Toon posts:

[HTML] ContendEditable

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik heb met HTML een editor gemaakt, die werkt verder OK. Maar bij sommige gebruikers, wordt een melding weergegeven dat zij eerst iets moeten downloaden. Zij werken allemaal met IE 5.5 die dit ondersteund. Kent iemand dit probleem?

[html]
<OBJECT classid=clsid:47B0DFC7-B7A3-11D1-ADC5-006008A5848C height=2
id=ObjTableInfo width=2 VIEWASTEXT></OBJECT></TD></TR></TBODY></TABLE>
<OBJECT classid=clsid:2D360201-FFF5-11D1-8D03-00A0C959BC0A height=400
id=tbCE width=700 VIEWASTEXT>
<PARAM NAME="Scrollbars" VALUE="true">
<embed height="400" width="700" scrollbars="true" src="true">
</embed>
</OBJECT>
[/html]

Verwijderd

Ja, wat die mensen moeten downloaden zijn de bestanden die bij jouw class horen. Overigens zou ik deze methode een beetje af willen raden, omdat met de nieuwe ExecCommand() functies van Javascript er veel meer ContentEditable mogelijkheden zijn.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Zijn daar ook kant en klare editors van te dllen dan? want niet iedereen kan dat zelf maken.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 10:15 schreef Clay het volgende:
Zijn daar ook kant en klare editors van te dllen dan? want niet iedereen kan dat zelf maken.
Daar heb je wel gelijk in, die class is inderdaad een complete kant en klare editor. ExecCommand vereist toch wel een behoorlijke kennis van Javascript en HMTL.

Verwijderd

Nu we het er over hebben, kom ik met de vraag wat nu beter is. Of beter gezegd, wat jullie denken dat beter is.

Een content editor mbv JAVA? of een content editor met Dhtmml (dat is toch wat jullie bedoelen met execcommand).

Ik heb namelijk een editor gemaakt met dhtml, waarbij de html code via een asp script opgeslagen wordt in een memo veld van een database. Een meer "ervaren programmeur" rade dit af. Hij zei dat je hiervoor beter een content editor in Java kon gebruiken.

Graag hoor ik jullie reactie hierover.

BVD
Erik

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 september 2001 11:14 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in, die class is inderdaad een complete kant en klare editor. ExecCommand vereist toch wel een behoorlijke kennis van Javascript en HMTL.
Nou.. dat is volgens mij niet helemaal waar. Het is niet een gehele editor. Je moet alles nog zelf programmeren, gebruik je deze <object> niet dan werken sommige ExecCommand-functies niet.
B.v.

function copy() {
obj_editor.ExecCommand(DECMD_COPY,OLECMDEXECOPT_DODEFAULT);
//obj_editor.focus();
}

Is een copieërfunctie, deze werkt op

<OBJECT classid=clsid:47B0DFC7-B7A3-11D1-ADC5-006008A5848C height=2
id=ObjTableInfo width=2 VIEWASTEXT></OBJECT></TD></TR></TBODY></TABLE>
<OBJECT classid=clsid:2D360201-FFF5-11D1-8D03-00A0C959BC0A height=400
id=tbCE width=700 VIEWASTEXT>
<PARAM NAME="Scrollbars" VALUE="true">
<embed height="400" width="700" scrollbars="true" src="true">
</embed>
</OBJECT>

en ook op

<DIV id=oDiv contentEditable=true style="BORDER-RIGHT: #B0B0B0 ..." align=left></DIV>

Maar

function search() {
obj_editor.ExecCommand(DECMD_FINDTEXT,OLECMDEXECOPT_PROMPTUSER);
//obj_editor.focus();
}

Weer niet
Pagina: 1