Commentaar niet bedoelt als commentaar voor de redactie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 23:18
brobro in 'OpenAI's taalmodellen blijven actief ondanks commando's om te stoppen'
Gezien de discussie die volgt is het commentaar inhoudelijk zeer relevant voor lezers - en die discussie gaat er niet over hoe 'fout' de redactie zou zijn mbt plaatsen vh artikel.

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:30

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Dit heeft meer te maken met moderatie op de frontpage, daar gaat de redactie niet over, dus ik verplaats het topic even die kant op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:50

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Feedback over de vorm van een item hoort in Geachte Redactie. Dit staat ook in het bijbehorende bericht dat bij de modbreak hoort. Ik zie net dat ik ben vergeten deze te versturen. Dat heb ik alsnog gedaan. In Geachte redactie staat de feedback de inhoudelijke discussie over het onderwerp in het item niet in de weg.

Daarbij; feedback is welkom mits netjes en opbouwend gebracht. "Ik heb zo'n weerzin tegen dit soort suggestieve berichten. " is niet bijzonder opbouwend als ik eerlijk ben.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 28-05 16:37
Bor schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:50:
Feedback over de vorm van een item hoort in Geachte Redactie. Dit staat ook in het bijbehorende bericht dat bij de modbreak hoort. Ik zie net dat ik ben vergeten deze te versturen. Dat heb ik alsnog gedaan. In Geachte redactie staat de feedback de inhoudelijke discussie over het onderwerp in het item niet in de weg.

Daarbij; feedback is welkom mits netjes en opbouwend gebracht. "Ik heb zo'n weerzin tegen dit soort suggestieve berichten. " is niet bijzonder opbouwend als ik eerlijk ben.
Dat is een meningsuiting dat hij daar doet, het begint met "ik heb...", hij zegt niet "het is...".

Ik ben het eens met TS, dit is een wazige en rare "mod break".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Duke of Savage schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:33:
[...]

Dat is een meningsuiting dat hij daar doet, het begint met "ik heb...", hij zegt niet "het is...".

Ik ben het eens met TS, dit is een wazige en rare "mod break".
Als je het sec bekijkt wordt het als feit gebracht. Dat doet op zich niet zo veel ter zake; feedback voor de redactie of feedback over bv de vorm van een nieuwitem hoort in Geachte Redactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
Bor schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:39:
[...]

Als je het sec bekijkt wordt het als feit gebracht. Dat doet op zich niet zo veel ter zake; feedback voor de redactie of feedback over bv de vorm van een nieuwitem hoort in Geachte Redactie.
Maar het is toch geen feedback aan de redactie..?

TS uit gewoon zijn mening over dat soort type berichtgeving...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Duke of Savage schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:41:
[...]
TS uit gewoon zijn mening over dat soort type berichtgeving...
Wat direct gaat over het artikel en de vorm volgens mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duke of Savage
Bor schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:43:
[...]

Wat direct gaat over het artikel en de vorm volgens mij?
Dus jij zegt dat "Ik heb zo'n weerzin tegen dit soort suggestieve berichten." genoeg is om het te zien als inhoudelijke feedback over een artikel?

M.a.w. als ik zeg "Ik heb zo'n blijheid voor dit soort algemene berichten.", dan zie jij dat ook als inhoudelijke feedback?

Wordt een heel dun randje dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Duke of Savage schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:55:
[...]

Dus jij zegt dat "Ik heb zo'n weerzin tegen dit soort suggestieve berichten." genoeg is om het te zien als inhoudelijke feedback over een artikel?

M.a.w. als ik zeg "Ik heb zo'n blijheid voor dit soort algemene berichten.", dan zie jij dat ook als inhoudelijke feedback?

Wordt een heel dun randje dan :)
Wanneer iemand het artikel aanduid als suggestieve berichtgeving zie ik dat als feedback op de vorm van het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 23:18
Bor schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:07:
[...]

Wanneer iemand het artikel aanduid als suggestieve berichtgeving zie ik dat als feedback op de vorm van het artikel.
Tweakers heeft het bericht in essentie overgenomen van elders. Uit de toelichting in dat comment blijkt dat het gaat om antropomorfiseren van LLM's - wat niet specifiek is voor het bericht op Tweakers.

Het zou denk ik journalistiek niet gepast zijn als Tweakers zelf degelijk commentaar zou toevoegen aan zo'n bericht; opinie mengen met verslaggeving. Het is niet vreemd dat Tweakers er wel verslag van wil doen - maar ook niet vreemd dat lezers dergelijk commentaar hebben op de essentie vh bericht (wat dus op zich niets te maken heeft met de redactie van Tweakers).

Trump II - Project 2025 tracker

Pagina: 1