Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romundoo
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 18-09 15:36
Beste tweakers,

Ik zoek een?
Een set pc-speakers voor mijn thuiswerkplek. Ze zullen voornamelijk gebruikt worden voor gesproken audio tijdens Teams-overleggen en voor het afspelen van (achtergrond)muziek.

Wat is je budget?
Mijn budget ligt rond de €100 tot €150.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De speakers wil ik gebruiken voor online meetings, en daarnaast ook voor het luisteren van (achtergrond)muziek. In principe hoeft deze set geen subwoofer te bevatten, maar het mag wel.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb al wat rondgekeken naar modellen zoals Logitech Z150, Logitech Z207, Edifier Studio R1700BT (lijken mij wat te fors voor naast mijn monitor), Creative T100, maar ik sta open voor suggesties. Compact formaat van de speakers is belangrijk; ik wil ze naast mijn monitor plaatsen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Voor nu neig ik het meest naar de Logitech Z207, maar wat zouden jullie aanraden?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:51
Ik heb een tijdje terug deze gekocht: https://tweakers.net/pric...672/edifier-m60-hout.html. Twee compacte boxen die ik gebruik voor gamen of radio luisteren. Je hebt zelfs de mogelijkheid om ze te connecten met bluetooth, en het geluid wat eruit komt is prima. Ze komen met een soort voetje waarmee je ze schuin omhoog kunt zetten, maar plat op het bureau kan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spikeydedraak
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-09 17:56
Ik kan dat edifier setje zeker aanraden, je krijgt echt waard voor je geld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-09 15:30
Ik heb zelf uitvoering: Edifier R1280DBs Zwart
Prima speakers, maar ik denk net zoals de M60 niet compact waar je opzoek naar bent, maar zonder twijfel zullen deze wel beter klinken dan nog compactere.
Compact formaat van de speakers is belangrijk; ik wil ze naast mijn monitor plaatsen.
Het kan helpen om je formaat voorkeur door te geven, grote speakers kunnen ook naast een monitor staan..

[ Voor 26% gewijzigd door Christoxz op 26-05-2025 12:38 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romundoo
Christoxz schreef op maandag 26 mei 2025 @ 12:37:
Ik heb zelf uitvoering: Edifier R1280DBs Zwart
Prima speakers, maar ik denk net zoals de M60 niet compact waar je opzoek naar bent, maar zonder twijfel zullen deze wel beter klinken dan nog compactere.

[...]

Het kan helpen om je formaat voorkeur door te geven, grote speakers kunnen ook naast een monitor staan..
De Edifier R1280DBs had ik inderdaad ook eerst op het oog, maar vanwege de afmetingen (breedte: 146 mm, diepte: 196 mm, hoogte: 234 mm) is deze afgevallen.

Voorheen had ik het Logitech Z333-setje (speaker: breedte: 108 mm, diepte: 90 mm, hoogte: 192 mm). Dat zijn ongeveer de afmetingen waar ik nu weer aan denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romundoo
Nog andere aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:44

Fanta

FordPerformance™️

uitvoering: Edifier R1700BT (Zwart)

Ik ben er ontzettend blij mee, prachtig geluid voor deze prijs. Als je er geen ruimte voor hebt, zijn ze het waard om er ruimte voor te máken.. :)

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weleens iets als een Trust Asto - Mini Soundbar PC Speaker overwogen voor onder de monitor.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2025 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romundoo
Fanta schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 10:35:
[...]

uitvoering: Edifier R1700BT (Zwart)

Ik ben er ontzettend blij mee, prachtig geluid voor deze prijs. Als je er geen ruimte voor hebt, zijn ze het waard om er ruimte voor te máken.. :)
Hele mooie boxen, maar zoals in de startpost al aangegeven helaas te fors voor mijn setup. Anders had ik zeker deze of bijv. de Edifier R1280T gehaald ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 10:45:
Ik heb weleens iets als een Trust Asto - Mini Soundbar PC Speaker overwogen voor onder de monitor.
Dit heeft ook niet mijn voorkeur en qua ruimte eveneens niet ideaal met de poot van het gecurvde scherm.

---------------------------

Ik heb zelf ook even wat verder gekeken en nog wat research gedaan. Volgens mij komt het uiteindelijk neer op een keuze tussen de volgende twee modellen:

uitvoering: Logitech Z207 Zwart

Een betaalbare keuze met degelijk geluid voor dagelijks gebruik.

uitvoering: Edifier M60 (Zwart)

Een van de betere keuzes qua geluidskwaliteit in deze prijsklasse.

Kortom: een afweging tussen prijs en geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Romundoo schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:53:
Dit heeft ook niet mijn voorkeur en qua ruimte eveneens niet ideaal met de poot van het gecurvde scherm.
Je kunt een monitorarm aan het bureau monteren zodat er ruimte is onder de monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwollenaar88
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-09 12:14
Mocht je eventueel 2e hands niet erg vinden of online nog willen zoeken dan kan ik deze aanraden.
Ik heb ze zelf al jaren en ze bevallen nog erg goed.

uitvoering: Bose Companion 2 Series III

Ze zijn nog te koop zie ik :

https://www.amazon.nl/-/e...Single/dp/B00CL83JVQ?th=1

[ Voor 18% gewijzigd door Zwollenaar88 op 03-06-2025 12:04 ]

Pagina: 1