Christoxz schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:10:
Dus als ik het goed begrijp heb je een account aan gemaakt, en daar stond al
Knip, bedrag verwijderd op?
[...]
Zo ja, dan heb je waarschijnlijk op een fake coinbase website een account gemaakt, en zullen zij dus ook je ingevoerde wachtwoord, email, etc hebben.
Zo nee, begrijp ik het niet, want als het goed is heb je zelf geen
Knip, bedrag verwijderd gestort, en ook niet de gevraagde 1k.
Dus wat is exact je vraag? Hoe je aan die
Knip, bedrag verwijderd kan komen, die niet van jou is? En ook onwaarschijnlijk op een legitieme coinbase account staat.
Je maakt een account aan, en ineens staat er
Knip, bedrag verwijderd op?
Of heb je toch geld gestort, en wil je dat weer terug?
Ik kreeg dus telefoon van deze oplichter die zei dat hij mijn gestolen funds terug had gevonden die ik 2 jaar geleden ben kwijt geraakt door oplichterij. Dus ik dacht ok we gaan zien of het echt is dus ik speelde mee.
Dus ik moest mijn identiteit bewijzen door foto te sturen van paspoort. Hierna kreeg ik een mail ter bevestiging waarin stond:
The amount of
Knip, bedrag verwijderd USDT on your name has been successfully approved for withdrawal.
Use the 12-word recovery phrase below to log into your coinbase wallet with the option ''I already have the wallet''
(Ik typte die 12 woorden en dan kwam ik in de wallet)
To complete the transfer, reply this email with the Ethereum adress from your coinbase wallet.
Dan wou ik dus dit bedrag naar mijn persoonlijke account op een andere wallet versturen maar dat lukte niet, dus deze oplichter had gehoopt dat ik 1000 euro BNB waarde zou kopen waardoor het dan mogelijk zou zijn om dit bedrag te verzenden of te cashen.
Ik stuurde intussen naar coinbase zelf om te vragen of ze het emailadres herkende waar die oplichter mee werkte. Dat was dus niet het geval.
Mijn vraag is nu dus eigelijk hoe ik nu dat bedrag kan bekomen want dat staat nu vast op de coinbase wallet..
[
Voor 4% gewijzigd door
Taro op 26-05-2025 21:10
]