Toon posts:

Nieuwe hdd gaan vaker stuk!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren en vandaag eens de meeste topics na lopen lezen over hdd. Dit inverband met het willen aanschaffen van IBM 60 hdd.

Iedereen (bijna iedereen) raad dit af, maar als ik andere topics lees dan zijn ook de Maxtor niet zo goed, en de WD.

Moet ik hieruit concluderen dat de nieuwe hdd, 'slecht' zijn? Of heb ik te maken met Tweakers die 'bijzondere' dingen doen met hun schijf? :P

Verwijderd

Ach jah. Er zijn zo'n 20000 mensen op dit forum. Voor het gemak heeft 50% Maxtor en 50% IBM. Dus van die 10000 valt er iid wel eens een schijfje uit.

Het is wel zo dat IBM een rotte serie heeft gehad.

Verwijderd

Ja en je leest alleen de negative dingen, dus als er nou eens een pol wordt gehouden wie er maxtor of IBM heeft en wie er geen problemen heeft, dan krijg je een duidelijker beeld. Ik heb zelf een maxtor en is perfect :)

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

kheb in mijn leven 1 HD verknalt.. dat heb ik hier toen gemeld, maar t'is natuurlijk niet zo dat ik hier ga vertellen dat alles perfect gaat, mag je op zich ook weer blij mee zijn, anders had je dagelijks 20.000 topics over "mijn HD heeft weer een dag overleefd!" ;) :P

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 14:55
Tsja.
Het leven is maar tijdelijk, en de leeftijd van je harde schijf ook. Is het ook niet zo, dat ie na ongeveer 3 jaar intensief te zijn gebruikt crasht ?

Verwijderd

Klopt denk ik ook ja!
Ik heb al sinds hij net uit was een IBM 40Gb en nog geen enkel probleem mee gehad. Volgende week krijg ik er nog een 2e bij.
Als die schijven van IBM (met uitzondering van een enkele slechte serie) echt zo vaak kapot gaan als je soms leest (50%), dan had IBM de productie hiervan wel stil gelegd hoor. Elke harde schijf vervangen voor een nieuwe kost ze toch heel wat!

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 09:56 schreef MartijnO het volgende:
Klopt denk ik ook ja!
Ik heb al sinds hij net uit was een IBM 40Gb en nog geen enkel probleem mee gehad. Volgende week krijg ik er nog een 2e bij.
Als die schijven van IBM (met uitzondering van een enkele slechte serie) echt zo vaak kapot gaan als je soms leest (50%), dan had IBM de productie hiervan wel stil gelegd hoor. Elke harde schijf vervangen voor een nieuwe kost ze toch heel wat!
ik heb 2 IBM's gehad in mijn leven en beide zijn het laastste jaar stuk gegaan :(

daarvoor 7 jaar altijd andere merken gehad en nooit geen problemen :)

Verwijderd

Das idd zo, IBM is echt zo slecht nog niet. Het lijkt me eerder dat sommige mensen een HD hebben uit dezelfde serie of bouwweek.. Als die dan vaak crachen, is ibm dan (volgens hen) ook gelijk kl;@#$#%$te!

Is dus absoluut niets van waar, ik heb hier zelf 2x ibm 30gb, al een jaartje ofzo in raid0, pc staat bijna heel de dag aan, en nog nooit 1 hikje gegeven!

Om nu te zeggen dat maxtor niets is is natuurlijk ook onzin,
Heb hierzelf nog een maxtor 8gb en een quantum fireball LM 20Gb, ook dik tevreden over!

• Dualdude
  • Laatst online: 06-04 11:35
Op maandag 17 september 2001 10:00 schreef Flipke het volgende:
Om nu te zeggen dat maxtor niets is is natuurlijk ook onzin,
Heb hierzelf nog een maxtor 8gb en een quantum fireball LM 20Gb, ook dik tevreden over!
Het 8GB Model van Maxtor is ook nog een probleem model ;)

Met IBM heb ik geen ervaring, 'k heb m'n hele "computer-leven" al Maxtor, en eigenlijk weinig problemen. Tot nu toe 1x Bad Sectors gehad, en dat was op een 4,3 GB Model.

Ik heb nu nog 10.2/5400 13.6/5400 2x20.4/5400 30.7/7200 schijven, en zijn allemaal perfect, ben er erg tevreden over. De 13,6 en een van de 20,4 zijn bijna 2 jaar oud.

Verwijderd

zowieso heb je op schijven (volgens mij ongeacht welk merk)
3 jaar fabrieksgarantie....

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Leuk om te weten als je net je data kwijt bent.

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 10:56

CORVETTE

---- American V8 ---

Op maandag 17 september 2001 15:11 schreef betweter het volgende:
zowieso heb je op schijven (volgens mij ongeacht welk merk)
3 jaar fabrieksgarantie....
Op sommige scsi's zelfs 5 jaar. Ik heb een aantal quantums ( 6 stuks scsi en ide ) en daar is er tot nu toe geen enkele van kapot gegaan...........gauw afkloppen.......

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

ach ja, hoe harder ze draaien hoe eerder ze stuk gaan...
Lijkt me niet geheel onlogisch.

Maar ik heb nog wel wat seagate ST-225 schijfjes voor je liggen... MFM, 3600 RPM
Niet snel, maarre... niet stuk te krijgen (bij wijze van spreken dan >:) )

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

Ja het viel mij ook al op. Met name IBM lijkt een boosdoener, daarom heb ik zeer recent ook gekozen voor een Maxtor raid oplossing terwijl die even duur waren als IBM's.

Daarbij moet ik zeggen dat ik nu al bijna 1jr een IBM30gyg 7200rpm/2mb heb en daar geen enkele keer een probleem mee heb gehad..

Maar het beinvloed je toch, over Maxtor zag ik een stuk minder negatieve topics dus ben ik voor de iets langzamere maxtor gegaan

Verwijderd

Op de quantum fireball lct serie zit maar 1 jaar garantie. Die van mij is na anderhalf jaar overleden...

Verwijderd

Volgens mij hangt het sterk af van hoe je je HD monteert. Ik heb de mijn IBM Desktar 60GXP 7200rpm na alle negatieve berichten over oververhitting vrij ingebouwd in een 5 1/4 inch slot. Na al die negatieve berichten heb ik wel drie keer nagedacht voordat ik hem kocht. Maar ik heb er geen problemen mee. Ik hoor hem nauwlijks en hij wordt niet eens warm. Mijn quantum fireball gaat trouwens oom al weer meer dan 2 jaar probleemloos mee. Ik denk dat die de levensduur van mijn CTX-monitor gaat overleven. Een monitor wordt over het algemeen een lange levnsduur toegedicht. Maar die van mij krijgt na 3 jaar steeds meer fratsen...

Dan nog even over die warmte. Mijn vader heeft een 5400rpm harde schijf, of misschien nog minder, en doordat deze tegen de 3.5 inch diskdrives aanzat en eigenlijk ook klem tegen de CDrom-speler en indirect ook de CD-brander werd de zaak bij hem flink warm. Je kreeg zowat geroosterde diskettes uit de diskdrive. Dit komt doordat er in de meeste kasten weinig ruimte is tussen de bays. Vandaar mijn oplossing om zoveel mogeliojk ruimte tussen die onderdelen te krijgen, dan kan er tenminste lucht langs, en kunnen die koeloppervlakken hun functie dienen.

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 11:56

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Ik heb afgelopen jaar zelf seagates, ibm's, maxtors, wd's en quantums gehad en sommige vond ik beter dan de andere. 1 dingen hadden ze gemeen, ze gingen niet stuk en zijn weer gewoon werkend verkocht.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

Verwijderd

ik denk dat IBM een imagodeuk heeft opgelopen met één slechte serie 60GB schijven (heb er zelf ook een maar ws al weer de nieuwere serie).
Dat zal ze lang blijven achtervolgen, kijk maar naar dat ene model van de Philips cd-branders waarvan er heel veel stuk gingen... ik neig nu toch niet meer zo naar een Philips brander als er vervanging moet komen.

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Volgens mij komt dat de interface van de hd's tegenwoordig aan de top zitten, ze kunnen gewoon niet meer verder, kwa snelheid en opslagcapaciteit.
Dus er is af en toe dat een schijfie mee kapt :P
Pagina: 1