Concureren met 2fast enzo

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Stel je voor, ik ben miljardair.
En ik wil graag een bedrijfje zoals 2fast oid.

Je hebt Amsterdam Internet Exchange, daar zitten een stuk of vier bedrijven aan vast, waar de rest van nederland weer op hangt.
Ik wil nu graag bij die 4 gaan horen. Dus ik huur wat lijntjes bij 2fast, huur wat bij de andere 3, flinke kabel naar de AmsIX.
Dus werkt allemaal prima, ik krijg wat klanten, zet mijn serverhok vol, en even later verzorg ik dezelfde functionaliteiten als 2fast.
Maar nu het probleem, ik betaal hun nog steeds vet veel geld, terwijl het precies dezelfde bedrijven zijn, en 2fast echt geen geld aan die andere 3 gaat betalen.

Wat gaat hier fout :?

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:18
als je egt veel geld had dan zouik zelf een kabel door de oceaan laten trekken en zelf een exchange opzetten :) en ook een glaskabeltje naar amsix natuurlijk ;)

• Nielsz
  • Niet online
Tuurlijk, maar je moet wel een fijne verbinding hebben met trueserver want anders is GoT vet traag en dat kan natuurlijk niet...

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-04 13:50
Je begint al fout. Wil je bij de 4 horen dan moet je geen lijnen bij hun huren. Je komt dan altijd duurder uit dan hun. Je huurt bij de ams-ix een poortje en gaat zelf in gesprek met kpn,level3 en andere internationaal verkeer providers. Ams-ix gebruik je voor de nederlandse providers met peerings.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• Nielsz
  • Niet online
Maar ik neem aan dat je ook wat lijntjes naar 2fast wil hebben?, scheelt weer wat.

En dan zeg je dus gewoon: "zeggen prutsers, jullie zetten ff wat lijnen open voor mij, want ik heb vet veel klanten, en ik heb stoere lijnen naar america en azie"
En dan geven ze je geld toe :?

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-04 13:50
Op maandag 17 september 2001 10:03 schreef Nielsz het volgende:
Maar ik neem aan dat je ook wat lijntjes naar 2fast wil hebben?, scheelt weer wat.

En dan zeg je dus gewoon: "zeggen prutsers, jullie zetten ff wat lijnen open voor mij, want ik heb vet veel klanten, en ik heb stoere lijnen naar america en azie"
En dan geven ze je geld toe :?
Als je wil concurent wil worden van 2fast ga je toch niet bij hun huren? En ams-ix verkeer is bijna gratis. Via de kosten voor het dataverkeer kan jij de kosten voor het internationale verkeer dekken. Die kost wel geld want je legt gewoon een huurlijn aan. De meeste grote internationale verkeer providers hebben bijna allemaal wel een pop in een van de ams-ix gebouwen dus de kosten voor de huurlijn kunnen dan wel meevallen.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• Nielsz
  • Niet online
Nee, maar je wilt toch wel wat lijntjes bij hun hebben?

Verwijderd

Zelf beginnen stap 1:

Zoek een colo ruimte dicht bij de amsix. Laten we zeggen TeleCity 2 :)

Kosten 30.000 gulden voor 50m2 eigen ruimte per maand dan wel.

2:

Koop een router a fl 140.000 gulden (cisco 7206 met alles erop)
Word ripe member en vraag ip adressen aan: 11.000 piek. En een AS nummer anders ken je geeneens de amsix op! En/of meerdere lijnen hebben.

3:

Ga naar level3 en abovenet en vraag voor een aansluiting en dat ze gaan opleveren in TeleCity 2 op 100 Mbit Fast Ethernet.

Kosten per maand 800 ~ 1200 per mbit wat je verstookt op beide lijnen.

4:

Ga naar de amsix en neem 100 Mbit Fast Ethernet aansluiting op de amsix kosten 5000 gulden per maand.

5:

Koop een zooi kasten a fl 6000,00 per 19" kast.

6:

Koop backbone switch en koop normale netwerk switches kosten fl 60.000,00

7:

Leg de infrastructuur aan binnen telecity en binnen je eigen ruimte voor de lijnen en de klanten kosten aan bekabeling en werkzaamheden ongeveer 30.000 gulden.

8:

Zorg dat je router up en draait plus dat je veel peerings hebt geregeld. Kosten netwerkbeheerder a 8000 gulden per maand.

9:

Zorg dat je een kantoor hebt en iemand die verstand heeft van zaken zodat de telefoon aan te nemen is. Kosten rond de 25.000 gulden per maand inclusief kosten fax papier isdn internet verbinding huur bladerdiebla.

En wees nu blij want het geld verdienen is er nog lang niet bij :) En toch heb ik enig idee over de prijzen waar ik nu over praat en ze zijn nog mild ingeschat. :)

Verwijderd

Misschien kun je een leuke LetsBuyit together actie opzetten via GoT. :D

Dat kunnen we de kosten delen ;)

Verwijderd

hehe nou dan ken ik je wel een betere deal geven hoor :)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 23:29
Op maandag 17 september 2001 09:01 schreef Nielsz het volgende:
Stel je voor, ik ben miljardair.

Wat gaat hier fout :?
Je vergeet je medetweakers misschien >:)

• Nielsz
  • Niet online
Op maandag 17 september 2001 15:46 schreef NewAgePerformance het volgende:

9:

Zorg dat je een kantoor hebt en iemand die verstand heeft van zaken zodat de telefoon aan te nemen is. Kosten rond de 25.000 gulden per maand inclusief kosten fax papier isdn internet verbinding huur bladerdiebla.
Ey, thanx!
Maareh, die internet verbinding die je bij punt 9 zegt, die heb je toch al :)
En dan heb je nog geen lijntjes naar je concurrenten, maar dat maakt niet uit als je fijne lijnen hebt naar AmsIX?
Nou, 'ff' doorsparen dan maar :)

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 09:33 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Ey, thanx!
Maareh, die internet verbinding die je bij punt 9 zegt, die heb je toch al :)
En dan heb je nog geen lijntjes naar je concurrenten, maar dat maakt niet uit als je fijne lijnen hebt naar AmsIX?
Nou, 'ff' doorsparen dan maar :)
Dream on Nielsz >:)
Misschien kun je beter beginnen met een kastje huren bij TS :)

Verwijderd

Al wil je concureren met een bedrijf als 2fast zou ik 't zelfde aanpakken als 2fast. Huur dus een aantal 19" racks bij een colo (zoals level3 / cybercomm / trueserver) en ga daar rackmounts hosten voor je klanten. Je betaalt dan gewoon per rack en per mbit wat je gemiddeld afneemt. Heel wat goedkoper dan al die huur lijnen aanleggen en eigen datacenter enzo. Dan komen je kosten veel hoger te liggen en zal je no way de prijzen van 2fast kunnen bieden, en dan kan je dus ook niet concureren.

2fast is namenlijk helemaal niet zo groot. Maak dan van je topic dat je wil concureren met xs4all of supportnet ofzo.

• Nielsz
  • Niet online
hehe, weet ik die namen van die bedrijven :? :)

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:59
jah. je moet wel weten wat je wilt natuurlijk he..

wil je nou hostingprovider worden ala 2fast, of wil je een datacenter starten en in de AMS-IX ring zitten ala telecity, nikhef, sara en globalswitch (jah. die 4 jah) ..

kijk es op http://www.ams-ix.net ofzo voor info..

kijk. een hostingprovider worden is niet zo moeilijk.. je huurt gewoon een paar racks bij een datacenter..

Have a wheelie good weekend!

• Nielsz
  • Niet online
Datacenter like telecity dus :)
Pagina: 1