Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn focus ligt op semi-professioneel werk, zoals gebruik van Eplan, Siemens TIA Portal, en het bekijken/bewerken van DWG-bestanden. Daarnaast wil ik ook af en toe gamen, voornamelijk op 4K. Het systeem moet zo stil mogelijk en compact zijn, omdat het op een bureau komt te staan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het totale budget is rond de €3000. Ik zit momenteel rond de €2738 en er is dus ruimte voor verbetering
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur aanwezig gaat alleen om de PC
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na aanleiding van de Desktop Best Buy Guide: Best Buy Guide: De beste workstation-pc
Beste Workstation-PC op Tweakers ben ik tot een setup gekomen die aansluit bij mijn workflow en wensen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD voor de CPU en GPU, vanwege betere prijs-prestatieverhouding en toekomstbestendigheid (meer cores en VRAM). Corsair voor de voeding, vanwege kwaliteit en compatibiliteit met ITX.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet compact (ITX) en stil zijn, en ondersteuning voor PCIe Gen5.
Het moet goed presteren meer op werktoepassingen en gaming secundair maar niet onbelangrijk. Verder weet ik niet of genoeg heb aan de koeling of liquid cooled beter en stiller is? en de behuizing mag ook wel mooier.
Ga je overklokken?
Nee niet echt, soms doe ik er mee spelen maar stabiliteit en betrouwbaarheid zijn belangrijker.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten of de bovenstaande build goed gebalanceerd is en aan mijn wensen voldoet. Zijn er betere alternatieven binnen mijn budget? Ik sta open voor suggesties en verbeteringen, vooral met betrekking tot de koeling, voeding en behuizing. Daarnaast hoor ik graag of er specifieke aandachtspunten zijn bij het samenstellen van een ITX-systeem.
Dank voor jullie tijd!
Build
Mijn focus ligt op semi-professioneel werk, zoals gebruik van Eplan, Siemens TIA Portal, en het bekijken/bewerken van DWG-bestanden. Daarnaast wil ik ook af en toe gamen, voornamelijk op 4K. Het systeem moet zo stil mogelijk en compact zijn, omdat het op een bureau komt te staan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het totale budget is rond de €3000. Ik zit momenteel rond de €2738 en er is dus ruimte voor verbetering
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur aanwezig gaat alleen om de PC
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na aanleiding van de Desktop Best Buy Guide: Best Buy Guide: De beste workstation-pc
Beste Workstation-PC op Tweakers ben ik tot een setup gekomen die aansluit bij mijn workflow en wensen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD voor de CPU en GPU, vanwege betere prijs-prestatieverhouding en toekomstbestendigheid (meer cores en VRAM). Corsair voor de voeding, vanwege kwaliteit en compatibiliteit met ITX.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet compact (ITX) en stil zijn, en ondersteuning voor PCIe Gen5.
Het moet goed presteren meer op werktoepassingen en gaming secundair maar niet onbelangrijk. Verder weet ik niet of genoeg heb aan de koeling of liquid cooled beter en stiller is? en de behuizing mag ook wel mooier.
Ga je overklokken?
Nee niet echt, soms doe ik er mee spelen maar stabiliteit en betrouwbaarheid zijn belangrijker.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten of de bovenstaande build goed gebalanceerd is en aan mijn wensen voldoet. Zijn er betere alternatieven binnen mijn budget? Ik sta open voor suggesties en verbeteringen, vooral met betrekking tot de koeling, voeding en behuizing. Daarnaast hoor ik graag of er specifieke aandachtspunten zijn bij het samenstellen van een ITX-systeem.
Dank voor jullie tijd!
Build
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 9 9950X3D | € 744,- | € 744,- |
1 | Moederborden | Gigabyte X870I AORUS PRO ICE | € 300,- | € 1044,- |
1 | Videokaarten | ASUS Prime Radeon RX 9070 XT OC | € 739,- | € 1783,- |
1 | Processorkoeling | Lian Li Galahad II Trinity Performance Wit | € 130,- | € 1913,- |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-64 | € 200,- | € 2113,- |
1 | Voedingen | Coolermaster V SFX Gold 850 ATX 3.1 | € 177,- | € 2290,- |
1 | SSD's | Samsung 9100 Pro, geen heatsink 1TB | € 157,- | € 2447,- |
1 | SSD's | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 4TB | € 277,- | € 2724,- |
1 | Behuizing | Lian Li A3-mATX Wood Edition White | € 76,- | € 2800,- |
Totaal | € 2800,- |
[ Voor 43% gewijzigd door SultanAbdel op 27-05-2025 13:45 . Reden: Hardware aanpassing ]