Hulp nodig bij ttansactie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankiee2602
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 27-05 11:29
Mijn vraag
ik heb hulp nodig bij een transactie, kan iemand mij hierbij helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Coinbase wallet

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nog niets

Iemand wou mij proberen oplichten. Ik ben er niet ingetrapt maar heb nu wel een bedrag van *niet nodig/relevant* staan in de wallet maar weet niet hoe ik deze kan overzetten naar een ander account of can outcashen. Kan iemand mij hierbij helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door YES op 26-05-2025 12:10 ]

Beste antwoord (via Frankiee2602 op 27-05-2025 09:54)

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:46
Frankiee2602 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 19:03:
[...]

Ik kreeg dus telefoon van deze oplichter die zei dat hij mijn gestolen funds terug had gevonden die ik 2 jaar geleden ben kwijt geraakt door oplichterij. Dus ik dacht ok we gaan zien of het echt is dus ik speelde mee.

Dus ik moest mijn identiteit bewijzen door foto te sturen van paspoort. Hierna kreeg ik een mail ter bevestiging waarin stond:

The amount of 35,112 USDT on your name has been successfully approved for withdrawal.

Use the 12-word recovery phrase below to log into your coinbase wallet with the option ''I already have the wallet''

(Ik typte die 12 woorden en dan kwam ik in de wallet)

To complete the transfer, reply this email with the Ethereum adress from your coinbase wallet.

Dan wou ik dus dit bedrag naar mijn persoonlijke account op een andere wallet versturen maar dat lukte niet, dus deze oplichter had gehoopt dat ik 1000 euro BNB waarde zou kopen waardoor het dan mogelijk zou zijn om dit bedrag te verzenden of te cashen.

Ik stuurde intussen naar coinbase zelf om te vragen of ze het emailadres herkende waar die oplichter mee werkte. Dat was dus niet het geval.

Mijn vraag is nu dus eigelijk hoe ik nu dat bedrag kan bekomen want dat staat nu vast op de coinbase wallet..
Knip, bedrag verwijderd is dus 88 euro cent.

Tijd om wakker te worden..

Edit:
Knip, bedrag verwijderdUSDT is exact 1 USD.
Zij maken 1 USD over, laten je denken dat het veel meer waard is, en proberen je voor 1000 eur/usd uit je te kloppen.

[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 26-05-2025 21:12 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@Frankiee2602

heb je zelf die xxxx euro overgemaakt?
of is die xxxx euro een fictief rendement?

vertel eens het hele complete verhaal. Want raadspelletjes en glazenbol werk is niet in jou voordeel

[ Voor 52% gewijzigd door jack zomer op 26-05-2025 11:39 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

Frankiee2602 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:15:
Ik ben er niet ingetrapt maar heb nu wel een bedrag van ongeveer Knip, bedrag verwijderd euro staan in de wallet
Als jij die Knip, bedrag verwijderd hebt overgemaakt, ben je er dus wel ingetrapt.

Als die Knip, bedrag verwijderd ergens anders vandaan komt, en jij denkt dat die van jou is, dan ben je er ook ingetrapt.

In dat eerste geval ben je mogelijk Knip, bedrag verwijderd kwijt.

In dat tweede geval ben je nu (misschien) nog niks kwijt, maar zal er geprobeerd worden om jou te laten betalen om zogenaamd die Knip, bedrag verwijderd te kunnen cashen.

[ Voor 13% gewijzigd door Taro op 26-05-2025 21:09 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:25

YES

Moderator General Chat
Ik doe de aanname dat je username gelijk is aan je echte naam. Dit in combinatie met het genoemde bedrag zou het mij niet verbazen dat je meer scampogingen gaat krijgen in je PM/inbox. Zelfs hier maar ook op evt. andere accounts die met je naam vindbaar zijn (social media bijvoorbeeld).

Je kan in dit topic eventueel een wijziging van je nickname/userid aanvragen, mocht je minder makkelijk vindbaar willen zijn.

Sowieso zou ik geen bedragen noemen, voegt niets toe, behalve risico's en een indicatie voor kwaadwillenden dat het mogelijk de moeite waard is jou pootje te lichten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
YES schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:34:
zou het mij niet verbazen dat je meer scampogingen gaat krijgen in je PM/inbox. Zelfs hier maar ook op evt. andere accounts die met je naam vindbaar zijn (social media bijvoorbeeld).
fair point..
Dus niet reageren op pb/mails/dm van mensen die zeggen je wel even hiermee te kunnen helpen.
Beter nog krijg je op tweakers dat PB bericht, maak even contact met een moderator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankiee2602
Dido schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:27:
[...]

Als jij die Knip, bedrag verwijderdhebt overgemaakt, ben je er dus wel ingetrapt.

Als die Knip, bedrag verwijderdergens anders vandaan komt, en jij denkt dat die van jou is, dan ben je er ook ingetrapt.

In dat eerste geval ben je mogelijk Knip, bedrag verwijderdkwijt.

In dat tweede geval ben je nu (misschien) nog niks kwijt, maar zal er geprobeerd worden om jou te laten betalen om zogenaamd die Knip, bedrag verwijderdte kunnen cashen.
Ik ging er al van uit dat dit een trucje was, deze oplichter wou dat ik een bedrag van 1000 euro nodig had om dat ander bedrag vrij te krijgen, ik ben dan ook gestopt met verder te gaan

[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 26-05-2025 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankiee2602
YES schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:34:
Ik doe de aanname dat je username gelijk is aan je echte naam. Dit in combinatie met het genoemde bedrag zou het mij niet verbazen dat je meer scampogingen gaat krijgen in je PM/inbox. Zelfs hier maar ook op evt. andere accounts die met je naam vindbaar zijn (social media bijvoorbeeld).

Je kan in dit topic eventueel een wijziging van je nickname/userid aanvragen, mocht je minder makkelijk vindbaar willen zijn.

Sowieso zou ik geen bedragen noemen, voegt niets toe, behalve risico's en een indicatie voor kwaadwillenden dat het mogelijk de moeite waard is jou pootje te lichten.
heel goed bedankt voor de inlichting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankiee2602
jack zomer schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:18:
@Frankiee2602

heb je zelf die xxxx euro overgemaakt?
of is die xxxx euro een fictief rendement?

vertel eens het hele complete verhaal. Want raadspelletjes en glazenbol werk is niet in jou voordeel
Dus deze oplichter belde me dat die voor coinbase werkte en wist mij te vertellen dat hij de funds die ik paar jaar geleden ben kwijt geraakt aan andere oplichters had ''teruggevonden''. Ik moest een account aanmaken van coinbase wallet en dus stond er dat bedrag op, daarna zei die dat ik 1000 euro BNB moest overmaken op de wallet om dat grote bedrag te kunnen cashen/verplaatsen naar ander account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

Frankiee2602 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 13:59:
Ik ging er al van uit dat dit een trucje was, deze oplichter wou dat ik een bedrag van 1000 euro nodig had om dat ander bedrag vrij te krijgen, ik ben dan ook gestopt met verder te gaan
Heel verstandig, niet verder gaan en verder gewoon negeren :)
Frankiee2602 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 14:02:
Dus deze oplichter belde me dat die voor coinbase werkte en wist mij te vertellen dat hij de funds die ik paar jaar geleden ben kwijt geraakt aan andere oplichters had ''teruggevonden''.
Ik hoop dat je nu door hebt dat wat je toen bent kwijtgeraakt ook gewoon weg is.

Er zijn veel mensen die geld kwijtraken in de crypto-wereld, vaak een handje geholpen door oplichters.

En dat zorgt er weer voor dat er een hoop oplichters zijn die mensen beloven dat ze hun verloren geld weer terug kunnen krijgen.

Allemaal tuig, en vooral niet intrappen.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christoxz
Dus als ik het goed begrijp heb je een account aan gemaakt, en daar stond al 40K op?
Ik moest een account aanmaken van coinbase wallet en dus stond er dat bedrag op
Zo ja, dan heb je waarschijnlijk op een fake coinbase website een account gemaakt, en zullen zij dus ook je ingevoerde wachtwoord, email, etc hebben.

Zo nee, begrijp ik het niet, want als het goed is heb je zelf geen 40k gestort, en ook niet de gevraagde 1k.

Dus wat is exact je vraag? Hoe je aan die 40k kan komen, die niet van jou is? En ook onwaarschijnlijk op een legitieme coinbase account staat.
Je maakt een account aan, en ineens staat er 40k op?

Of heb je toch geld gestort, en wil je dat weer terug?

[ Voor 4% gewijzigd door Christoxz op 26-05-2025 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankiee2602
Dido schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:03:
[...]

Heel verstandig, niet verder gaan en verder gewoon negeren :)

[...]

Ik hoop dat je nu door hebt dat wat je toen bent kwijtgeraakt ook gewoon weg is.
Ja dat wat ik kwijt ben had ik allang vrede mee genomen... Indd jammer dat ze blijven proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankiee2602
Christoxz schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:10:
Dus als ik het goed begrijp heb je een account aan gemaakt, en daar stond al Knip, bedrag verwijderd op?

[...]

Zo ja, dan heb je waarschijnlijk op een fake coinbase website een account gemaakt, en zullen zij dus ook je ingevoerde wachtwoord, email, etc hebben.

Zo nee, begrijp ik het niet, want als het goed is heb je zelf geen Knip, bedrag verwijderd gestort, en ook niet de gevraagde 1k.

Dus wat is exact je vraag? Hoe je aan die Knip, bedrag verwijderd kan komen, die niet van jou is? En ook onwaarschijnlijk op een legitieme coinbase account staat.
Je maakt een account aan, en ineens staat er Knip, bedrag verwijderd op?

Of heb je toch geld gestort, en wil je dat weer terug?
Ik kreeg dus telefoon van deze oplichter die zei dat hij mijn gestolen funds terug had gevonden die ik 2 jaar geleden ben kwijt geraakt door oplichterij. Dus ik dacht ok we gaan zien of het echt is dus ik speelde mee.

Dus ik moest mijn identiteit bewijzen door foto te sturen van paspoort. Hierna kreeg ik een mail ter bevestiging waarin stond:

The amount of Knip, bedrag verwijderd USDT on your name has been successfully approved for withdrawal.

Use the 12-word recovery phrase below to log into your coinbase wallet with the option ''I already have the wallet''

To complete the transfer, reply this email with the Ethereum adress from your coinbase wallet.

Dan wou ik dus dit bedrag naar mijn persoonlijke account op een andere wallet versturen maar dat lukte niet, dus deze oplichter had gehoopt dat ik 1000 euro BNB waarde zou kopen waardoor het dan mogelijk zou zijn om dit bedrag te verzenden of te cashen.

Ik stuurde intussen naar coinbase zelf om te vragen of ze het emailadres herkende waar die oplichter mee werkte. Dat was dus niet het geval.

Mijn vraag is nu dus eigelijk hoe ik nu dat bedrag kan bekomen want dat staat nu vast op de coinbase wallet..

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 26-05-2025 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankiee2602
Christoxz schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:10:
Dus als ik het goed begrijp heb je een account aan gemaakt, en daar stond al Knip, bedrag verwijderd op?

[...]

Knip, bedrag verwijderd
Hopelijk is het nu wat duidelijker, toen ik net net die wallet opendeed, stond er niets in, dan moest ik dus dat ethereum adres sturen en dan pas kwam dat bedrag er op te staan.

[ Voor 41% gewijzigd door Taro op 26-05-2025 21:11 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online

welk bedrag?
er is geen bedrag. het is NEP
er staat geem Knip, bedrag verwijderd klaar voor jou
HET IS NEP
Mocht mijn punt niet overkomen HET IS NEP

[ Voor 11% gewijzigd door Taro op 26-05-2025 21:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Met dit soort uitspraken snap ik wel waarom oplichters het proberen 7(8)7

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Christoxz
[...]

The amount of 35,112 USDT on your name has been successfully approved for withdrawal.

Knip, bedrag verwijderd is dus 88 euro cent.

Tijd om wakker te worden..

Edit:
Knip, bedrag verwijderdUSDT is exact 1 USD.
Zij maken 1 USD over, laten je denken dat het veel meer waard is, en proberen je voor 1000 eur/usd uit je te kloppen.

[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 26-05-2025 21:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hoianddoei
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-06 21:52
[...]

Heb je deze foto van je paspoort ook gestuurd? Zo ja, naar wie en heb je gegevens afgeschermd van je paspoort?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:38

Kheos

FP ProMod
[...]
deze oplichter had gehoopt dat ik 1000 euro BNB waarde zou kopen waardoor het dan mogelijk zou zijn om dit bedrag te verzenden of te cashen.
deze oplichter wou ook graag een foto van je paspoort en dat heb je dan weer al te graag gestuurd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Aub geen bedragen meer noemen

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankiee2602
jack zomer schreef op maandag 26 mei 2025 @ 19:11:
[...]

welk bedrag?
er is geen bedrag. het is NEP
er staat geem [mbr]Knip, bedrag verwijderd[/] klaar voor jou
HET IS NEP
Mocht mijn punt niet overkomen HET IS NEP
Ok is duidelijk hoor, voor het geval dat je je aan het opjagen bent, is niet nodig, is mijn probleem niet de jouwe, en ik zeg dat in alle vriendelijkheid want ik apprecieer wel de hulp 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankiee2602
Oke bedankt iedereen
Pagina: 1