Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InservioLetum
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-05 08:24
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Honestly? De buitenwereld ontwijken, hahahaha! Gamen en werken. Van plan Mint te draaien met wellicht een win10 ernaast als het ècht moet voor bepaalde spellen. De soort spellen die ik doe zijn visueel zeker niet licht, maar zonder uitzondering bedoeld om uit te rusten, dus nul geweld, nul competitie, nul haast. Fabriek- en bouwspellen als Satisfactory, Planet Crafter, Astroneer, Factorio, dat soort spul. Meer dan 60fps is volstrekt onnodig, en onzin als raytracing enzo zet ik toch altijd op voorhand uit. Belangrijk is wèl dat ik naast gamen ook gewoon kan werken, dus zowel veel I/O als volledig toetsenbord (inclusief volledige numpad) is een must. Liefst geen cam of mic, maar dat ontloop je tegenwoordig niet meer, dus dan webcam cover, want de bezel openen om cam+mic eruit te slopen, is beetje zonde van de garantie.

Wat is je budget?
Tot de 3K; voorganger is zojuist gesneuveld, dus redelijk flexibel omdat black friday afwachten gewoon geen optie is.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Letterlijk tweemaal daags de tas in en uit, gebruik hem zowel thuis als op het werk. Gewicht is (tot de vijftien kilo) volstrekt irrelevant, accu zal hij nooit op draaien, en ventilators heb ik liefst zo luidruchtig mogelijk -- met name omdat huidige laptop aan hitte is bezweken. Satisfactory veroorzaakte vorige zomer herhaaldelijk dat de laptop domweg uitviel van de hitte, en niet meer wou opstarten tot hij afgekoeld was. Dat zou ik liever vermijden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Géén apple.
- MSI goeie ervaringen mee, Dell uitsluitend negatieve ervaringen, zojuist gesneuvelde laptop was de Legion 5 van Lenovo en eerlijk gezegd not impressed met hoezeer hitte die deed vervormen, dus voorkeur voor metalen behuizing.
- Idealiter twee NVMEs zodat ik één mint schijf en één windows schijf, volstrekt apart van elkaar kan draaien.
- Neig voor satisfactory naar 32+Gb, maar uitbreidbaar zou ook prima zijn.
- Geforce werkelijk uitsluitend slechte ervaringen mee, maar afaik zitten we nou eenmaal mee opgescheept.
- Minimaal 2Tb totale schijfruimte.
- Scherm minimaal 17", groter altijd beter. OLED scherm zou voor films leuk zijn, met een zéér sterke voorkeur voor 16:9 ipv 16:10, omdat ik simpel word van het scaling-gezeik bij aansluiting TV over HDMI.
- Wèl keyboard backlight, maar verder geen discoverlichting; gewoon degelijk zwart of anthraciet. Schreeuwerige kleuren schreeuwen in mijn ervaring voornamelijk "Steal me please, I'm expensive"

[ Voor 2% gewijzigd door br00ky op 29-05-2025 21:58 ]

Fix the problem, not the blame.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:40
waarom een laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InservioLetum
Mooie grote gefilterde Antec zou ideaal zijn, groot gelijk! Maarja... dat past zo moeilijk in mijn rugzak, en onder de arm fiets nogal ongemakkelijk, want ik heb erbarmelijk evenwicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:40
uitvoering: Lian Li A3-mATX Wood Edition White past zoiets in je tas?

Of hoeveel past wel in je rugzak?
Want ik heb nu uATX gepakt, als je ITX pakt kan het klein worden :)
bijvoorbeeld uitvoering: Fractal Design Terra Jade

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InservioLetum
Plus scherm, toetsenbord, bekabeling.... kan net zo goed verhuisbedrijf inzetten.
Nee wil toch echt een laptop.