Toon posts:

Is Standby van compu nou ook gevaarlijk???

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zeg van niet mijn pa'tje zegt van wel dus mag ik de pc niet meer 's nachts aanlaten staan. Het begon allemaal met de TV maar heeft dit ook dezelfde gevolgen voor mijn pc??????Ik hoop dat ik mijn vader kan afbokken.
alvast bedankt

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:54
Elk electrisch apparaat waar spanning op blijft staan is brandgevaarlijk. Het risico is in principe klein, maar toch aanwezig.

Ik schat een computer trouwens iets veiliger in, vanwege de lagere spanningniveaus en de betere ijzeren behuizing. Als er een rotte voeding in zit neemt het risico weer toe, etc.

Verwijderd

De koeling blijft gewoon aan volgens mij dus lijkt me net zoveel brandgevaar als wanneer hij normaal aan staat....

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Ik laat mijn pc altijd dag en nacht aanstaan en hij doet het nog steeds.
Dus het kan wel :)

Signature

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 09:40 schreef NukeZz het volgende:
Ik laat mijn pc altijd dag en nacht aanstaan en hij doet het nog steeds.
Dus het kan wel :)
Onze server staat ook al weken aan! :z

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op maandag 17 september 2001 09:41 schreef eXistence het volgende:

[..]

Onze server staat ook al weken aan! :z
Wij hoefde gelukkig enkel nog maar 1x per jaar een reboot te doen.....maar dan liep het vaak meteen mis... |:(

Reboot ontwenningsverschijnselen LOL

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:09

Hoicks

Techno!

Mijn server staat al een jaar 24/7 te draaien. Daarnaast staat m'n gewone bak ook meestal 24/7 aan.

Standby is niet gevaarlijk, je monitor daarentegen moet je wel uitzetten.

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 09:43 schreef Capoeirist het volgende:

[..]

Wij hoefde gelukkig enkel nog maar 1x per jaar een reboot te doen.....maar dan liep het vaak meteen mis... |:(

Reboot ontwenningsverschijnselen LOL
Dan moet je de pc op zijn kop zetten als ik me niet vergis! :D

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:04

magneet

Magnetic enhanced

Zeg maar tegen hem dat zelfs bij de belastingdienst :r de pc 24/7 aan MOETEN staan althans in de kantoren waar ik heb moeten verhuizen, ze kunnen dan makkelijker nieuwe software & updates uitvoren zodat de gebruikers er geen last van hebben volgens de syeteembeheerders daar.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Verwijderd

Als je je pc 24/7 aan laat staan is de voeding redelijk belangrijk.
Als die van een beetje kwaliteit is (zodat ie niet zo snel slijt en vreemde dingen gaat doen zoals roken), dan moet het geen kloot uitmaken.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
je pc altijd aan laten staan is theoretisch beter voor je hardware. wat slecht is voor hardware is de optater die je pc krijgt als je hem aan zet en het opwarmen en weer afkoelen van de elektronische componenten.

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
2:27pm up 62 days, 22:54, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.00

Daarvoor stond ie 243 dagen aan, maar door een vreemd probleempje moest ik een keer resetten. Wel zonder monitor..
Pagina: 1