Welke isoltatie op of onder houten vloer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dordt
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 27-05 07:34
Ik heb een houten vloer, ik wil die in de droge kruipruimte isoleren met glaswol. In de woonkamer wil ik laminaat leggen. Ik lees verschillende dingen. Dus ik weet het nu niet meer.
Ik lees soms dat je eerst een folie tegen je vloer aan moet leggen en dan glaswol. Soms lees ik dat je eerst glaswol moet doen en dan een folie.
Nadat ik dat heb gedaan moet ik dan in de woonkamer ondergrond en laminaat leggen of ook eerst een folie. Ik hoor het graag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
glaswol tussen je balken, folie op de bodem van je kruipruimte. de reden dat men folie onder het isolatiemateriaal doet is omdat het anders tussen je balken uit kan vallen. folie op de bodem is om dat je dan niet met jr ug in zand ligt tijdens het plaatsen.
folie tegen de onderkant van je vloer en dan isolatie ertegen is onzin.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dordt
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 27-05 07:34
Ja zo dacht ik ook. Maar dan zeggen ze dat het folie het isolatiemateriaal beschermd tegen optrekkend vocht. Ik heb nu in mijn woonkamer plastic op de vloer en daarop de ondergrond en het laminaat, ik neem aan dat het plastic er niet meer onder moet als het glaswol geplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07:12
Ik heb folie op de bodem van de kruipruimte, het is hier droog, maar met folie nog droger. Het werkt ook veel prettiger. Tussen de balken heb ik Tonzon zitten. Of dat het beste is, dat weet ik niet. Het is wel lekker licht en het stoft niet. Dus je kan het zonder mondkapje verwerken.

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ik zou glaswol ALTIJD aan beide zijden opsluiten in folie, waarvan minimaal aan één kant damp open folie. dat werkt niet alleen prettiger maar het houdt je materiaal ook in betere conditie bij vocht problemen (condens, kleine lekken etc kunnen ook later nog ontstaan) uiteraard hoef je dan niet meer ook nog folie onder je ondervloer te leggen.