Eerste NAS maar geen Synology

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MASiR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 10:13

MASiR

battlefield gameplay montages

Topicstarter
Ik wil een NAS aanschaffen, voor opslag van (RAW) foto's en wil er ook de Foscam G4C beveiligingscamera's hun beelden op laten slaan want die gaan nu nog naar de SD kaart in de camera (camera weg, beelden weg).

Het mag een honderd of 4 kosten, dat is normaal geloof ik? 2 schijven lijken me genoeg.

Ik heb begrepen dat Synology hun eigen schijven af dwingt. Daar wil ik dus niet aan, ook geen ouder systeem want het risico lopen dat ze dat met een firmware als nog doen wil ik niet lopen.

Het moet via Wifi gaan werken, ik denk dat ik hem in de meterkast naast het (Delta/Nokia) modem ga plaatsen.

Ik vraag me af of je een NAS bepaalde mappen kunt laten syncen met een iCloud account? Nog wag extra security ;)

k0yagaming - battlefield gameplay

Beste antwoord (via MASiR op 29-05-2025 10:19)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik neem aan dat je ook snelle wifi in huis hebt, dus niet alleen de Delta router?
Want 1440p camera's die continu schrijven naar de NAS en dan ook nog je RAW's lekker kunnen opslaan (ik neem aan ook bewerken) gaat wel wat vragen van je netwerk.

En sowieso inderdaad de NAS bekabeld aan je router hangen met een korte patchkabel, doe ook gelijk dan maar beide aansluitingen (mits je een NAS met 2x ethernet koopt) en bond ze zodat je tenminste meerdere clients tegelijk kunt laten werken.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:46

PD2JK

ouwe meuk is leuk

MASiR schreef op maandag 26 mei 2025 @ 08:56:

Ik heb begrepen dat Synology hun eigen schijven af dwingt. Daar wil ik dus niet aan, ook geen ouder systeem want het risico lopen dat ze dat met een firmware als nog doen wil ik niet lopen.
Dat valt gelukkig mee, bijvoorbeeld bij de DS223j: klik.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-09 18:17
Als je zo veel mogelijk kant-en-klaar wilt, dan zijn de alternatieven vooral Ugreen of Qnap.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:57
Ik heb begrepen dat Synology hun eigen schijven af dwingt.
Vanaf de in 2025 gelanceerde series.

Maar ik kan het sentiment begrijpen.

Als je NAS via wifi moet werken kun je verder ook niet met een Synology aan de gang. Dat is vanaf DSM 6.2 niet meer ondersteund.
Je kunt natuurlijk wel zelf voor bridge zorgen, bijvoorbeeld: uitvoering: Ubiquiti UniFi Device Bridge als je in dat ecosysteem zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-09 18:17
...
Het moet via Wifi gaan werken, ik denk dat ik hem in de meterkast naast het (Delta/Nokia) modem ga plaatsen.
...
Dit is wel een beetje raar, vind ik.
Als je hem naast je modem zet, waarom niet een netwerkkabel van je NAS naar je modem voor die ene meter?
Daarna kan je je NAS benaderen via al je APs in je huis.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik neem aan dat je ook snelle wifi in huis hebt, dus niet alleen de Delta router?
Want 1440p camera's die continu schrijven naar de NAS en dan ook nog je RAW's lekker kunnen opslaan (ik neem aan ook bewerken) gaat wel wat vragen van je netwerk.

En sowieso inderdaad de NAS bekabeld aan je router hangen met een korte patchkabel, doe ook gelijk dan maar beide aansluitingen (mits je een NAS met 2x ethernet koopt) en bond ze zodat je tenminste meerdere clients tegelijk kunt laten werken.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:43
Waarom idd de NAS met WiFi aan het modem verbinden? Delta levert volgens hun site dit Nokia XS-2426G-B modem, hang je NAS bij voorkeur aan de snelle 2,5Gb poort van dat modem, bijvoorbeeld een UGREEN NASync DXP2800 heeft ook zo'n poort. Je NAS is dan voor alle laptops, camera's, etc bereikbaar via de WiFi van je modem, ik neem aan dat je dat bedoelt?

[ Voor 15% gewijzigd door martyw op 28-05-2025 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MASiR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 10:13

MASiR

battlefield gameplay montages

Topicstarter
nelizmastr schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 21:49:

Ik heb alleen de Delta router, vooralsnog en ben niet van plan dat anders te doen. De camera' schrijven alleen een filmpje weg wanneer er iets gedetecteerd wordt dus streamen hoeven ze niet te kunnen.

Ja dat was een beetje suffe bewoording, de clients moeten vis Wifi schrijven naar de NAS maar die kan natuurlijk rechtstreeks aan het modem hangen. Dank voorde tip om meteen beide aansluitingente doen

k0yagaming - battlefield gameplay

Pagina: 1