmic schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:24:
[...]

Binnen dit budget kom ik dan alleen de Xiaomi Redmi Pad SE, 8GB tegen. Die heeft de snapdragon 680, welke nog trager is dan de 695.
Ik zie zo 1-2-3 niet een betere optie binnen het budget.
Klopt, maar een Xiaomi Pad 7 is wel beduidend sneller, al kost deze 335 Euro, maar een vergelijkbare snelheid Samsung zit dan rond de 500 Euro.

Uiteraard is er ook tweedehands nog wat mogelijk om naar te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Laatst online: 23:30
Ik heb hier een Redmi Pad, en een galaxy pad A nog iets. Allebei budget units van rond de 200 euro als ik me niet vergis. Als ik kijk naar wat voor dingen ze met de tablets doen maakt de processor snelheid echt bijna niks uit. Er ligt hier ook nog een oudere tragere tablet, en die gebruiken ze ook net zo goed. Ik zou dus niet zo op processor snelheid focussen maar op budget. Want ze smijten er wel mee ;)