Word vraagt niet om op te slaan bij afsluiting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0342
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19-07 11:02
Beste Tweakers,

Ik ben vrijwilliger voor een vrijwilligers organisatie die o.a. computer ondersteuning geeft aan senioren. Nu was ik recentelijk bij een man waarbij Word niet meer vroeg om op te slaan bij het afsluiten van Word. Nu heb ik wel geverifieerd dat er automatisch opgeslagen wordt maar de man geeft voorkeur aan de controle die hij gewend is. Nu heb ik al geprobeerd om verschillende opties in- en uit te schakelen, waaronder de vraag om op te slaan bij de wijziging van het sjabloon en automatisch herstel document uit te schakelen maar niets lijkt te helpen. Nu heb ik ook al geprobeerd opnieuw op te starten even maar zonder succes.

Meneer gebruikt Office 2019 die geactiveerd is door de winkel waarvan de laptop afkomstig is. Ik zag dat het updaten van Word mogelijk kon helpen maar ik weet niet of dat een optie is met zijn huidige licentie voor deze oudere Office variant.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem, en weet iemand toevallig of meneer zonder problemen zijn word kan updaten mocht dit de oplossing bieden? Ik hoor het graag.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zou je juist de auto-save niet uit moeten zetten om die vraag weer te krijgen?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinytinnie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12:03
Het lijkt erop dat die auto-save er niet is in deze Word versie, en vanaf september update in 2023 er automatisch in zit en aanstaat.

Ik vind mensen met een workaround:

"So I've tested this a couple of times, and it does appear that unchecking the "Allow Background Saves" box in the Advanced settings does indeed remove the Autosave function."

Dat zou betekenen: Opties, Geavanceerd, Opslaan op achtergrond UITvinken. Dan zou hij gewoon weer iedere keer om opslaan moeten vragen. Probeer maar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik kan bevestigen dat wat @tinytinnie zegt wel werkt, ook in de Microsoft 365 abonnements versie.
Het is maar net wat je prettiger vindt.

Tussentijds automatisch opslaan bij wijzigingen of ENKEL wanneer je het handmatig doet (CTRL+S) EN wanneer je afsluit.
De eerste optie zorgt er ook voor dat tussendoor wijzigingen worden opgeslagen en staat daarom standaard aan.
Kijk je bij de senior persoon ook wat verder of er aan backups is gedacht?
Al was het maar in Onedrive cloud met een Microsoft account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0342
akimosan schreef op maandag 26 mei 2025 @ 17:03:
Kijk je bij de senior persoon ook wat verder of er aan backups is gedacht?
Al was het maar in Onedrive cloud met een Microsoft account.
Meneer werkt met Onedrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En dat laatste is waarom het auto update: bij OneDrive wordt ‘continu’ opgeslagen, waardoor je live met meer mensen tegelijk aan een doc kan werken. En door continu opslaan is er geen wijziging meer om op te slaan bij afsluiten.

Ik kan hier achter de douane even niet checken hoe tussentijds (en dus ook vlak voor afsluiten) opslaan uit te schakelen, maar volgens mij moet het kunnen.

Quick and dirty is niet opslaan in OneDrive.

Sowieso: OneDrive is -geen- backup en heeft standaard geen backups. Alleen een goede prullenbak (waar je niet meer bij kunt als je je account kwijt bent).

Edit:
jeroen3 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 21:32:
Is het niet zo dat als je word documenten aanmaakt in onedrive werkt het als een google doc, oftwel, alles word direct opgeslagen. Er is geen spraken meer van "opslaan", het is een cloud document.
Klopt. Maar je kunt het (tenminste in MS365) uitschakelen. Tenzij je een van de cloud features (track changes, copilot, etc) wilt gebruiken.

[ Voor 34% gewijzigd door F_J_K op 26-05-2025 21:34 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:28
Is het niet zo dat als je word documenten aanmaakt in onedrive werkt het als een google doc, oftwel, alles word direct opgeslagen. Er is geen spraken meer van "opslaan", het is een cloud document.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0342
Bedankt voor jullie berichten. Ik had er inderdaad niet aan gedacht dat het mogelijk door Onedrive een cloudbestand kan zijn geworden. Ik ga het even melden bij meneer en als ik weer langst ga dan controleer ik het direct. Allen bedankt!
Pagina: 1