Modern kozijn trilt van binnen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoww
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-09 14:34
Hallo,

Ik woon in een relatief nieuw huis (2011), en in de woonkamer zit een dubbele buitendeur van hout met glas in een standaard houten kozijn. De linker deur (zonder slot) rammelt enorm als er bijv. een helicopter over vliegt. Als ik de deur open doe en er een paar keer op sla lijkt het alsof de stalen pin die de deur van boven naar onder vergrendelt trilt, of iets van de behuizing daarvan. Hebben jullie suggesties wat het kan zijn en wat ik er aan kan doen?

Ik heb al geprobeerd om het gat van de pin op te vullen met wat plastic zodat het strakker sluit, dit leek geen verschil te makne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:06
Even langsgaan bij de toonzaal van degene die de deur heeft geplaatst, en vragen of ze dit herkennen? Vaak krijg je meer service dan je dacht, en als ze je probleem kunnen oplossen met een nieuw onderdeeltje wat ze enkele € kost krijg je dat zo mee.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoww
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-09 14:34
Wij zijn de tweede bewoner, dus zou niet weten wie het geplaatst heeft helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 17:15
je bedoeld het espagnolet ? Misschien dan iets eronder in het "putje" zodat hij wat meer omhoog komt en zichzelf dus "strakker"vastzet

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:58
Wat @Cybersijp zegt, check het sluitpotje in de onderdorpel,en soms ook bovendorpel.
Grote kans dat deze excentrisch is, door deze te draaien "trekt" de deur zich weer in de sponning als ie gesloten wordt.
Zoveel merken, zoveel manieren om dit af te stellen,dus zelf even iets proberen...
Zit de tochtstrip er nog wel in?

Het potje vullen is niet meteen de juiste oplossing 😉

En anders even de lokale timmerman bellen.

Live from Denmark