Na maanden van het bouwen aan mijn Virtual Pinball Cabinet ben ik op een punt gekomen om een computer systeem ervoor aan te gaan schaffen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga dit systeem dus gebruiken voor mijn zelfgebouwde Virtual Pinball Cabinet. Het systeem moet 3 LCD monitoren aan gaan sturen, te weten:
Playfield = ASUS 43” ROG Strix XG49VQ 144Hz (4K)
Backbox = Dell 30” Ultrasharp U3023E 60Hz (WQXGA 2560 x 1600)
DMD = Laptop scherm 15.6” 165Hz (QHD 2560 x 1400 ) + controller kit
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van om en nabij de 3.5K wat ik wil uitgeven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit moet een heel nieuw systeem worden. De overige componenten naast de monitoren die het systeem ook moet kunnen aansturen via USB zijn:
Solenoids 10x
Replay knocker
Rumble motor
LED Strips 4 x 144 Leds
Led Matrix Board 10x 16x16 Leds
Led Controller boards
Led Volt boards
Speakers 2x in de Backbox
Sound Exciters 4x in de main cabinet
Bass shaker 1x in de main cabinet
Subwoofer 1x in de main cabinet
3 Amplifiers ZK-MT21
2 Fans (uitlaat) aan de achterkant van de main cabinet waar ook het systeem geïnstalleerd zal worden
1 Fan (inlaat) aan de onderkant van de main Cabinet
XBOX One camera voor een 3D diepte effect in de virtuele flipperkasten
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ga het systeem in een opencase monteren en op een uitschuifbaar systeem in de main cabinet installeren zodat ik er makkelijk bij kan voor onderhoud en eventueel uitbreiding.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het belangrijkste voor mij is, of de componenten die ik heb gekozen, goed op elkaar zijn afgestemd.
En dat er geen of zo weinig mogelijk bottlenecks zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik ben benieuwd wat jullie vinden van onderstaande componenten? Of zouden jullie wat andere type componenten adviseren? Ik weet dat het wellicht wat overkill is voor een Virtual Pinball Cabinet, maar ik kijk ook een beetje naar de toekomst en dat ik er voorlopig de komende jaren mee vooruit kan. Ook zou ik t.z.t. een VR-Bril er op aan willen sluiten.
Verder zal ik het systeem ook inzetten voor het emuleren van oude spelconsoles en arcade games (MAME, Teknoparrot etc.) en tevens als Jukebox voor wat achtergrond muziek.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga dit systeem dus gebruiken voor mijn zelfgebouwde Virtual Pinball Cabinet. Het systeem moet 3 LCD monitoren aan gaan sturen, te weten:
Playfield = ASUS 43” ROG Strix XG49VQ 144Hz (4K)
Backbox = Dell 30” Ultrasharp U3023E 60Hz (WQXGA 2560 x 1600)
DMD = Laptop scherm 15.6” 165Hz (QHD 2560 x 1400 ) + controller kit
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van om en nabij de 3.5K wat ik wil uitgeven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit moet een heel nieuw systeem worden. De overige componenten naast de monitoren die het systeem ook moet kunnen aansturen via USB zijn:
Solenoids 10x
Replay knocker
Rumble motor
LED Strips 4 x 144 Leds
Led Matrix Board 10x 16x16 Leds
Led Controller boards
Led Volt boards
Speakers 2x in de Backbox
Sound Exciters 4x in de main cabinet
Bass shaker 1x in de main cabinet
Subwoofer 1x in de main cabinet
3 Amplifiers ZK-MT21
2 Fans (uitlaat) aan de achterkant van de main cabinet waar ook het systeem geïnstalleerd zal worden
1 Fan (inlaat) aan de onderkant van de main Cabinet
XBOX One camera voor een 3D diepte effect in de virtuele flipperkasten
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ga het systeem in een opencase monteren en op een uitschuifbaar systeem in de main cabinet installeren zodat ik er makkelijk bij kan voor onderhoud en eventueel uitbreiding.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het belangrijkste voor mij is, of de componenten die ik heb gekozen, goed op elkaar zijn afgestemd.
En dat er geen of zo weinig mogelijk bottlenecks zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik ben benieuwd wat jullie vinden van onderstaande componenten? Of zouden jullie wat andere type componenten adviseren? Ik weet dat het wellicht wat overkill is voor een Virtual Pinball Cabinet, maar ik kijk ook een beetje naar de toekomst en dat ik er voorlopig de komende jaren mee vooruit kan. Ook zou ik t.z.t. een VR-Bril er op aan willen sluiten.
Verder zal ik het systeem ook inzetten voor het emuleren van oude spelconsoles en arcade games (MAME, Teknoparrot etc.) en tevens als Jukebox voor wat achtergrond muziek.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processor | Intel Core Ultra 9 285K Boxed | € 576,98 | € 576,98 |
1 | Geheugen intern | Patriot Viper Venom PVV564G640C32K | € 186,90 | € 186,90 |
1 | Videokaart | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5080 16GB GDDR7 OC Edition | € 1445,- | € 1445,- |
1 | Moederbord | ASUS ROG Strix Z890-E Gaming WIFI | € 505,99 | € 505,99 |
1 | Voeding | FSP Hydro Ti PRO 1000W | € 244,04 | € 244,04 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 114,90 | € 114,90 |
2 | SSD's | Samsung 9100 Pro, geen heatsink 2TB | € 231,89 | € 463,78 |
€ 3537,59 |