Verwijderen van review op profiel

Pagina: 1
Acties:
  • 2.927 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:14
Graag zou ik willen verzoeken om de onderstaande review te laten verwijderen:
https://tweakers.net/aanbod/rating/1350816/

In mijn advertentie heb ik vanaf het begin expliciet vermeld dat het product alleen opgehaald kan worden — verzending was geen optie. Ik ontving vervolgens een bericht van een gebruiker zonder enige eerdere activiteit (0 reacties, 0 beoordelingen), en het taalgebruik in dat bericht was zodanig ongebruikelijk dat ik het als een mogelijk scamaccount beschouwde.

Toen ik later opnieuw een reactie kreeg, heb ik aangegeven dat ik het niet helemaal vertrouwde. Kort daarna werd er echter een negatieve review op mijn profiel geplaatst, omdat ik niet meteen had gereageerd en omdat ik niet wilde verzenden — terwijl dat dus al vanaf het begin duidelijk in de advertentie stond.

Het voelt onterecht dat er een negatieve beoordeling wordt geplaatst op basis van iets wat nooit is aangeboden en ik ook duidelijk heb aangegeven het niet te vertrouwen.

Als dit soort reviews worden toegestaan, wat is dan de volgende stap — iemand biedt 70% onder de vraagprijs, ik ga daar niet op in, en krijg vervolgens een negatieve beoordeling omdat ik hun bod niet accepteer? 8)7

Alvast dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:46
Vooropgesteld, ik deel je sentiment, maar wat ik nu dus doe tegenwoordig is antwoorden met ofwel:
1. "Nee, bedankt." of
2. "Haha, nee."
Dan heb je in ieder geval het niet reageren afgedekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
Dagion schreef op maandag 26 mei 2025 @ 23:37:
Vooropgesteld, ik deel je sentiment, maar wat ik nu dus doe tegenwoordig is antwoorden met ofwel:
1. "Nee, bedankt." of
2. "Haha, nee."
Dan heb je in ieder geval het niet reageren afgedekt ;)
Ik heb ook gereageerd met dat ik het niet vertrouw, op zijn (of haar?) vervolgbericht heb ik vervolgens binnen 72 uur ook gereageerd. Desalniettemin een dergelijke review gehad, terwijl het verzenden vanaf het begin geen optie was (en daarmee vanaf het begin al geen optie was).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Gaat het om deze advertentie?

Daarin noem je:
Gaat als totaalpakket weg, het liefst ophalen.
Op mij komt het over dat je hem ook opstuurt, maar dat daar niet je voorkeur ligt. Als je dat niet wilt, zou ik explicieter zijn: "alleen ophalen".

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:00
In de advertentiedetails staat "Verzending: ophalen". In de tekst "liefst ophalen". Dat is op z'n minst onduidelijk.

De review leest best netjes, reviewer geeft aan dat hij/zij "betaling en levering volledig volgens zijn voorkeur te doen". Reviewer was blijkbaar akkoord met ophalen, dus de reviewer is niet negatief over het niet willen verzenden. Alleen over de communicatie.

Tip voor de volgende keer: als je het niet vertrouwt is het niet handig om dat expliciet aan de tegenpartij te melden. Als het een echte scammer is zal deze gewoon doorgaan naar de volgende, als het een eerlijke bieder is sta je met 1:0 achter. Reageer dan gewoon met "Nee, bedankt" oid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:13
xminator schreef op maandag 26 mei 2025 @ 23:54:
[...]

Ik heb ook gereageerd met dat ik het niet vertrouw, op zijn (of haar?) vervolgbericht heb ik vervolgens binnen 72 uur ook gereageerd. Desalniettemin een dergelijke review gehad, terwijl het verzenden vanaf het begin geen optie was (en daarmee vanaf het begin al geen optie was).
Ik mis even wat er niet te vertrouwen valt. Je wilt iemand het laten ophalen, dus wat is het probleem? Iedereen die 130 euro meeneemt, kan aan de deur toch deze verkoop sluiten?

Verder eens met @TBTL dat je in je advertentie aangeeft dat je het liefst wil laten ophalen, wat impliceert dat de enige andere optie 'verzenden' ook mogelijk is.

De laatste review ziet er verder duidelijk en netjes uit en lijkt mij ook terecht met de informatie die op dit moment bekend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xminator
dixet schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 07:39:
In de advertentiedetails staat "Verzending: ophalen". In de tekst "liefst ophalen". Dat is op z'n minst onduidelijk.

De review leest best netjes, reviewer geeft aan dat hij/zij "betaling en levering volledig volgens zijn voorkeur te doen". Reviewer was blijkbaar akkoord met ophalen, dus de reviewer is niet negatief over het niet willen verzenden. Alleen over de communicatie.

Tip voor de volgende keer: als je het niet vertrouwt is het niet handig om dat expliciet aan de tegenpartij te melden. Als het een echte scammer is zal deze gewoon doorgaan naar de volgende, als het een eerlijke bieder is sta je met 1:0 achter. Reageer dan gewoon met "Nee, bedankt" oid.
TBTL schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 07:26:

Daarin noem je:

[...]

Op mij komt het over dat je hem ook opstuurt, maar dat daar niet je voorkeur ligt. Als je dat niet wilt, zou ik explicieter zijn: "alleen ophalen".
Playa del C. schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 07:40:
[...]

Ik mis even wat er niet te vertrouwen valt. Je wilt iemand het laten ophalen, dus wat is het probleem? Iedereen die 130 euro meeneemt, kan aan de deur toch deze verkoop sluiten?

Verder eens met @TBTL dat je in je advertentie aangeeft dat je het liefst wil laten ophalen, wat impliceert dat de enige andere optie 'verzenden' ook mogelijk is.

De laatste review ziet er verder duidelijk en netjes uit en lijkt mij ook terecht met de informatie die op dit moment bekend is.
''De review leest best netjes, reviewer geeft aan dat hij/zij "betaling en levering volledig volgens zijn voorkeur te doen". Reviewer was blijkbaar akkoord met ophalen, dus de reviewer is niet negatief over het niet willen verzenden. Alleen over de communicatie. ''

Het punt is dat de reviewer niet akkoord was met ophalen. De reviewer wilde het enkel met verzending naar België. Als hij of zij het kwam ophalen was het prima geweest.

Voordat het tot verzending en andere zaken komt moet je wat mij betreft eerst tot een akkoord komen, dat was er niet en dat heb ik vanaf het begin aangegeven. Ook op zijn tweede vraag heb ik binnen 72 uur gereageerd.

Dus een account met 0,0 activiteit, waarvan zijn berichten geschreven zijn alsof het via google translate komt, wil het kopen. Daarbij moet het ook nog per post naar het buitenland. Omgedraaide wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
dixet schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 07:39:

En dan? Dan kan je weer een review schrijven omdat iemand het niet wil verkopen wegens discriminatie, wat is er dan anders?

Het is toch nuttige feedback om aan iemand te geven dat hij/zij door 0,0 activiteit te hebben overkomt als niet betrouwbaar? Dan kan hij/zij daaraan werken en in het vervolg wel makkelijker iets kopen. Tenzij hij het had willen komen ophalen, dan had het mij ook niets uitgemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:14

Fanta

FordPerformance™️

xminator schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 08:46:
[...]

En dan? Dan kan je weer een review schrijven omdat iemand het niet wil verkopen wegens discriminatie, wat is er dan anders?

Het is toch nuttige feedback om aan iemand te geven dat hij/zij door 0,0 activiteit te hebben overkomt als niet betrouwbaar? Dan kan hij/zij daaraan werken en in het vervolg wel makkelijker iets kopen. Tenzij hij het had willen komen ophalen, dan had het mij ook niets uitgemaakt.
Wat een onzin zeg, dat iemand met iets andere woorden communiceert dan jij maakt diegene niet direct onbetrouwbaar.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

TBTL schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 07:26:

Daarin noem je:

[...]

Playa del C. schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 07:40:
[...]

Als ik het wel heb is de advertentie zelf in dit geval totaal irrelevant. TS geeft aan beide keren binnen 72 uur te hebben gereageerd, en wenst niet aan het verzoek van de potentiele koper te voldoen. Daarmee is de kous af en is er geen enkele grond voor een review volgens de geldende regels.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
Fanta schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 08:49:
[...]

Wat een onzin zeg, dat iemand met iets andere woorden communiceert dan jij maakt diegene niet direct onbetrouwbaar.
Ik heb in mijn reactie tegen de koper enkel aangegeven het niet te vertrouwen. Mod mag dit checken in mijn dm.

''Tips voor veilig handelen in Vraag & Aanbod
Verifieer verkoper
Check de beoordelingen, registratiedatum en posthistorie van de verkoper.''

Beredenatie (dit geldt wmb ook vanuit verkoper kant - of zouden jullie iets verkopen aan iemand met verzending naar het buitenland met negatieve reviews of 0,0 historie heeft?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:16

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Modbreak:Gelieve niet te reageren wanneer je niet direct betrokken bent. Zie ook Reageren in een lopend topic? Lees dit eerst!

@xminator Zie How to - V&A Feedback laten aanpassen voor de te volgen procedure.

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 27-05-2025 08:59 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
Topictitel is niet meer aan te passen conform procedure. Ik zit in de fase:
''Komen beide partijen er niet samen uit, dan kan je dit melden in het topic en hierbij een verzoek doen tot bemiddeling''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:39
xminator schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 08:54:
[...]
Beredenatie (dit geldt wmb ook vanuit verkoper kant - of zouden jullie iets verkopen aan iemand met verzending naar het buitenland met negatieve reviews of 0,0 historie heeft?)
Ja, als hij eerst betaald uiteraard. Iedereen die iets koopt op V&A doet dat één keer voor het eerst, dat maakt iemand niet gelijk onbetrouwbaar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• xminator
Udrene schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 17:34:
[...]

Ja, als hij eerst betaald uiteraard. Iedereen die iets koopt op V&A doet dat één keer voor het eerst, dat maakt iemand niet gelijk onbetrouwbaar.
Dit is een account met 0 reacties, 0 activiteit op geheel tweakers en daarbovenop 0 V&A reviews. Daarom:
In dit geval eerst betalen en enkel verzending in NL zou ik accepteren. Dit is daarbovenop dus ook nog met naar het buitenland verzenden. Ofwel: graag ophalen.

Volgens mij staat het mij daarbovenop ook vrij om een aanbod te accepteren of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@xminator ik heb de review verwijderd aangezien je sowieso aangaf het niet vertrouwde en daarmee niet te willen verkopen. Ook mag een review pas na 72 uur geschreven worden zonder tegen reactie. Uiteindelijk is het de keuze van de gebruiker zelf om wel of niet een deal aan te gaan en jouw keuze was in dit nee.

[ Voor 7% gewijzigd door Zeehond op 28-05-2025 19:43 ]

200 fish found!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.