Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games zoals Kingdom deliverance 2, COD Warzone en (wanneer hij er eindelijk is) GTA VI.
Natuurlijk ook lichtere taken/games (browsen, Word documentjes opstellen etc.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk aan zo’n € 1.000,- maar dat is niet in beton gegoten. Het gaat er in mijn optiek volledig om wat ik “nodig” heb.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 SSD’s
1 harde schijf
3 ventilatoren van mijn oude kast
1 ventilator van mijn oude cpu koeler
De PSU van mijn oude computer (een corsair RM650x)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor mij is het belangrijkste dat er een relatief kleine computerkast komt (wel nog met de mogelijkheid om mijn ssds en HDD kwijt te kunnen) die nu 1440p games aan kan op hoge settings. Ik hoef niet iets “future proof” te hebben. Tegen die tijd koop ik wel wat nieuws.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet in een relatief kleine kast
Moet werken met mijn oude PSU: corsair RM650x
Moet 2 SSD’s en 1 HDD kwijt kunnen.
Het maakt mij niet zo uit hoeveel geluid hij maakt
Bij voorkeur geen RGB.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Antwoord op de volgende vragen
1. Werken alle onderdelen met elkaar?
2. Passen alle onderdelen in deze case (en met name ook de videokaart qua aantal slots dat ik gebruik genomen wordt?
3. Levert de PSU genoeg vermogen?
4. Heeft het echt nut om de 2.5 inch SSD te vervangen voor een m.2 SSD en daar Windows op te zetten? Heeft dat alleen maar nut voor het opstarten van Windows (en de dingen die je specifiek daar op zet)?
5. Kan ik beter voor betere/slechtere onderdelen gaan (gelet op mijn gebruik)?
6. Eigen opmerkingen en/of tips
Wat achtergrond info: ik werk tot nu toe met een Intel i7 4790k en GTX 780. Op zich werkt dat nog snel genoeg, maar de videokaart wordt binnenkort niet meer voorzien van updates en ik kan bijvoorbeeld ook niet upgraden naar Windows 11. Daarnaast ben ik die oude grote kast inmiddels wel zat (is gewoon te groot en te lomp).
Wat ik op het oog heb is het volgende;
Bedankt alvast voor jullie hulp
Games zoals Kingdom deliverance 2, COD Warzone en (wanneer hij er eindelijk is) GTA VI.
Natuurlijk ook lichtere taken/games (browsen, Word documentjes opstellen etc.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk aan zo’n € 1.000,- maar dat is niet in beton gegoten. Het gaat er in mijn optiek volledig om wat ik “nodig” heb.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 SSD’s
1 harde schijf
3 ventilatoren van mijn oude kast
1 ventilator van mijn oude cpu koeler
De PSU van mijn oude computer (een corsair RM650x)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor mij is het belangrijkste dat er een relatief kleine computerkast komt (wel nog met de mogelijkheid om mijn ssds en HDD kwijt te kunnen) die nu 1440p games aan kan op hoge settings. Ik hoef niet iets “future proof” te hebben. Tegen die tijd koop ik wel wat nieuws.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet in een relatief kleine kast
Moet werken met mijn oude PSU: corsair RM650x
Moet 2 SSD’s en 1 HDD kwijt kunnen.
Het maakt mij niet zo uit hoeveel geluid hij maakt
Bij voorkeur geen RGB.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Antwoord op de volgende vragen
1. Werken alle onderdelen met elkaar?
2. Passen alle onderdelen in deze case (en met name ook de videokaart qua aantal slots dat ik gebruik genomen wordt?
3. Levert de PSU genoeg vermogen?
4. Heeft het echt nut om de 2.5 inch SSD te vervangen voor een m.2 SSD en daar Windows op te zetten? Heeft dat alleen maar nut voor het opstarten van Windows (en de dingen die je specifiek daar op zet)?
5. Kan ik beter voor betere/slechtere onderdelen gaan (gelet op mijn gebruik)?
6. Eigen opmerkingen en/of tips
Wat achtergrond info: ik werk tot nu toe met een Intel i7 4790k en GTX 780. Op zich werkt dat nog snel genoeg, maar de videokaart wordt binnenkort niet meer voorzien van updates en ik kan bijvoorbeeld ook niet upgraden naar Windows 11. Daarnaast ben ik die oude grote kast inmiddels wel zat (is gewoon te groot en te lomp).
Wat ik op het oog heb is het volgende;
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 192,99 | € 192,99 |
1 | Moederborden | Gigabyte B650M D3HP AX | € 122,99 | € 122,99 |
1 | Videokaarten | Powercolor AMD Radeon RX 7800 XT 16GB | € 449,- | € 449,- |
1 | Behuizingen | Lian Li A3-mATX Wood Edition Black | € 84,37 | € 84,37 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 (Black) | € 32,59 | € 32,59 |
1 | Geheugen intern | Lexar Ares LD5U16G60C320A-RGD | € 90,81 | € 90,81 |
1 | Voedingen | Corsair RM650x Zwart | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 972,75 |
Bedankt alvast voor jullie hulp