Pc maakt raar geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felaern
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 26-05 12:35
Goedemorgen, ik heb vorig jaar een PC gebouwd, echter komt er constant een raar krassend geluid uit. Het lijkt op het geluid van een HDD. Echter heb ik alleen een NVMe, soms loopt de PC vast slen word dat geluid erger. Kan het zijn dan mijn CPU stuck is?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Nee. Controleer de fans eens, en de temperatuur van de gpu en cpu.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felaern
Bedankt, zal ik doen. Zijn er bij de fans nog bepaalde dingen waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:42
Let erop dat de fans vrij kunnen draaien dus dat er geen kabeltje tegen het draaiende deel van de fan kan komen. Als er een los kabeltje in de buurt "wappert in de wind", zet dat kabeltje dan vast met een kabelbindertje.
Let ook op stof, blaas eventueel stof uit de fans en als de behuizing van de PC stof filters heeft, maak deze dan schoon.
Als een PC veel gebruikt wordt (dagelijks) dan blaas ik deze 1x per jaar uit: ik zet de PC buiten (anders heb je al dat stof in huis), zijpaneel er af, ik blaas alles schoon met een luchtbed-pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 10:49
Hoor je dat geluid de hele tijd of alleen tijdens zware belasting (bijvoorbeeld gamen)?

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Felaern schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:15:
Bedankt, zal ik doen. Zijn er bij de fans nog bepaalde dingen waar ik op moet letten?
1. dat ze draaien.
2. als ze draaien en je hoort nog steeds het geluid. druk je duim op het midden van de fan om de fan EVEN te stoppen. Blijft het geluid, ga door naar de volgende fan. Controleer ook meteen of er kabeltjes tegen de fans aanliggen

[ Voor 3% gewijzigd door jack zomer op 26-05-2025 10:40 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07-09 22:05
De eerste stap is altijd identificeren waar het geluid precies vandaan komt binnen in de PC, ga er dus eens dichtbij staan en luister goed. Meestal kun je aan de hand hiervan al vrij snel horen waar het ongeveer vandaan komt.

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felaern
Bedankt voor de hulp! Ik ga er even goed voor zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:50

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis eigen inzet en uitzoekwerk. Je mag alles vragen op het forum mits je maar aangeeft wat je zelf gevonden hebt en wat er onduidelijk is. Zie ook de Huisregels. en de standaard template die naar voren komt als je een topic opent.
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Dicht bij gebrek aan eigen inzet. Het staat je natuurlijk vrij een nieuw topic te openen. Let daarbij op bovenstaande.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.